Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alavatsa on vähän kovettunut ja housut kirraa.. Ja tänäänhän siis vasta 7+5 :( tämä viikko on ollut kaikista huonovointisin, mutta onneks on syysloma niin on saanu lepäillä.

Jokohan uskaltaisi huokaista, rv 11+5 ja tämän viikon pahoinvointi on ollut poissa. Viime viikolla kyllä oksensin viimeksi... Reilun viikon verran olen päässyt sängystä ylös ilman hapankorppua, eikä yösyöminenkään ole ollut välttämätöntä.
Vatsan turvotus on laskenut jonkun verran, en näytä enää olevani viimeisilläni. :D Nyt huomaan myös alavatsan kasvaneen pikkuisen! :)
Edelleen pissattaa, väsyttää, hengästyttää ja nännit on kipeät.

Onko teillä muilla vielä selkeää vauvakumpua näkyvissä? Ihan alamahalla? Mulla ei alavatsassa vielä näy mut siis muuten jotenkin ihan järkky tää pötsi. Normaali kokoinen olen ollut mut nyt kyllä täö maha on oikeesti jotain ihan kamalaa. Mieskin katto eilen järkyttyneenä että mitä sulle on tapahtunut. Paino kuitenkin jopa laskenut. En vaan usko että se vielä vois ns. Oikeaa mahaa olla kun on kuitenkin sen verran ylhäällä. Turvotusta kai. Mut senon kunnon pallo ja ärsyttää kun pitöis vaatteita miettiä mitä laittaa päälle kun vähänkin myötäilevistä niin saisin kyllä kommenttia että ootko paksuna. Ja joo eihän siinä, voisin hyvin sanoo että joo mut vasta 12. Vko menossa että ei toi taida vielä vauva masua olla :D

kattilainen, minulla on ollut viikon verran tuollainen kestoturvotus vatsa. :D Ei pienene missään vuorokauden vaiheessa, isonee kyllä iltaa kohden. Itse olen pienikokoinen ja hoikka ollut aina, joten en ihmettele että kaikki muutokset näkyy hyvin..
Vaatteet saisi jo nyt olla äitiyspuolelta, enkä tiedä onko kiva että ns. näkyy raskaus vai ei.
Minullakin menossa rv 12

Eli on siis jotain etua tästä ylipainosta kun ei heti näytä raskaalta vaikka vähän turvotusta olisikin. :joyful: Toisaaltaan ainakin esikoisesta jouduin odottamaan sen oikean masukummun näkymistä mielestäni ihan liian pitkään. :sorry: Jospa tällä kertaa se tuli vähän nopeammin esiin. :)
Nyt siis rv8+0 eikä mainittavaa turvotusta edes ole...

Kattilainen ja ProjektinaOnnistuminen, mullakin on jo ihan jäätävä pömppis! Taitaa olla vain turvotusta, mutta häiritsevän näkyvä tuo on, kun olen aina ollut hoikka ja sporttinen... Nyt ei enää vatsalihakset jaksa tuota mahaa pitää poissa näkyvistä :grin

Mulla varmaan menee yli puolenvälin ennen kuin voi huomata mitään. :rolleyes: Sen verran tota löysää vatsaa tossa... Mutta tuntuu kyllä tosi kiinteältä! :) Saa nukuttuakaan, kun makaan vaan sängyssä selälläni ja käsken avokkia tunnustella, kun on niin pinkeä. :grin

Turvotus alkoi melkein heti. BMI oli 20 raskautuessa ja painoa on tullut lisää useampi kilo jo tähän mennessä. Mies sanoi aamulla, että vatsastani on tullut nyt pinkeä. Muuten mukavaa, mutta sitä on vaikea piilottaa. Ostin löysempiä paitoja.

Täälläkin alkaa masu tulla näkyviin varsinkin iltasin. :) aamusin taas voi vetää huoletta farkut jalkaan mutta viimestään iltapäivällä saa varautua availemaan nappeja :happy: nyt siis 9+0

Onko kellään muulla unettomuutta? Väsy alkaa painaa kun esikoinen heräilee muutenkin öisin enkä saa nyt edes välejä nukuttua :( ... Ja toinen minkä huomasin niin lihakset on kipeenä kolmatta päivää kun kävin juoksulenkillä...

Minulla oli todella paha väsymys aluksi; selvisin juuri ja juuri työpäivästä, jonka jälkeen lähinnä nukuinkin. Nyt rv12 on väsymys vihdoin helpottanut, ja muutenkin olo tuntunut kohentuvan.

muoks. Onko kenelläkään muulla päänahkaan vaikuttanut raskaus? Minulla ihan käsittämätöntä kuivuutta ja kutinaa. En tykkää.:shifty:

Muokattu viimeksi:
Pikkuhiljaa, meillä myös esikoinen on valvottanut tässä jo tovin. Alkaa väsymys olemaan jo aikamoinen. Vielä kun on päivät töissä (toimistotyö = paljon istumista sisällä huonossa sisäilmassa) niin illalla on veto pois. Lisäksi esikoinen valvottaa ja hormonit heittelee... Kunpa pian helpottaisi.

Rv 9 alkoi ja pahoinvointi loppui lähes täysin. Onkohan käynyt hullusti :,(

Maikhi, minäkin säikähdin noilla viikoilla kun pahoinvointi loppu kuin seinään pariksi päiväksi...- palatakseen sen jälkeen hetkellisesti vielä voimakkaampana. Ei näistä oireista siis tosiaan koskaan tiedä :)

Väsymys!!! Aivan kauheaa, mitään en jaksa tehdä ja pitäis jaksaa kolmen pojan kanssa.. Keskiviikkona menevät isälleen, sitten saa viikon levätä. Mutta tänään on ollut kyllä väsymykseltä pahin päivä.

Maikhi, minullakin välillä pahoinvointi hävisi ja pohdin miehellekin ääneen, et nytköhän kävi huonosti. Mutta pahoinvointi palasi ja ollut pahimmillaan nyt noin viikon. Iskenyt iltapäivällä ja yökkiä saanut useampaan otteeseen. Olo ollut välillä niin huono, että olisi tehnyt mieli itkeä..Tänään ollut onneksi taas parempi päivä.
Väsymys myös aivan valtava! Pakottamalla täytyy itsensä liikkeelle saada, ulkona olo hieman helpottaa. Ja säännöllinen syöminen.

Sitä hehkua odotellessa ;)

Rv 9+3

Kiitos rauhoittavista kommenteista :) pitää nauttii siis tästä ennen kun ehkä paha olo palaa.

Jelppis, voin vaan kuvitella siun väsymyksen varsinkin kun joudut vielä töihin huonosti nukuttujen öiden jälkeen :ss..Minkä ikäinen esikoinen teillä on?
Meidän esikko on reilun vuoden ja nyt alotettiin unikoulu että nukkus kunnolla ennen kun toinen heräilijä syntyy :grin

Meillä on 1vee 9kk poika. Nukkui jo välillä ihan hyvin koko yön omassa sängyssään, mutta nyt on parisen viikkoa ollut todella levotonta. Voi olla, että tekee hampaita... Puuttuu vielä siis vikat poskihampaat.

Takaisin