Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen herännyt joka yö 2-4 kertaa vessaan plussaamisesta lähtien. Ikävää, että mieskin herää heräilyyni, joten olemme molemmat todennäköisesti ihan väsyneitä vauvan syntyessä. Esikoista kun odotan niin tämä tuli kyllä ihan puun takaa.

Olen herännyt joka yö 2-4 kertaa vessaan plussaamisesta lähtien. Ikävää, että mieskin herää heräilyyni, joten olemme molemmat todennäköisesti ihan väsyneitä vauvan syntyessä. Esikoista kun odotan niin tämä tuli kyllä ihan puun takaa.
Oho, melko monta kertaa! Itse olen heräillyt säännöllisesti vain kerran yössä vessaan plussauksen jälkeen. Yleensä mieskin on siihen havahtunut ja lähtenyt itsekin käymään vessassa. Olemmekin naureskelleet, että hänellä on sympatia-oireita.

Täytyy myöntää, että itselläni negatiiviset ajatukset ovat vallanneet mielen. Pelkään, että puolentoista viikon päästä menemme taas tuijottelemaan tyhjää ruutua. Oireet ovat niin minimissä ja turvotuskin on oikeastaan kokonaan kaikonnut. Neuvolaan soittelin muissa asioissaja tästäkin mainitsin. Hoitaja koitti lohdutella, että voihan olla että elimistö on nyt tottunut raskauteen ja alkaa toimimaan normaalisti. Voihan olla joo... Puuttuu vaan se paljon kuulutettu "kyllä odottava äiti vaan tietää"- tunne. :banghead:

Mulla on alkanu tulla kipuja niveliin ja varsinkin lonkkiin + sit häpyluuta vihloo aina välillä ikävästi.
Menispä kivut ohi, ne kai johtuu relaksiini hormoonista joka löystyttää niveliä että vartalo antaa kasvavalle kohdulle myöden.. mut miks mun leukaniveliin sattuu???!!! :)
Lisäks alavatsalla välillä aika voimakastakin paineen tunnetta, mahtaako maha kohta pullahtaa tuolta lonkkien välistä pois :)

Halimami, mulla ei viime raskaudessa löytynyt yhtään sellasta niveltä mihin ei olis sattunu... Yöt meni loppuajasta kipua itkien tai panadolin voimalla. Näyttää siltä, et alkaa taas nivelet kipeytymään.

Minä odotan innolla näkeväni miten taas talvi vaikuttaa käsiini.
Edellisessä raskaudessa toinen kädestäni oli vielä leikkaamatta ja talven turvotukset + raskauden turvotus sai varsinkin öisin hermopinteet ihan jumiin, joten nukkumisesta ei tullut mitään.
Lopulta ainut asento joka auttoi hetkittäin oli täysin istuva, eli kaksi paksua peittoa selän taakse ja lisäksi imetystyyny. Näin sai pari tuntia nukuttua öisin.

Kävin töissä ja olen ihan kuoleman väsynyt. Ajattelin hoitaa hevoset etukäteen ja painua nukkumaan. Johan olenkin 2h (+ koko päivä) vastaan taistellut..

Olipahan taas yö. Heräsin viisi kertaa vessaan, pystyin nukkumaan ainoastaan vasemmalla kyljellä, koska muissa asennoissa vatsaan alkoi sattua ja tuli huono olo. Aamulla kaulailin vessanpönttöä. Nyt on aika väsynyt fiilis. Onneksi huomenna on nt-ultra. Toivon, että vatsatyypillä on kaikki hyvin, niin jaksaa itsekin paremmin.

Etsin netistä syytä siihen miksi alan nykyään aina voida pahoin ja vatsaan alkaa sattua, jos käännyn yöllä nukkumaan selälleni ja löysin tällaisen artikkelin.

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/oletko-raskaana-valta-selallaan-nukkumista

Mulla on ollut rv 5 lähtien NIIN paha olo. En oksenna vaan yökin, mikä on musta vielä kauheempaa kun heittää sitä pitkää sylkeä.Olin 2pv saikulla rv 7 aikoihin kun en päässyt ylös ilman et etoi. Rinnat on myös olleet tosi arat ja nännit on lautaseen verrattavissa. Lämmintä ruokaa en oo syöny ties koska viimeks, kaikki lämmin, etenkin liha, etoo ajatuksenakin. Salaatteja, hedelmiä, karkkia ja appelsiinimehua mä vedän intohimolla. Kahvin juonnin lopetin joskus rv 6-7 aikoihin, en enää ees keitä kahvia, miehelle pahoittelut, mutta ne purut saa olon pahaks :D Myös väsymys ja palelu on ollut niitä mun juttuja, nukahdan 21 aikaan illalla. Vaatetta saa heittää päälle ihan huolella. Myös yölliset pissareissut on tuttuja, itse onnellisessa asemassa et kerta-kaks riittää toisaseks. Eilen oli vatsakipuja, ilmiesesti jotain kasvukipuja kun ei mtn verta tms ole tullut. Tänään 9+5.

Voi minä niin yhdyn noihin yöllisiin wc reissuihin 2-4 kertaa yössä pitää pissalla käydä ja aina ihan kunnolla tulee eli ei ole pelkka tunne että olis hätä. Ja vatsakipuja/ tärähdysarkuutta TAAS tullu kuvioihin, ärsyttävää.

Vessareissuista puheen olleen... Onko muilla raskaus laittanu mahan sekaisin vai oonko onnistunu saamaan yskän molempiin päihin. Rv 6-10 ollut maha ihan tukossa ja kun rv 11 alkoi niin maha on ihan sekaisin. Ei sillee mahatautimaisesti koko ajan vaan aina kerran tai kaks päivässä.

Eilen oli taas paha olo ja sen jälkeen oli PAKKO saada ananaslimua. Kaupat oli kiinni joten ostelin koko yön unissani tuota limua. :D Nyt ku sitä kaupasta sain niin aiiiettä on hyvää :P

Minulla sellaista vatsaongelmaa, että saan olla kokoajan kakkoshädällä vessassa istuskelemassa. Eikä tosiaan ole mitään löysää vettä, mutta onneksi ei kivikovaakaan. Normaalia.

Minulla siis viime raskauden ja synnytyksen aikama peräsuoli pääsi laskeutumaan, joten ulostemassa tuntuu emättimen seinämien läpi.
Hirveä tunne, kun on kakkahätä, mutta mitään ei saa ulos (tai vaihtoehtoisesti ihan vähän). Käyn keskimäärin 4-6krt/vrk kakkoshätää pönttöön toimittamassa. On hankittu jalkojen alle jakkaraa, paperitollon kanssa yritetty avittaa emättimen puolelta ulos, ruokailut katsottu kuntoon yms.. ähh..

Enimmäkseen tällä hetkellä pissattaa. Monta viikkoa oli myös huono olo, joka nyt loppui yhtäkkiä noin neljä päivää sitten. Helpotus pahoinvoinnin loppumisesta melkein muuttui huoleksi kun yhtäkkiä tuntui ettei oireita ole oikeastaan lainkaan, mutta tänään onneksi piti taas käydä halaamassa vessanpyttyä:Heartred

Vähän kyllä nyt jännittää kun varhaisultrassa käytiin 3 viikkoa sitten ja sieltä löyty pieni pippuri ja myös sydän kuullu. Nyt keskiviikkona on sit "oikea" ultra. Jännittää kauheasti. Mulla on ollu kauheen paha olo noin 4 viikkoa, mutta nyt ei 5päivään ole ollut enään pahaa oloa. En tiedä voiko se loppuu seinään? Nyt mietityttää että mitä keskiviikkona nähdään ja kuullaan. Mites muilla on ollu ton pahan olon kanssa? Kauan on kestänyt ja miten on loppunu? Rv. 9+5

Voi loppua kuin seinään. Olin noin 9 viikkoa todella pahoinvoiva ja yhtäkkiä voinkin todella hyvin kaksi päivää.
Sitten alkoi taas uudestaan, mutta aikaisempaa lievempänä (1-2krt/pvä oksentelua). Tuntuu menevän siis aika aalloissa.

Ja mulla ainakin paikka vaikuttaa tosi paljon oloon. Kamalinta on kotona ja varsinkin keittiö. Sen ajattelu ja haju saa yökkimään edelleen 14+2 mut muualla melko kohtuullinen olo jos vain muistais ja viitsis syödä säännöllisesti.

Täälläki maha aivan sekaisin. :D Kuuluu raskauteen, niin oli viimeksikin alkuraskaudessa. Viimeksi synnytyksen lähestyessä meni uudestaan maha sekaisin ja se on kuulemma yksi merkki sitten lähestyvästä synnytyksestä. :)

Mies luki jostain että raudanpuute voi olla syynä levottomaan ja katkonaiseen unee. Pitää huomenna kysyä neuvolassa et ottaa senkan. Eilen tuli jo itku kun oli niin väsy. Eikai kukaan jaksa kovin montaa viikkoa tunnin pätkissä nukuttuna....

Kuvailin aiemmin noita oireitani täällä, pientä veristä vuotoa ja lieviä "menkkakipuja". Miulla ne valitettavasti viittasi siihen, että raskaus menossa kesken. Kävin tänään näytillä ja alkion kehitys oli pysähtynyt n. viikolla 9 eikä sydämenlyöntejä enää näkynyt. Huomenna sitten lääkkeellinen keskeytys... Suru on kova mutta toisaalta lohduttaudun lukemalla muiden kokemuksia keskenmenoa seuranneista normaaleista raskauksista... Kaikkea hyvää kaikille teille!

Takaisin