Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite oon pari kertaa vain oksentanut, mutta kuvottaa sitäkin useammin aina jos ei jotain saa syötyä 1,5h välein. Alkaa kyllä tympiä tää ainainen syöminen ja mässyttäminen. Toinen raivostuttava riesa on kyllä ilmavaivat!!! Varsinkin iltaisin pierettää kokoajan ja röyhtäyttää jostain syystä. Olo on oikeesti ku pienellä possulla o_O Tosi hassua kun tää mun toinen raskaus on oireineen kaikkineen ollut kyllä ihan erilainen kuin ensimmäinen.

Voihan koko päivän ällötys, ei mulla muuta. Yök...

Tilanne 13+3 ja edelleen huolehdittava että syön parin tunnin välein, muuten tulee oksettava olo. Hajuherkkyys on ihan hirveetä.. Meijän koira läähätti naamalle niin olin vähällä oksentaa.. :P
Yks päivä koira oksensi lattialle ja se haju oli jotain niin järkkyä! Oksensin siinä itekki sitä siivotessa :D Tupakansavu on kuitenkin kaikista pahin! Hiuslakat ja dödöt.. Meni kauan ennen ku löysin siedettävän hajuisen suihkusaippuanki :P
Ootte puhunu tuosta närästyksestä. Mulla ei vissiin oo koskaan sitä ollut koska en tunnista nuita oireita? :P
Tukka, karvat ja kynnet kasvaa hirveetä vauhtia!
Yö pitää nukkua hyvin, muuten oksettava olo on koko seuraavan päivän.
MUTTA ei tässä enää ole yhtään niin huonot olot kuin aiemmin oli. Nyt jo pystyy tekemäänkin muuta kuin maata ja yökkiä.

Rupean jo hurraamaan aamujen puolesta! Viime viikonlopusta lähtien ei ole ollut kuvotusta aamuisin ollenkaan. Mutta illat menee närästäessä vaikka söis mitä.. eilenki söin itsepakastamia mansikoita iltapalaks ni silti tuntuu kuplinta ja poltetta ruokatorvessa :D mutta se on ihanaa, että rinnat ei ole enää arat juuri ollenkaan mut nännit on vieläkin. Pissalle täytyy herätä yöllä, jos erehtyny liikaa juomaa vettä ja sitä muuten menee ku janottaa koko ajan :D toivottavasti teillä muilla joilla on vielä pahoinvointia niin se helpottaisi pian! Tsemppiä!! :)
Graisu 13+1

Aika pienet ja nopeasti ohimenevät oireet ollu tässä alkuraskaudessa, eli yllättävän helpolla on tällä kertaa päässyt. Taitaa olla se tyttö nyt tulossa kun pojan raskaudessa oli aivan kamalat oireet ja ei pystynyt edes kunnolla liikkumaan mihinkään kun oli niin huono olo koko ajan. Ja tyttöjen kohdalla ei ole ollut pahoinvointi onneks niin kamalaa.

Mua on vaivannut lähinnä loppuraskaudessa ikävät oireet, kuten kamalat liitoskivut joten täytyy nyt nauttia tästä olosta ennen loppuraskautta.

13+0, pahoinvointia ei koko aikana kuin muutama hassu päivä (ne tosin kaameita). Syödä pitää n. 2 tunnin välein tai saa tervehtiä yököttävää oloa ja ruokavalio on edelleen hyvin leipäpainotteinen. Muuten olo on ihan hyvä, satunnaisia kipuiluja ja outoja kohtutuntemuksia on, mutta pahinta on VÄSYMYS. Sen pitäisi tässä kohta kuulemma helpottaa ja sitä kovasti toivon, on meinaa koko viime kuukausi ollut kuin unta, ihan sumussa oon mennyt. Ei pää kestä toista samanlaista kuukautta kyllä enää. Kohta varmaan taas päikkäreille...

tää väsymys on kieltämättä ihan jäätävää täälläkin, mieskään oikeen ymmärrä miten minua voi väsyttää koko ajan. väsymyksen seurauksena alkaa myös kaikki ärsyttää mikä ei sekään oo kivaa:oops::meh:

Tuttu tunne tuo väsy. Just tulin kotiin ja ekana sänkyyn kaatuminen ja päikyille ryhdyttävä. Ei tuu mitään. Iltaisin klo 20 viim. Mentävä nukkuu. Öklötys tulee jos pitkät ruokavälit. Edelleen kuitenkin aamu iltapäivä ja iltaäklötystä on mutta ehkä vähän hallitumpaa kuin aiemmin.

Osaisko joku jo äiti ihminen kertoa, miltä kohdun kasvukivut tuntuu? Milloin ne alkaa vai vaihteleeko sekin kovasti? Täällä ollu melkein koko päivä vähän väliä menkkamaisia jomotuksia mutta eivät todellakaan niin kipeitä mutta tuntuu että jotain tapahtuu. Tänään on 13+1. Kyllä on kaikki niin uutta ja osaa yhtää odottaa millon mitäkin.. :D

Miulla on myös ollut nyt 12. viikolla välillä menkkamaista jomotusta, aikaa lievää tosin. Itselläkin eka raskaus ja lähes oireeton, joten kaikki pienetkin oireet tulee kyllä heti rekisteröityä :) Veikkasin itsekin niitä kasvukipuja.

Juuri tänään päivittelin työkaverille, ettei raskautta pääse ainakaan unohtamaan, kun on kaikennäköisiä tuntemuksia vatsassa. Ja pianhan ne pienen liikkeetkin alkaa tuntua.

Onkos muilla yökkimisen takia alkanut vihlomaan kovaa alamahaan?
Edellisessä raskaudessa tuota ei ollut kertaakaan, mutta tuossa pari vrk takaperin kun täytin koneeseen likaisia astioita, tuli voimakas yökötys ja samantien vihlaisi voimakkaasti mahasta (niin että veti kaksinkerroin).

Minua väsyttää kyllä kovasti, mutta aamulla hevosten hoitamisen jälkeen en saakaan pariin tuntiin unta ja kun vihdoin saan, niin esikoinen yleensä herää max 30min kuluttua.
Ei ole oikein aikaa päikkäreihin, kun pitäisi talo aina siivota, ruokaa tehdä, astiat pestä, hevosille käydä heittämässä lisää ruokaa ja vettä ja ja ja..

Nyt apua! Mä en oikeesti saa nukuttua lähes ollenkaan kunnolla kun heräilen tunnin välein yöllä!!! Välillä levoton olo, välillä vaan herään, välillä pissattaa. Miten helkatissa pitäs jaksaa vauvan kanssa jos unet loppuu tässä vaiheessa eikä kestä itteensäkään??!

Äh, parina päivänä on lievien alavatsatuntemusten lisäksi tullut ihan vähän rusehtavaa vuotoa, ja tänään sitten tuli ihan kirkkaanpunaista. Ei paljon, ja tiedän että voi olla ihan normaalia, mutta silti huolettaa.. Nt-ultra olis 11.11. mutta jos tää jatkuu monta päivää niin meen kyllä jonnekin tutkittavaks..

Voi, tuo valvominen on kyllä kurjaa :( Onneksi itse olen väsymyksen vuoksi saanut normaalia paremmin nukuttua. Toivottavasti tuo unettomuus on vain ohimenevää!
Niin ja mullakin on ollut noita alavatsakipuja, mutta olen ajatellut niiden olevan ihan normaaleja ja niihin on kehotettu ottamaan vain panadolia, jos kivut oikein pahoiksi yltyvät. Tuota vuotoakin oli hieman etenkin seksin jälkeen, mutta sitäkin väittivät normaaliksi ja se onkin mennyt ohi. Koitan vain ajatella positiivisesti, että kaikki on hyvin!
Ja olen nyt pari kertaa saanut pienen sykkeen kuulumaan, mikä kyllä on vähentänyt pelkoja :)

Takaisin