Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans aivastaessa tuntuu että paikat ratkiaa :P Ja voi hyvä tavaton kun tänään iski sitten itkukohtaukset.. Huonosti nukutun yön ja aamuyökötysten päälle menin lueskelemaan täältä synnytystarinoita. Virhe. Vollotin peittoon käpertyneenä ja vedin suklaalevyä naamaan ko leipää konsanaan.

Mulla on menossa vasta kuudes raskausviikko ja nyt jo pientä etovaa oloa jos on ruokavälit venyny tai olen esim kuumassa ja tunkkaisessa tilassa. Alusta asti on ollut alavatsalla pientä jomotusta, vähän menkkamaista kipua mutta kuitenkin erilaista. Aivastaessa repäsevää kipua, joka pelästyttää mutta on kuulemma normaalia :nailbiting:

Meillä oli muistaakseni tismalleen sama rv menossa, tänään 5+1? Nuo oireet kuulostaa tismalleen samalta mitä itsellä. . Vihloo ja turvottaa ja kolottaa vatsaa:wtf:

Voiko muut illalla pahoin? Aamut menee hyvin, mutta työpäivän jälkeen on paha olla, kylmä ja väsy.

MaiKhi, mulla ainaki enemmän väsyttää heti työpäivän jälkee ja pakko kapaloitua peiton sisälle makoilemaan. Aamulla herään tyytyväisenä jo viiden aikoihin :inpain: Herätys kun ois kuudelta ni viiminen tunti menee pyöriessä.. Etovaa oloa on ollu tosi vähän mutta enemmän se on kans ollu iltapainotteista!

Minulla iltaisin varsinkin on sitä palelua ja kuten viime raskaudessa, niin tuntuu painetta ja venymistä alamahalla juuri kun olisi menossa nukkumaan.

Voih, eilen aloin haaveilemaan äitiysvaatteista! Masutuubin meinasin jo ostaa tällä viikolla! Viime raskaudessa en halunnut käyttää äitiysvaatteita, vaan pidin pitkiä toppeja, collegehousuja ja väliin mekkoja ja korkkareita.
Nyt on pakko päästä mässäilemään! :happy093
Mitähän kaikkea sitä kannattaisi ostaa?

Eilen menin ja söin suklaata ensimmäistä kertaa sitten herkkulakon aloituksen. 2,5 viikkoa olin syömättä, mutta eilen oli suklaata saatava :hungry: Samoin Pringlessejä ja oi miten olo parantui silmissä. Väsymys, lievä etominen ja mahan murina lakkasi ja mielikin virkistyi :smiley-bounce013

Otan osaa kaikille, joilla on pahoinvointia. Viime raskaudessa pelkkä paahtoleivän ajattelu sai minut voimaan pahoin. Sama kun ehdin ottaa haukkaisun homeisesta leivästä, niin yökin koko loppuraskauden jos mietin sitä yhtään :hungover:
Nyt mentävä takaisin nukkumaan, niin saa väsymyksen ja etomisen vähentymään..

Täällä on nyt alkanu kahvi ällöttää. Ennen meni se pari kuppia aamulla ennenkö mitään muuta pysty ees ajattelemaan ja nyt tuntuu, että hyvä jos puoli kuppia saa alas. Päivän päälle kyllä sitte menee alas sen jälkeen ko on syöny jotain.

Oon kyllä niiiiin TÖÖT kokoajan.. Ja voimaton olo. Ihan säälittävän vähän pystyn mitään touhuaan, heti iskee heikotus ja huono olo ja tuntuu kuin kroppa painais kakssattaatuhattamilijoonaa kiloa. Yritin tänään kierrellä kauppoja niin joopajoo, alko oksettaan ja piti jo nieleskellä..ihan hirveä tunne! Ja yhen putiikin kun ehti kiertää niin piti jo kipasta ruokakaupasta suklaapatukka ja mehua. :hungry: Mies vitsailiki että mun pitää hankkia vyölaukku ja kulettaa nakkipakettia mukana :hilarious:

Meet sitte sen vyölaukun ja nakkipaketin kans johki ruokakauppaan niin saat vielä syytteet näpistyksestä :D Muuten kyllä vois ihan toimiva idea ollaki. Tuo näpistys homma nyt vaan jostain syystä tuli mieleen ja naureskelin ko kuvittelin tilannetta, koita siinä sitte selittää miksi kantaa nakkipakettia mukana :D

Ensimmäisen kerran oksensin aamulla. En kyllä ollu syöny ku omenan ja juonu vettä ku oli niin huono olo heti aamusta. Juoksin vessaan ja yökin antaumuksella melkein pelkkää tyhjää. Sen jälkeen oli parempi olo ja oon kyllä saanu sen jälkeen ihan kohtuuhyvin syötyä. Kanakiusaus oli niin .
8+1

Täällä eka oksuaamu myös takana. Unohtui ottaa kinkkusiivu heti herättyä, niin tuli vitamiinit ja tee komeessa kaaressa ulos. Loppupäivän ollut paha olla, mutta oksut jäi onneksi yhteen. Ja viikkoja vasta 5+4 :/

Mulla on nyt viikkoja 9+3 ja tuntuu et pahoinvointi on laantumassa.. ainoosti tulee huono olo jos on nälkä tai pitkään syömättä.. eli nyt tarvii vaan opetella syömään välipaloja.
Kahvi ei mee alas teetä oon nyt kylmyyteen juonu iltasin. Huomasin myös et en pysty juomaan piimää(ainut maitotuote jota pystyn yleensä juomaan) joten kalkkitabletit käyttöön..
Nyt tällä viikolla oon huomannu et hormoonit on saapuneet meille, itken millon mistäkin mainoksesta, ohjelmasta tai sit hermostun ihan yhtäkkiä...

Täällä huono-olo aika satunnaista. Sit jos tulee, kestää hetken tai koko päivän. Oksu lentäny onneks vaa kolme kertaa vai neljä. Kakominen kertaa tuhat ? :D eilen oli tuskanen päivä, että toista en halua... Ja tää ihme uupumus ! Hetken jaksaa täälläki ja sit vois harkita nukkumaa käymist. Päätä särkee ja kahvi ei mee enää alas. Päivällä voi puolustella kuppia ehkä juoda, mut samalta ei maistu...

Zara 6+6

Voi ei nyt se pieni ällö olo on tänään vaihtunu aivan kokoaikaiseen huonoon oloon, tuntuu kun tuolla kurkussa olis joku palanen ja oksentaminen on mulle jotain niin hirvittävää että pakko pidätellä viimeseen asti oksentamista..toivottavasti ei tarvis oksentaa, huh huh. Mutta onks tää nyt ihan normaalia et tää olo tulee vasta nyt, kun tänää jo 9+0..

Nuppunen, mäki kammoan oksentamista mutku oksensinki raskauden takia niin se helpotus oli uskomaton! Se pelkkä etominen oli mulla pahempaa. Mulla kyllä oli toistaseks pahimmat viikot 7 ja 8.

Mulla oireina ainoastaan järkky väsy, todella kipeät tissit ja herkkyys. Ei siis mitään muuta! Rv 8+0 huomenna. Ja eilen kävin ultrassa ja kaikki hyvin pienellä. Kaikki oireettomuudesta "kärsivät", älkää stressatko jos ei sitä pahoinvointia oo ilmaantunut. Se ei tarkota sitä etteikö kaikki olis asukilla hyvin. :)

tää on kyllä hullua, tavallaan toivoo sitä pahoinvointi oiretta mutta sitten taas eihän se millään tavalla kuitenkaan kivaa ole:laughing021 nyt rv 5+3 ja ei suurempia oireita, lievää röyhtäilyä ja väsymystä

Täällä keittiöön meno aiheuttaa ällötystä. Ilta oli varsinkin kauhea, kun minun tehtäväkseni jäi koiran ruuan teko (meidän ruokaa ja muita sekotuksia). Nam ;)

Aamupalaksi otin omenaa sekä itselle, että pojalle, niin se auttoikin etomiseen hyvin. Sen verran raikasta.

Katsottiin eilen miehen kanssa klo 22-01 elokuvaa, niin närästys ja paleleminen oli hirveää. Tietääpä nyt ettei pidä valvoa pitkään ja mitä enemmän viettää aikaa ulkona, sen parempi olokin on. Onneksi siis ei ole samanlaista kuin ensimmisessä.

Nyt paljon kaikille oireista kärsiville ja toivotaan ettei oireettomille niitä hirveästi tulisikaan. :hungover:

Trallallaa, söin puoli litraa jäätelöä ja pahoinvointi helpotti ainakin hetkeksi. Oksentelin koko yön ja aamun. Täytyy kokeilla jatkossa jääpaloja tms. terveellisempää, kun kerran huonovointisuus on kääntynyt oksentelun puolelle. Alkuraskaudessa olin huolissani oireettomuudesta ja nyt yritän miettiä, että ainakin tiedän olevani raskaana :hilarious: :wacky:

Täällä huonovointisuus tuli takaisin viikon tauon jälkeen, mutta ei onneksi yhtä rajuna. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin kerran tällä viikolla... Mutta aamut on vaikeita, kun etoo ja kaikki täytyy tehdä hitaasti ja rauhallisesti ettei oksu lennäo_O. Samoin ruokavälit on pidettävä lyhyinä, ihan max. 3 tuntia tai muuten ei hyvä heilu.

"Ärsyttävimmäksi" oireeksi sanoisin kuitenkin tällä hetkellä levottomat jalat joka alkaa vaivata illalla ja tietenkin on pahimmillaan nukkumaan mennessä! Todella häritsevä vaiva. Onko muita vaivannut levottomat jalat?

Takaisin