Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Shayla87; Mulla ihan samat tuntemukset. Skippasin salin suosiolla ja käyn rauhallisia kävelyitä. Väsyn tosi nopeasti vaikka lähtökunto ollutkin hyvä. Ens viikolla alkaa jooga kerran viikossa ja toivon et sen jaksais niin sais vähän joustavuutta itteensä! Alussa stressasin mutta totesin että parempi voida hyvin kun liikkua väkisin ja voida huonosti. Voihan tää vielä muuttua Nyt 12+4.

Kävinpäs täällä kehuskelemassa siemmin viikolla kuinka pahoinvointi on lähes kadonnut.. Huokasin helpotuksesta näköjään ihan liian aikaisin. Täällä maataan kolmatta päivää sängyn pohjalla päänsäryn ja pahoinvoinnin kanssa. :( Painoa on tippunut ~5kg lähtöpainosta, missähän kohtaa tässä pitäisi jo huolestua?
Viikoja nyt 10+3

Ninnaliina, olen miettinyt samoin missä vaiheessa pitäisi huolestua. Ajattelin katsoa vielä ensi viikon ja jos edelleen jatkuu, niin sen jälkeen mennä lääkärissä käymään (nyt rv 11+3). Ajattelin kokeilla niitä vahvoja B6-vitamiinilisiä joita otetaan monta kertaa päivässä, koska moni on saanut niistä helpotusta. Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos joku on kokeillut niitä jo.

Muokattu viimeksi:
Tuntuu että kulunut viikko on mennyt lähinnä itkiessä milloin mistäkin. Ei yhtään minun tapaitsa herkistellä, jota pomonikin kommentoi. Raskaus selitetty siihenkin suuntaan nyt. :laughing002 Kuvotus ja oksentaminen taas alkanut, ja jatkunut parin päivän ajan, odotan sitä hehkua kun mennään "jo" 12+6

Dodii... Pahoinvointi pukkas sit ihan oikeasti tännekin! Vaikka pieniä pahoinvoinnin merkkejä silloin kaipasin, tällai olo olis kyllä saanu jäädä väliin.. Koko ajan saa taas olla oksentamassa! Koeta nyt sit pitää tää salaisuutena töissä!

Kieltämättä kyllä jo ehkä hieman pelottaa ko täällä ei oo vieläkään oikeastaan mitään oireita. Pariin otteeseen joutunu pönttöä halaileen ja pitkään jos menee syömättä niin tulee ällöolo. Siinäpä net. Nyt kuiten jo 10+5

Mh-, mulla on 9+4 eikä mulla ole missään vaiheessa ollut mitään sen isompia oireita. Rinnat on välillä (varsinkin aamuisin) kipeät ja pinkeät ja liian pitkä ruokaväli tekee ällöolon, mutta ei muuta. Lisäksi on kammottava väsymys... Sama oli esikoisesta ja hyvin oli hän kasvanut ja kehittynyt. En siis olisi mitenkään huolissani oireiden vähäisyydestä - ennemminkin kiitollinen olen siitä. :happy:
Kauhulla olen meinaan lukenut joidenkin oireista ja salaa ollut tyytyväinen kun itse olen selvinnyt niin vähällä. :sorry:

Itselläni myös melko vähäiset oireet ja piina-aika siinäkin mielessä että nyt on se viikko kun edellinen raskaus oli loppunut. Jatkuvasti etsimällä etsin oireita, että vieläkö niitä on. Melko vähällä olen itsekin selvinnyt huonovointisuuden suhteen ja ihan tyytyväinen olen siitä. Tissit ovat hieman arat ja samoin kuin Jelppiksellä varsinkin aamuisin. Lisäksi valkovuotoa tulee tasaiseen tahtiin. Maha turpoaa iltaisin selvästi eteenpäin vaikka paino on pysynyt ruodussa. Näihin oireisiin on tyydyttävä ja odoteltava vielä pari viikkoa nt-ultraan.
Muoks. Nyt siis rv 9+6.

Muokattu viimeksi:
Itsekään en ole vielä pönttöä edes halannut, nännit on kipeät ja närästää herkästi, varsinkin jos ei ole hetkeen syönyt mitään.
Nyt 'uutena' oireena alan yökkimään aina jos näen likaisia astioita tai jääkaapissa yli vuorokauden seisonutta ruokaa.

Tunnin päästä selviää onko tuolla masussa edes ketään...

Mun ystävä joka nyt ihan viimisillään on ei oo kärsiny mistään oireista paitsi nyt vikoilla viikoilla yöllä pissahädästä. Ei ruokaällöjä, ei pahoinvointia, ei väsymystä, ei ongelmia liiknnan kanssa. Että ei vaan kaikki reagoi samalla tavalla joten ei kannata turhaan pelätä. Luin yhden ihanan kätilöjutun ja siinä minusta hyvin tuli esille se että suurin osa raskauksista ok ja syntyy terveitä lapsia ku yhden iltavuoron aikana syntyi 7-9 tervettä lasta. Joka päivä :) Tsemppiä siis meille kaikille oireellisille ja oireettomille vauvahautomoille ;)

Hahaa! Tulihan se sama oire kuin viime raskaudessa! Nimittäin hampaiden pesussa purskuttelun aikana yökkiminen!
Ja närästys. Ihan kamalaa. Olen yrittänyt syödä tiheästi, juoda ja vaikka mitä, niin silti närästää!

Ei kai tuota Samarinia viitsitse joka iltakaan juoda?

Mulla närästäny kans mutta yks ihan selkeä juttu on ollu appelsiinia sisältävät mehut. Ne kun vaihto omenamehuun niin helpotti. Itellä kun on tapana aamulla hörpätä mehua että saa verensokerit nouseen ja syön sitte vasta ku tytön oon syöttäny.. oon tosihuono aamusyöjä.. rennietä oon käyttäny lääkkeeks mutta teho on vähän niin ja näin... e
Parhaiten närästys tässävaiheessa pysyy poissa kun saa nukkua, väsymys saa aikaan mulle myös sen jäätävän olon... mulla närästys ei oo niinkään semmosta polttelua vaan tohon palleaan tulee sellanen oksettava paineentunne tms... rintsikatki ahistaa ihan super paljon huonoina hetkinä..

Mulla on myös tuo yökkiminen hampaiden pesun aikana! Olen pari kertaa joutunut juoksemaan vauhdilla pöntölle oksentamaan, kun tavara tullut ylös kesken hampaiden pesun.. Tuo närästys on myös valitettavan yleistä täällä :sad001 ei ole polttavaa tunnetta, vaan juurikin paineen tunnetta ja rintsikat ahdistaa ihan mielettömästi.
Lisäksi nyt on viime päivinä tullut todella kovia alamasukipuja, jotka ovat kestäneet koko päivän. Nyt en puhu mistään menkkamaisesta jomotuksesta ja vihlasuista, vaan tuntuu kuin kohtu olisi räjähtämäisillään.. :sorry: istuessa sattuu, kävellessä sattuu ja kyyrystä pitää nousta todella hitaasti ylös tai tulee repivää kipua, joka ei helpolla mene pois. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa. :sad001 Nyt 10+2

Täällä myös karseaa närästystä! Alkaa aina siinä iltasella ja kestää siihen asti kun saa unen päästä kiinni. Ei auta maitotuotteet tai vesi, pitäisi käydä hakemassa rennietä jos se helpottaisi edes vähän oloa.. Eikä ole mitään väliä mitä päivän mittaan syö, aina tulee samanlaisena se närästys. Minulla on enemmän semmoista tosi pahaa polttamista ja sitten niitä mukavia röyhtäisyjä.
Tänään 13+0, toivottavasti tämä ei jatku koko loppuaikaa..:arghh:

Kaikki ketä närästää, oletteko koittaneet nostaa päätyä sängystä? Mieheni sairastaa refluksitautia ja meillä on siksi hommattu molemmille patjakiilat, joilla siis saa päätä nostettua ylös. On ainakin miestäni auttanut tosi paljon. Minä en osaa sanoa on minua auttanut kun muutenkin niin harvoin närästää... Esikoista odottaessa närästi muutaman kerran loppupuolella raskautta paahdettu ruisleipä, mutta ei muuten... :sorry:

No mulla närästää missä asennossa tahansa ja mikä tahansa aina ku on syönyt tai juonut. Hissi yrittää kulkee ylöspäin mikä on rasittavaa. Rennie ei kyllä mulla auta mutta mitä hitaammin syö tai juo niin sen parempi. Jatkossa koitan samariinia jos tästä pahenee.

Kaivoin kaapista sodastreamin ja hörppäsin pari hassua pientä hörppyä ennen nukkumaanmenoa. Auttoi melkein nukahtamiseen asti! Tänään olen juonut aina jos närästää ja hei! Se on auttanut!
Maistuu ihan kamalalle, mutta sentään auttaa. Iltaisin kun närästää niin kovasti, että nousee mahahappoja suuhun, niin ihanaa saada jotain helpotusta.
Voisi kyllä loppua mahdollisimman pian ;)

Takaisin