Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä pitääkin ens yö kokeilla nukkua peitto mytty pään alla, oon aatellu että huonosti nukutut yöt johtus vielä vähän päällä olevasta yskästä mikä saa köhimisen lisäks lähes yökkäilemään öisin mutta nyt tulikin mieleen että jospa onki närästystä o_O:bookworm:

Ugh... En ekassa raskaudessa uskonut tätä oireeksi, mutta koska nyt on ihan sama meininki niin ehkä se ei sitten ollutkaan sattumaa. Nimittäin saan huomattavasti paljon enemmän hengenahdistusta. Mullahan on astma tosiaan ollut jo nuoresta. Esikoisen raskaudessa alkuraskaudesta lähtien meni avaavaa lääkettä lähes joka päivä. Nytkin on alkanut mennä ainakin se kolme annosta päivässä... :sorry: Ihan hirveää.

Jos tuleva lapsi on poika, luulen että tämä on joku kropan "poikasikiön hylkimisreaktio", koska esikoinen oli tosiaan poika, seuraava tyttö ja hänen raskaudessaan ei ollut mitään hengitysvaikeuksia, päinvastoin. :rolleyes:

Onko muilla astmaatikoilla ollut mitään poikkeavaa? (Jos jollain on. Tietysti toivoisi, että muut välttyisivät siltäkin sairaudelta. )

Tsemppiä kaikille muidenkin oireiden kanssa painiville. Kyllä se vielä helpottanee!

Sitruunahappo, itselläni tänään suurissa sukujuhlissa ahdisti henkeä valtavasti. Veikkaan kuitenkin tiukkaa pukua ja rintaliivejä (tottunut elämään urheilurintsikoissa).

Minulla siis homeperäinen astma. Home ja pöly saa oireet aikaiseksi ja 5v sitten oli tiukat lääkitykset päällä (4krt/vrk hoitavaa, 4krt avaavaa + jos tuli 'kohtaus' ja siihen päälle vielä pitkät suun kautta otettavat lääkkeet).
Nykyään pärjää hyvin ilmankin, paitsi sillointällöin (usein nukkuessa) alkaa kohtaus, jonka takia siis yöpöydällä säilytän kiekkoa.

Kerronpas mäkn nyt sitten tänne tänhetkisistä oireista. Pahoinvointi, jos pääsee tuleemaan liian nälkä/maha liian tyhjäksi. Samanlaista oli ekassakin raskaudessa. Kun se ällötys tulee, niin pakko saada aina välittömästi syötäväksi jotain. Hedelmää tai jotain raikasta mieluiten. Nyt vielä tässä raskaudessa uutta on sekin, että yököttävä olo tulee myös välillä syömisen jälkeenkin. Mutta oksentanut en oo kuitenkaan vielä ollenkaan.
Onko muilla samanlaista?

Ainoa mikä pysyy sisällä tällä hetkellä on pakastemarjoista tehty mansikkasmoothie. Oksentelen ennen ruokaa ja ruoan jälkeen. Huonoin olo tulee yleensä ruoan jälkeen. Selkeästi pahoinvointirannekkeen rajat ovat tulleet vastaan. Lääkäri sanoi, että sitruunan viipaleiden imeskeleminen voisi toimia. Onko kukaan kokeillut ja jos on niin toimiiko?

Sitruunahappo, olen huomannut välillä kanssa ahdistusta. Minulla on 10 vuotta sitten diagnosoitu astma ja se on pysynyt hyvin hallinnassa lääkkeillä. Jotenkin ajattelin nyt ahdistusten johtuvan syksystä. Voihan ne toki jouhtua raskaudestakin... Esikoista (poika) odottaessa ei ollut mitää siihen viittaavaakaa ja kaikki allergiaoireetkin pysyi poissa. Vaikka olen siis ollut kaikelle mahdolliselle siitepölylle allerginen pienestä asti. Muutin maalle reilu viisi vuotta sitten ja allergiaoireet on muutenkin, kumma kyllä, vähentyneet. Toivottavasti tämä raskaus ei taas laukaise niitä pahaksi...

Joo, todella toivon että muille ei tule kamalia hengenahdistuksia! Esikoisen kanssa pelotti että saakohan se nyt varmasti tarpeeksi happea... :sorry:

Mulla on vähän ruokiin liittyvä pahaolo onneksi helpottanut. Mutta koko ajan kuvottaa silti. :grin Mutta jes, nyt voin edes vähän paremmin huolehtia siitä terveellisestä ruokavaliosta. Tai ainakin yrittää. :cool:

Voihan FINNIT!!! Ei näitä voi kyllä enää edes sanoa finneiksi.. Raskaushehku..in my ass.
Ja kotona on hyvä olla.

Viikot 8+0 ja pahoinvointi saapui tännekin!! Vaikka eihän se mitään kivaa on pönttöä halata, mut toisaalta olen jotenkin iloinen kun tuli pahoinvointia! Se on mulle jotenkin niin konkreettinen oire siitä, että vauvalla on kaikki hyvin! jotenkin mulle jäi tällai ajatus kun viimeksi olin niin älyttömän kipeä ja mua lohdutettiin, että mitä enemmän äiti oksentaa, sen paremmin vauva voi!

Täällä oli pahoinvointi pahimmillaan viikoilla 7-9. Silloin en tosin oksentanut, mutta oksuolo oli seurana 24/7. Nyt on alkanut vähän helpottaa, nyt pahoinvointi tulee vain hetkittäin tosin rajumpana. Nyt viikoilla 11-12 olen oksentanut 3krt, luulin jo säästyneeni.. Kammoan oksentamista yäk..

Muistakaa te, jotka ette oksenna/muutoin voi pahoin. Jokaisen kroppa reagoi eri tavoin raskaushormooniin. Eli vaikka ette oksentele jatkuvasti tmv, ei tarkoita sitä että vauvalla olisi mitään hätää! :)

Minulla pahin oire on jatkuva nälkä... Vielä kun muistaa syödä jotain terveellistä niin hyvä. Aina välillä tulee syötyä jotain muutakin ja sitten tulee morkkis... Onneksi olen pystynyt jättämään suklaan kauppaan. Se on minulle kaikista pahin. Jos suklaata alkaa syömään niin sitä sitten syödään... :sorry:

Minulla on hyvin vaihtelevia päiviä. Saatan voida ihan hyvin koko päivän, olen energinen ja jaksan hyvin. Seuraavana päivänä saatan voida pahoin koko päivän ja väsyttää koko ajan.
Raskasta tämäkin vaihtelu, kun koskaan et tiedä mihin kykenet sen päivän aikana.
Tänään rv 11+0, eikö kohta pitäisi jo helpottaa tämän pahoinvoinnin? Muistelisin että ensimmäinen kolmannes on se "pahin" aika?

Voi jee, täälläkin on 24/7 pahoinvointia, ei onneks vielä kertaakaan oksupoksua, mut jatkuva ällöolo mihin auttaa vaan se et jotain on suussa. Ja sekin vain sen aikaa kun se menee suusta nieluun :wtf: Ei tee mieli mitään lämmintä vaan kaikkea kylmää ja raikasta, kuten jäätelö! Mut yritän sitä kyl välttää ja juoda vaan paljon kylmää vettä/mehua. Tosiaan viikon oon jo potenut tätä oloa ja ilmeisesti vielä pari viikkoa se ehkä kestäis... rv 8+0 nyt menossa.:happy:

Täällä tänään 8+6 ja eka kertaa sai käydä oikeen kunnolla laatoittamassa vessaa ☺ heh! On siis pahoinvointia ollut kokoajan, mutta yritän viimeiseen asti olla oksentamati.. mutta pidetään nyt positiivisena asiana nuota oireita, kun tosissaan on joutunut ja joutuu niin kovin pelkäämään pienen puolesta, mulla siis ollut niitä vuotoja..niukkoja ja just tuollaista ruskeaa pyyhittäessä.. mutta positiivisin mielin mennään eteenpäin. . Vasta 10.11 olisi np..

Valitettavasti on pakko kertoa, että ei se pahoinvointi välttämättä lopu ensimmäiseen kolmannekseen...

Esikoisen raskaudessa pahoinvointi kesti 17 viikolle asti niin, että oksensin joka päivä mekein ympäri vuorokauden. Sen jälkeen alkoi järjetön närästys joka helpotti 39+6.

Nyt siis nautin, kun on vain pientä ällötystä ja yökkimistä. Tai sanotaanko, että pientä edelliseen raskauteen nähden :laughing002

Oloja on, mutta pysyy aikalailla kurissa ruualla ja varsinkin kaikella mikä sisältää minttua!
Mm. jäätelö ja purkka.
Kohdun kasvukipuja alkanut esiintymään ja maha pullahtanut eteenpäin, vaikka turvotus hävinnyt.

Tänään 8+0 ja oksettaa kauheasti :sad001 huono olo alkoi muistaakseni ennen 6. raskausviikkoa ja vielä en onneksi ole oksentanut.. Ärsyttää vain, kun heti herättyä oksettaa kauheesti, niin ettei pysty syömään oikein mitään, joka kuitenkin muuttuu viimeistään 2h sisällä pahoinvoinniksi, joka johtuu kauheasta nälästä ja on taas vaikea yrittää syödä mitään.. :hungover: Lisäksi itse tekemä ruoka oksettaa ja kohta en jaksa syödä enää pelkkiä hedelmiä, kun nekin oksettaa. Joka päivä pitäisi hakea jostain ruokaa, että saisi masun täyteen! Tosin sitä "nyt on masu täynnä ja ok olo" -oloa kestää vain sellaiset 30min ja taas alkaa pikku hiljaa oksettamaan, koska nälkähän siellä taas muistuttelee olemassa olostaan..

Mulla oireet aika vähäisiä, väsymys ehkä suurimpana. Aiempi jatkuva nälkä on hiukan helpottanut - onneksi, alkoi jo kiristää hermoa kun koko ajan sai olla miettimässä mitä söisi seuraavaksi.

Millas viikoilla menet Bilberry? Mulla on meinaan kanssa toi jatkuva nälkä ja töissä vähän kurja kokoajan jotain syödä. oon kyllä koittanut pitäytyä jossain rytmissä, että parin tunnin välein vaan söisin. Välillä on vaan pakko syödä useammin tai tulee pahaolo kun on niin nälkä. Mulla on nyt 7+3. Niin ja siis väsymys on ihan jäätävä. Tosin siihen vaikuttaa myös esikoisen levottomat yöt kun minä heräilen jatkuvasti tarkastamaan, että poika on sängyssään. (Yhtenä yönä löysin siis lattialta istumasta sänkynsä vierestä ja viime yönä oli jo menossa pää edellä kun heräsin. Toinen hoki vaan "o-ou"...)

Kaikista vahvimpana oireena on nyt pari viikkoa ollu pieni ällötys kaikkea liharuokaa kohtaan. Paistettu jauheliha oli ennen ihan lemppariruokaa, nyt se ällöttää vaikka siitä tekis mitä. Kauppareissuja täytyy tehä melkeen päivittäin että voi tehä sitä ruokaa mikä parhaimmalta sinä päivänä tuntuu, ei toivoakaan että suunnittelis etukäteen. Väsymys alkaa olla varmaanki taltutettu ja muuten on oireita aika vähän, mikä ehkä vähän hirvittää..

Muoks. Nyt siis menossa rv 9+2

Takaisin