Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on väsymys ja etovaolo kadonnut oikeastaan kokonaan. Itselläni se etovuus oli pahinta aamun ja alkuiltapäivän. Yleensä viiteen mennessä helpotti. Mulla tekee ihan normitilassa pelkkä huono nukkuminen sen etovanolon..

Meillä esikoinen kohta 11kk ja nukkuu myös hieman levottomia öitä ja kun mies reissutöissä niin eipäs arkena valvottuja öitä jaella.. ens viikolla alkais työt ja iltavuoroja kokonaisuudessaan teen, saa vielä vaikka päikkärit ottaa ku lapsi ottaa aamupäivän unet, joten ihan positiivisin mielin pari-kolme kuukautta töissä ennen uutta kotiputkea :)

Meillä tosin ne hampaiden kans valvomiset on vasta edessä kun tytöllä vasta kaks hammasta tullu.. peukut pystyyn että ne loput vasn ilmestyy ilman huonoja öitä ja muita käppyröintejä ;)

Meillähän siis hampaita alettiin tekemään jo 4 kk iässä ja tosi nopeeta on tullut. Nyt on ollut pidempi väli kun ei oo tullut hampaita. Jos nyt vaan ne tulis niin päästäisiin siitä kiukusta. Meinaa uhmakin sopivasti iskeä päälle...

Mulla kans armoton väsy päällä ja sen lisäks esikoinen 2 v 2 kk on ollu öisin toooosi levoton! En tiedä voisiko olla jotain kauhukohtauksia! Väsymys kiristää ihan tosissaan ja aina ei kykene hillitsee itseensä kun uhma nostaa päänsä! :( eilenkin kun mentiin nukkuu, tuli ihan tosi paha mieli kun oli menny hermot esikoiseen ja päädyin huutaa sille kun koko nukkumaan meno meni ihan pelleilyksi! Ja mua väsytti!! En ois yhtään jaksanu sitä!!

Ei oo "tarvinnu" tähän ketjuun kirjoittaa pitkään aikaan, koska oireet on väsymystä ja hengästymistä lukuun ottamatta lähes kadonneet. Mutta tänään taas, huoh ja kirosana, etova olo ja yökkäyttää. Oksentaa ei oo tarttenu, mut ei oo kaukana ollu. Mietin, että voiko johtua siitä, että eilen ja tänään join maitoa, jota en normaalisti ikinä juo (muita maitotuotteita käytän kyllä). Ihan tajuttoman etova olo ja mä kun olin jo niiiin toivonut päässeeni tästä vaiheesta kokonaan yli. :/

Mulla iltaisin alavatsa kipristelee ja on ihan kosketusarka välillä? Meneeköhän vaan kasvun piikkiin?

Mulla oli ihan alussa vko 4-6 tosi voimakkaita menkkamaisia kipuja. Nyt vko 12+, vihloo ja kipristelee, ja siellä tuo ultrassa heitteli kuperkeikkaa. :) eli alkuun johtuu kiinnittymisestä/kohdun kasvusta ja myöhemmin kohdun kasvusta. Jos sulla ei vuotoa ole enemmälti niin en olis huolissani. :)

Ei vuotoa lainkaan, mutta vatsa tosi arka. Ei kestä yhtään kevyesti painellakaan ja tietty haluttas kokeilla joko kovettuu :)

Täällä vatsan kanssa ongelmia, ei auta yhtää olla kireetä paitaa tai housua päällä.. rupeaa sattumaan vatsaan ne. Kai se on kohta lähdettävä vaateostoksille :D sitten kun saa mahan ihan rennoks ja vaatteet pois tieltä ni on nii helppo olla!

Heräsin yöllä oksentamaan, oksensin aamulla ja sama rumba jatkuu edelleen. Voimat alkavat olla aika vähissä ja tuntuu, että tämä pahenee vain (rv 10+5).

Suosittelen kaikille, joilla normaalit housut painaa ja kiristää ja aiheuttaa tukalaa oloa, käyntiä h&m:llä. Itse tilasin tällaiset ja nämä nousee koko vatsakummun yli ja on ihanat päällä. Ainoa miinus on, että lahkeet on jopa minulle melko pitkät. (Minulla on siis melko pitkät jalat ja yleensä lahkeet on vähän naftit.) Mutta näillä housuilla pärjää varmasti pitkälle. :joyful:

http://www.hm.com/fi/product/20541?article=20541-A

Täällä loppu joskus rv 9 se pahoinvointi, mut välillä pientä etomisia ja ykkökkäsyjä. Nautin kyllä, kun ruoka maistuu, eikä tuu ylös :) sekä yöllinen levottomuus... Johoki mä tuppaan heräämää vähän väliä ja nään joskus levottomia unia. Sit aamulla väsyttää, mut tasottuu... Ja ummetus on mukavaa ! Varmaa pitää pehmikkeitä harkita, ellei riittävästä nesteestä oo hyötyä :)

Mulla menee onneks vielä matalavyötäröiset stretsifarkut hyvin jalkaa. Mut turvottaa Iha aamuin illoin... Ja yks minkä oon alkanu huomaamaa, nii herkistyminen :D

Mennää neuvolan mukaa 10+2 <3

Hei vaan kaikille! Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen vaikka olenkin seuraillut taustalta jonkin aikaa. Nyt kun on itse rv12 niin uskaltaa jo jotain kommentoidakin, eikä pelota niin, että jotain ikävää tapahtuu... Mulla siis oireena alkuraskaudessa ollut "vain" lievää etovaa oloa ja väsymystä. Viime viikkoina on tosin alkaneet aamuyönheräilyt, kuten sulla Zara_93. On tosi ikävää herätä melkein joka yö siinä kolmen ja viiden välillä. Levottomia unia jonkin verran, mutta pääasiassa vain herään virkeänä ja saatan valvoa tunnin, kaksikin ennen kuin taas saan unta. Sitten "reippaana" töihin! ;) Magnesiumista ja hivenaineista olen huomannut jonkin verran olevan apua, samoin palleahengittelystä (silloin yöllä kun herää siis). Mutta nähtävästi johtuu kuitenkin hormoneista?

Mulla on suurinosa oireista kadonnut, viikkoja 12+2. Paha olo tulee jos on kova nälkä ja heikottaa ylösnoustessa tai pitkään seisoessa (alhanen verenpaine+ anemia) Muuten olo on ihan hyvä. Joskus on väsyneempiä päiviä ja vatsa ahdistaa (ei siis raskausvatsaa vielä vaan ihan oma elintasokumpu) ;)

8+3 ja kumpu on ruvennu nouseen! Ei kukaan muu toki erota, aiemmin löysä vatsarengas on kovettunut, mutta itse kyllä huomaa.

Täällä tänään 12+0 ja etova olo on kokonaan poistunut,jee! Uskaltanen jo iloita kun 5 kokonaista päivää ollu jo se olo poissa ja ihanaa kun ei tarttee enää olla koko ajan syömässä jotain. Normielämä on siis palannut :) toivon mukaan tilanne pysyy samana jatkossakin. Nännit on edelleen vähän arat ja pissalla täytyy käydä kesken unien joka yö (ennen raskautta en käyny koskaan). Ärsyttävää on se että oon jo toistamiseen flunssassa tän raskauden aikana. Olihan siinä jopa viikko välissä terveenä oloa ja viikonloppuna alkoi uusi flunssa. Plääh! Just kun kerkesin iloita että pääsee taas enempi liikkumaan kun ei oo huono olo koko ajan niin aina jotain ilmenee :/

Pieni kumpu on myös tullut näkyviin (ainakin omaan silmään) ja ei saa enää vedettyä vatsaa sisään niinkun aiemmin. Vaatevalinnoilla sen saa kuitenkin vielä hyvin pidettyä piilossa mutta katsotaan kuinka kauan! Itselläni kun on eteenpäin kallellaan oleva kohtu :)

Nyt raskauviikko 9+2 ja pahoinvointi yltynyt hurjasti! Vitsi mä niin toivon et tää pysyy aisoissa, kun on tässä tilanteessa tosi noloo alkaa yökkäilee töissä! :P saan herätä aina kaks tuntii ennen lähtöö, et saan kasattua itteni ja pääsen lähtee töihin! Voi kunpa helpottais pian!

Täällä oireet on alkanu pikkuhiljaa hiipumaan. Pahoinvointia enää tosi vähän, oksentelua max 2krt/vko (oli jo päivittäistä tuosta 8. viikon alusta). Vessassa ravaaminen myös vähentynyt, paitsi viime yönä on saanut käydä 2h välein. Alkoi klo 4 jo hieman raivostuttamaan kun kokoajan saa herätä vessaan. Ei vielä tämmöstä yötä ole ollukkaan, mistä lie johtuu..

Onko kellään tietoa missä vaiheessa selkävaivat voivat alkaa? Rv 12+3 ja alaselkä/lanne kipeytyy helposti töissä, kun joudun olemaan koko päivän jaloillani. Välillä kipu (tai lähinnä puutumisen tunne) säteilee takamukseen ja reisiin, kerran oli koko jalat ihan tönköt. :/

Mulla nyt 12+1 ja oireena tuo hemputin heräileminen. Herään neljäkin kertaa yössä ja on levoton olo, ajatuksia viuhuu päässä tauotta. Aika hanurista. Onkohan tää jotain luonnon omaa harjoitusta yösyöttöihin? Voisko ne alkaa myöhemmin pliis :D Syödäkin saa edelleen kellon tahtiin jottei pahaolo yllätä mutta onneksi pysyy kurissa sillä. Väsymys vaivaa kun esim ruuan tekeminen ylitsepääsemättömän vaikeaa. Normaalisti lempipuuhaa. Liikunta ei tunnu hyvältä ja siinäkin väsyy super nopee ihan kävellessä. Ens viikolla alkaa jooga joten katotaan miten sen kanssa käy!

Takaisin