Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä nukutaan kans pätkittäin... 2-3h kerralla... ja tokihan tuo meän pikkupimu hamuaa tuttia eriaikaan ku minä heräilen..

Päivitelläänpä oire-tilannetta, eli siis täällä tänään rv12+0.
Syödä täytyy edelleen tasaisin väliajoin, mutta enää ei ole niin minuutin päälle... Edellisestä oksentamisesta on jo viikon verran, yökkimistä on edelleen, etenkin aamuisin ja iltaisin väsyneenä.
Turvotus on muuten helpottanut myös.

Sen sijaan öinen levottomuus vaivaa täälläkin, jään valvomaan vessakäyntien yhteydessä, joita on siis 1-3 yössä.
Työt ei meinaa maistua, ei sitten millään, haluaisin vaan touhuta omiani ja nukkua. :p Ja tää väsymys on nyt pahempaa kuin koskaan! :meh: Voisin nukkua ihan miten paljon vaan.

Muoks: Alaselkä on nyt kipuillut ja issias vaivannut hetkittäin.

Herttinen! Muistan kyllä niin elävästi ne yöllä pissalla juoksemiset! Nyt olen ennen yöunia välttänyt juomista, jotta saan nukkua yöt rauhassa.

Klo 6 jälkeen herään aina aamuisin vessahätään, mutta usein viivytän sitä herätyskellon soittoon asti.
Kun pääsen aamutallin jälkeen takaisin nukkumaan, niin seuraavan kerran esikoisen herätessä onkin rakko jo halkeamaisillaan :hilarious:

Pahoinvointi on helpottunut ja kunhan muistaa syödä jotain säännöllisesti, niin olo pysyy ihan hyvänä.
Yökkiminen on tullut nyt enemmän kehiin, sillä yskäkohtauksia on kokoajan ja silloin alkaa myös yökkiminen :wtf:.

Turvottelu on lähtenyt liikkeelle ja tänään aamulla tuli -1kg alkupainosta! Alamaha silti pullottaa ja varsinkin illasta se oikein pumpsahtaa ulos ja on ihan kiinteä.

Päänsäryt ovat kyllä vähentyneet, mikä on ihana tunne! Raskauden ulkopuolella kun niitä on KOKOAJAN..

Mullakin on paino tipahtanut -2kg alku painosta. :oops: ja maha pullottaa jo ettei kohta tiedä minkä paidan pistäis töihin päälle ettei kaikki huomaa. Vatsa on myös muuttunut kovaksi eikä sitä saa vedettyä enää sisään niinkuin ennen. Mulla on ollut jo useamman vuoden lievää ylipainoa ja painon pudotus tyssäsi nyt tähän plussaukseen. Mut ehkä sitä sitten myöhemmin taas jatketaan. :) tänään viikkoja 9+6.

Aivan järkky matkapahoinvointi autossa, jos yli sekunnin katsoo muualle kuin tiehen... Yöks!

NÄRÄSTYS! Seuralainen jota en todellakaan oo kaivannut! Eilen oli pakko oksentaakki kun ei vaan enää voinu pidätellä... tänään samatunne niin ei edes uskalla syödä... ekassa raskaudessa ainaki loppuajasta sama vaiva mutta tässä vaiheessa en muista oliko.. appelsiinipohjaset mehut on tosi pahoja laukaseen tämän olon. Näköjään kaakaokin... itellä kun on aamuisin tapana jollain nestemäisellä saada verensokeri nouseen ettei tuu heikotusta kun syötävä ei heti maistu niin oikeastaan omenamehu taitaa olla närästämätön vaihtoehto..

Olen ollut reissussa etelässä ja täällä alkumatka sujui hyvin. Oireina on ollut lähinnä väsymystä. Eilen maha oli niin pingottunut että en syönyt mitään aamupäivän jälkeen. Illalla oksensin :( tänään maha on "kourinut". Täytyy palatessa varmaan soitella neuvolaan.. pelottaa..

mithra, toivotaan että ei ole mitään vakavaa!
:Heartred

Minulla maha kouristelee jos en ole syönyt liian pitkään aikaan mitään/olen syönyt ihan liian vähän.
Nyt olo on paljon parempi, kun olen kaksi päivää syönyt kaurapuuroa ja salaattia pelkästään. Tänään tosin meinasin herkutella ja tehdä lihapiirakkaa kotona! Viime kerrasta on noin 5 vuotta aikaa.

Itkuherkkyyttä minulla on ollut esikoisen syntymästä asti, mutta nyt se on taas luokkaa "Telkkarissa oli söpö ja hassu koira... yhyyyääää!!!" :laughing002

itsellä on nyt oireena jääkylmät varpaat ja sormet, etenkin iltasin ja tuntuu että jalat ei meinaa millään lämmetä:coldfeet: jonkin verran myös röyhtäyttää

Kiva kun on tää palsta, mistä lukea muiden juttuja ja huomata että ehkä ne omat "oireet" onkin ihan normaaleja :)

Mulla tuli tänään 12+0, aika paljon ollut alavatsan jomotuksia. Alaselkäkipua ollut myös alusta asti, välillä kenkienkin laittaminen ihan tuskaa. Huono olo on onneksi helpottanut jo pari viikkoa sitten. Pötsi on edelleen tosi turvoksissa, alamahaa ei saakkaan enää vedettyä piiloon samallalailla kun ennen :) Odotan jo innolla, koska se näkyy selvemmin. Nukkuminen on ihanaa ja onneksi en vielä joudu öisin heräilemään vessaan!

Ootteko käynyt kukaan fysioterapia ryhmissä, jotka on tarkoitettu odottaville äideille? Toivon pääseväni pian, ja saavan apua selkäongelmiin. Muistaakseni neuvolatäti suositteli rv 15 ajankohdaksi.

Ärsyttävää!!! Rusehtavaa vuotoa tullut nyt n. neljänä päivänä, lähinnä huomaan vain veski käynneillä pyyhkiessäni... Neuvola käski vain seurailemaan, tylsää... Mistä hemmetistä sen tietää että on vain harmitonta? Ei satu mitenkään mihinkään, mutta typerää miettimistä nyt! Onko muilla kokemuksia samanlaisesta? Jos niin kertokaa ihmeessä!!! Ja mieluiten nopeasti! :sad001

Ansaki, minulta on tullut myös samanlaista. Pyyhkiessä ja valkovuodon seassa. Samaa sanoivat minulle. Mulla on nyt pari päivää ollut myös kipuja vatsassa, mutta tätä oli jo paljon aiemmin. Nyt rv 9+2

Mulla nyt 9+1, tosi kurjaa ja on ikävä asiaa nyt yksin funtsailla. Toivotaan, että loppuisi pian. Seuraava ultrakin vasta 13.11. huoh...

Jos se vuoto on noin vähäistä, kun kuvaatte niin tuskinpa on syytä huoleen. Tsemppiä! :)

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että liikuntaa harrastaessa alkaa pyörryttää ja oksettaa? Minä en tuon huonovointisuuden+järjettömän väsymyksen takia ole oikein pystynyt urheilemaan, joka on ahdistanut tosi paljon. :( Nyt rv 13+2 ja kävin ekaa kertaa salilla plussaamisen jälkeen. Meni ihan ok, mut aika paljon joutui keventään ja silti tuli vähän oksu olo.

Ansaki, alkuraskaudessa oli useamman päivän veristä vuotoa. Sitten se loppui itsekseen ja gynis sanoi vain, että pieni verisuoni oli katkennut ja oli ihan harmitonta. Ei siis välttämättä tarkoita mitään, vaikka luonnollisesti huolestuttaakin. Tsemppiä.

Huh mikä olo tänään on ollut. Klo 6:45 heräsin ja lähdin töihin. Ensinnäkin väsyneenä ajaa töihin ja ruoka ei maistu.
Ei maistu vieläkään, eikä tee mieli syödä jos se tuleekin ylös.
Töissä tuli kamalan kylmä, joka pisti yökötyttämään. Samaa aiheuttaa kova yskäni. "Köhyööök" on nyt sitten minun ääntelyni. :grin:yuck:
Selkä veti kunnon jumiin, mutta olisiko johtunut siitä, kun liukastuin melkein spagaattiin heti töiden ensimmäisellä kolmanneksella.

Kuvittelin näitä oireita ensin matkamahaksi mutta sama on jatkunut nyt pidempään. Maha turpoaa iltapäivällä vaikka söisin kuinka pieniä annoksia. Lisäksi nolompi juttu: ilmavaivat on ihan mahottomat :D Onko muilla näitä?

mithra, kyllä löytyy ilmavaivoja! Varsinkin jos on erehtynyt syömään mitään muuta kuin salaattia ja kaurapuuroa lähiaikoina!
Nimim. Tämä päivä yritetty tuhnutella niin ettei muita ihmisiä olisi lähimainkaan (onneksi miestä ei semmoiset haittaa! :laughing001)

Joo, ilmavaivat on vaivannu jo useamman viikon! Eikä siinä muuten mitään, mut ku ne haisee aivan kammottaville et meinaa tulla oksut samaan syssyyn (ei onneks oo viel tullu) :laughing025

Takaisin