Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva lukea, kun suurinosa voi hyvin. Mulla taas 3 viikkoa ollu oksettavaa oloa ja pahoinvointia. Pystyn syömään jotain pientä aina, mitää ei tee mieli. Ja sit ku syö jotai epöterveellistä, niin siitäkin tulee omantunnon tuskat. Mut mikää salaatti tms. Ei tod.maistu. Ja Joka päivä saa olla pöntön kans tekemisis x määrän. Lisäks väsymys on tosi kovaa. Toivon, että jonakin päivänä tää tosissaa helpottais. Rupee ole aika epätoivoinen olo päivästä toiseen, kun sama meno vaan jatkuu.

Nyt rv 9+1.

Ajattelin nyt kans tänne kirjoittaa ihka ekaa kertaa... Lukenut olen täältä paljon kyllä mutta nyt vasta kommentoimaan uskalsin. Mulla oireina iltaisin palelu siis lähinnä ihan horkassa tärisen ja rintojen kauheeton kipuilu. Turvotusta on aikas tavalla, mutta tämä jo kolmas raskaus ja ikääkin alkaa olemaan niin voi olla, että "paikat löysenee" ja turvotuskin näkyy nopeammin. :shy: Mutta oli miten oli onpas ihanaa olla piiiitkästä aikaa raskaana! :happy: Ja todemmaltahan koko raskaus tuntuu kun vähän oireileekin! :rolleyes:

Tuo palelu on tuttua, varsinkin iltaisin... ei auta neuleet, eikä peitteet. Olo kuin jyrän alle jäänyt. Täällä toinen raskaus, edellisestä aikaa 9 vuotta ja ikää 36v :)

Kiva, että täällä myös muita "vanhempia" raskaana olevia. Olen miettinyt onkohan oireet erilaisia nuorilla äideillä kuin vähän vanhemmillakin? Itse en ole vielä eroa havainnut, muuta kuin väsymys on nyt aikas paljon kovempi kuin aiemmissa raskauksissa. Ja maha tuntuu kasvavan muka nopeammin? Itselläni lapset 15 v. ja 16v. ikää nyt 37 itselläni. :joyful:

täällä tänä aamuna oli havaittavissa ensimmäistä kertaa tuota etovaa oloa ja väsymys alkaa olemaan ihan karmeeta nukkusin varmaan koko ajan jos vaan olis mahdollisuus:sleep011 mutta työt ja parivuotias esikoinen rajottaa aika suuresti:rolleyes:rv 4+4

Kiva, että täällä myös muita "vanhempia" raskaana olevia. Olen miettinyt onkohan oireet erilaisia nuorilla äideillä kuin vähän vanhemmillakin? Itse en ole vielä eroa havainnut, muuta kuin väsymys on nyt aikas paljon kovempi kuin aiemmissa raskauksissa. Ja maha tuntuu kasvavan muka nopeammin? Itselläni lapset 15 v. ja 16v. ikää nyt 37 itselläni. :joyful:

Pahoinvointi on ainakin aivan uudella tasolla tässä raskaudessa minulla. Edellisessä raskaudessa paha olo oli tasan yhtenä aamuna, kun piti kahvia juoda. Nyt joka päivä, eikä vuorokauden ajalla ole väliä. Väsymys on kanssa paljon kovempi nyt. Päivän kun työssä ollut niin illalla aivan puhki... :meh:

Heräsin yöllä pahoinvointiin. Aina kun yritin vaihtaa kylkeä, niin aloin yökkiä. Aamulla olo oli parempi ja join lasin maitoa. Tämän jälkeen moikkasinkin antaumuksella vessanpönttöä. Luin, että pahoinvointi alkaa monella rv 8-9, nyt on menossa rv 8+1, joten omalla kohdalla piti paikkaansa.

Eniten suututtaa tää saamattomuus, mitään ei saa kotona aikaiseksi ja väsyttää mukamas niin paljon. Mietin lämmöllä teitä, jotka olette jo äitejä, ja teidän täytyy vaan väsymyksestä selviytyä! Huh! Nostan hattua teille!!! Mies tuli eilen reissusta kotia ja sai minut lähtemään lenkille ulos. Voi että sitä hyvän olon määrää ja huono olo lähti melkein heti raittiissa viileässä ilmassa. Olen niin onnellinen, että rakas mieheni ymmärtää ja kannustaa <3 Huonon olon saa pidettyä pois syömällä aina jotain pientä ja kylmä vesi tekee aamulla ihmeitä! Myös liikunta auttaa itsellä, kun poljen joka päivä kouluun ja kotiin ja siitä tulee melkein se 18 km päivittäin.. Tsemppiä teille, joilla yrjö tulee kylään, itse olen vielä säästynyt siltä, niin en voi edes kuvitella kuinka se vetää olon veteläks.. IHANAA SUNNUNTAITA TEILLE NAISET <3

Mulla oli pahoinvointi pahimmillaan viikoilla 6-8. 8+ viikon aikana rupes hiljalleen helpottaa. Nyt oon viikolla 9+1 niin pahoinvointia ei hirveemmin enää ole, ainoastaan ruokailuvälin venyessä tulee se öklö olo. Pitää koputtaa puuta et oonko muka päässy näin vähällä. :D

Ensimmäisen kerran oksensin aamulla. En kyllä ollu syöny ku omenan ja juonu vettä ku oli niin huono olo heti aamusta. Juoksin vessaan ja yökin antaumuksella melkein pelkkää tyhjää. Sen jälkeen oli parempi olo ja oon kyllä saanu sen jälkeen ihan kohtuuhyvin syötyä. Kanakiusaus oli niin .
8+1

Ensimmäisen kerran oksensin aamulla. En kyllä ollu syöny ku omenan ja juonu vettä ku oli niin huono olo heti aamusta. Juoksin vessaan ja yökin antaumuksella melkein pelkkää tyhjää. Sen jälkeen oli parempi olo ja oon kyllä saanu sen jälkeen ihan kohtuuhyvin syötyä. Kanakiusaus oli niin parasta
8+1[/QUOTE]

Mä tuolta huhtikuisista huikkailen kun vau-laskurin mukaan olis huhtikuun vimppa LA mut terkan mukaan 1.5. Nyt siis rv9+1. Mä kärsin oireettomuudestaa...palelee, väsyttäö ja on jotain muutoksia ruokailussa, kuten kahvi ei maistu. Mut muuten onkin sit vaan ihan normaalia...turvotusta tietty on mut kellä ei olisi tälleen kesän jälkeen. Ikää nyt 39 ja jos hyvin käy niin sitten 40 vuotiaana tulen toista kertaa äidiksi... :)

Täällä on oireina ollu aikalailla pelkästään etova olo ja turvotus.

Tuo turvotus on kyllä yllättäny tosi pahasti, koska tarkotus oli, että jouluun asti ois saanu pietettyä salassa. Ylimääräsiä kiloja ollu valmiiksi jo jonku verran, mutta tuon turvotuksen takia vatta on ihan pallo, ko ennen vaan alavattassa näkyny se ylimääränen.

Pistän nyt vasiten tälleki puolelle kuvan tuosta tämän aamusesta turvotuksesta ja nyt tosiaan menossa vasta 6+4. Ei puhettakaan, että tiukan paidan kans menis mihinkään.

Liitteet

• DSC_0010.JPG
    DSC_0010.JPG
    427.5 KB · Katsottu: 40
Täällä tällä hetkellä palelu ja ruokahaluttomuus (hieman lieventynyt onneksi) oireina tissien arkuuden lisäksi. Vatsa toimii kummallisesti ja herään välillä öisin vatsakipuihin. Katsotaan mihin tää tästä etenee! 8+6.

Huomasin, että osa pahoinvoinnistani onkin närästystä. Ei samanlaista poltetta kuin ennen raskautta, vaan turvotusta ja epämiellyttävää oloa ylävatsalla sekä kurkkuun nousevaa happoa ja röyhtäilyä. Rennie auttaa ainakin osittain. Luulin, että närästys on loppuraskauden vaiva, mutta ruokatorven sulkijalihas saattaa löystyä jo alkuraskaudessa.

Täällä siis pahoinvoinnin nitistämiseen käytössä pahoinvointirannekkeet, b-vitamiini, närästyslääke ja tietysti kaikki perusjutut kuten pienet annokset usein.
Olo on jo parempi kuin pari viikkoa sitten, mutta edelleen odotan sitä "raskaus on elämän parasta aikaa" -oloa.

Rv 9+1

Voi mäkin voisin ottaa ton "raskaus on elämän parasta aikaa" -olon vaikka heti..
Mä olen saanut vieraakseni kohdun kasvukivut, kokoajan särkee ja vihloo kohtua.. kiva toisaalta että "tuntee" kohdun kasvavan...
Muuten samat oireet jatkuu, väsymys, yleinen huonovointisuus, nälkä-ei nälkä-ällötys-olo ja vessassa saa ravata..

Pitkä ja stressaava työpäivö aiheutti aivan kauhean olon. Oksensin ja painuin kuumaan suihkuun, nyt onneksi jo olo parempi. Nukahtaa voisi vaikka heti :D

Mikä tää itkuherkkyys on!! Purskahdin aivan hysteeriseen itkuun kun itellä kamala nälkä ja mies ehdotti et tekee mulle näkkileipää... o_O:sorry: Tää jatkuva nälän tunne on myös karmiva.

Mulla on menossa vasta kuudes raskausviikko ja nyt jo pientä etovaa oloa jos on ruokavälit venyny tai olen esim kuumassa ja tunkkaisessa tilassa. Alusta asti on ollut alavatsalla pientä jomotusta, vähän menkkamaista kipua mutta kuitenkin erilaista. Aivastaessa repäsevää kipua, joka pelästyttää mutta on kuulemma normaalia :nailbiting:

Takaisin