Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla lopahtanut jossain vaiheessa rintojen ja nännien arkuus? Mulla on kyseinen oire nyt viikossa kadonnut ja samoin on pahoinvointi ehkä hieman vähentynyt (en ehtinyt saada lausetta loppuun kun alkoikin ällöttää). Tänään 10+2, tuntuu muutes hurjalta tuo luku!

itsellä loppui aamuoksentelut kuin seinään 9+0 mutta sitten onkin vaivannut närästys:yuck: samarinit ostin varalle kaappiin...saikohan sitä muuten edes käyttää..:think005 rinnat on edelleen "raskaan" tuntuiset, ei kuitenkaan mitenkään kipeät mutta "vapaana" ..hmmm liikkuessa tuntuu epämukavalle...:laughing021nyt siis rv 9+6

Minulla loppui nännien arkominen ihan ykskaks viime viikolla!
Ja ne oli siis todella kipeät! Varsinkin, kun esikoinen yrittää lantiolla kantaessani napata oikeasta nännistä kiinni! (Mistä hän on sen oppinut?!?!)

Närästys ja pahoinvointi samaten viime viikolla helpottui huomattavasti. Tai no. Ne likaiset astiat edelleen ällöttää ja pistää yökkimään!

Rintojen arkuus ja kipu on kadonnut runsas viikko sitten täysin. Toki ne ovat yhä valtavat ja riisuessa vähän(?) ärtyneet, muttei mitään sellaista tuskaa kuin ensimmäisinä viikkoina. Silloin piti yölläkin kylkeä kääntäessä olla tosi varovainen ja pitää rinnoista kiinni, ettei olisi sattunut niin paljon. Ei sekään paljon auttanut.
Nyt tuntuu oudolta, koska niiden arkuuden perusteella tiesin olevani raskaana. Sitä tuskaa kestikin viisi tai kuusi viikkoa. Ja nyt ei enää mitään. Viime viikollakin mietin, olenko tosiaan raskaana. Onneksi perjantain ultrassa näkyi rv 11+6 vastaava täysin terve pikkuinen.
Jopa väsymys on aavistuksen helpottanut. Samoin hengästyneisyys.
Muita oireita ei pahemmin ollutkaan. Viikoilla 6-8 oli kauheaa turvotusta, huimausta ja hieman etovaa oloa, mutta niitäkään ei enää oikein edes muista.

Täällä kans rintojen arkuus hävinny, mut nännit vielä vähän kipeinä mutta sekin vaihtelee.. ei joka hetki :D väsymys ei enää niin rajua ku aikasemmin, nyt vaan nää yöheräämiset pissille meinaa tehdä sen, että unta ei saakaan heti.. tänää meni melkein kaks tuntia että pienesti sai unen päästä kiinni :D

Yöt menee kyllä vessassa laukkoessa ja aika usein vessareissun jälkeen huomaa pyörivänsä sängyssä ja miettivänsä kaikki maailman asiat läpeensä..
Tissit ei oo enää kipeät, mutta nännit on arat ja toista nänniä kutisee välillä niin että meinaan hulluksi tulla! Mistähän lie johtuu tuo kutina? Ehkä kuivuutta, koska rasvaaminen hillittee..
Huomenna tulee 14+0 täyteen, tuntuu ihan hullulta! Maha on jo niin pullollaan että monet ovat jo tietoisia pikkusesta, enkä enää edes yritä peitellä. Läheisille kun on kerrottu jo jokin aika sitten, niin aivan sama vaikka muutkin saavat tietoonsa uutisen :)

Nyt on tullu lantion alueen paikat kipeiksi, nivusista, lonkista jne.. Kävelen välillä ku mikäki mummeli :P

Tuleeko teidän masut ihan sieltä alhaalta lähtien vai vasta vähän ylempää? Kun käyn kamppailua että onko tämä vauvakumpua vai turvotusta. :D

Kyllä mulla pullottaa koko maha tasaseen :) mutta varmasti osittain on turvotusta, mutta kyllä tämä ihan jo raskausmahalta näyttää..

Mullaki on vatsa alhaallta pyöristyny, ihan selkeä vauvakumpu. Ja alapäässä on jos jonkulaisia tuntemuksia varsinkin kun ei ekan synnytyksen jälkeen ehtinyt paikat muutenkaan täysin palautua kivuttomaan tilaan... ja issias... voivoi... se koittaa taas hiipiä kaveriks.. onneksi ei vielä ole isoa särkyä mutta tuntuma vasemmalla puolella alaselästä polvitaipeeseen saakka... tissit ei oo ollu kipeänä kummassakaan raskaudessa. Esikoisen aikana kasvoivat kyllä mutta nyt ei vielä sitäkään..

itse olen joutunut nyt sen kerran yössä vessassa käymään ja voi että se ottaa välillä päähän:rolleyes:

Valittelin tuossa joku aika sitten, että oireet loppuivat noin viikolla 8. Noh, nyt on pari päivää yököttänyt ja etonut paljon enemmän kuin aiemmin. Tietyt hajut laukaisevat huonon olon. Esim eilen matkustimme autolla ja mies suihkutti tuulilasinpesunestettä... oitis aloin yökkäämään ja sai tosissaan tehdä töitä että saa pidettyä kurissa. Lisäksi rinnat ovat taas yhtäkkiä tosi arat. Kummasti saa taas toivonpilkahdusta näistä oireista, mutta tosiaan välissä noin pari viikkoa ilman oireita :D rv 10+6

Mua kutittaa! Vähän milloin mistäkin, etenkin rinnoista ja vatsasta.

Rantautuihan se itkuherkkyys/hormonihirvio tännekin. Luulin, että se olis enemmän ihan alun juttu, mutta ilmeisesti kestää koko raskauden. :(
Sain siis yöllä kunnon itkukohtauksen, ja kehittelin jo kunnon kriisinkin omassa päässäni. Onneksi mies on työmatkalla, niin en päässyt avautumaan! :D Syytä en enää edes muista. Jotain "mies ei välitä musta enää/oikeesti/tarpeeksi" -tyylistä.
Rv 14+2

Takaisin