Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin vatsakivut tulee ja menee... Pitkään oli kivutonta, mutta nyt taas muutaman päivän ajan on ollut kipuja alavatsalla, koviakin välillä, mutta menevät nopeasti myös ohi. Repäisykivut onkin sitten ihan omaa luokkaansa! :confused: Tosi kipeitä välillä.

Repäisykivut on todella ärsyttäviä. Joskus olen herännyt yöllä kyljenkäännön yhteydessä kun ottaa niin kipeää. Ja herätessä kipuun sattuu tietenkin enemmän ja taas itkettää.

Onko kellään muulla muuten nenä tukossa? Kävin tänään hakemassa suolaliuosta. Jos sen avulla saisi (mieskin) nukuttua.

Juuri tuollaisia kiputuntemuksia. Välillä tosissaan kunnon repäsyitä/vihlasuja ja sit taas menkkamaista jomotusta. Mutta eiköhän se siitä :)

Mullakin on ollu nenä välillä vähä tukossa, etenkin aamuisin. Kuulemma limakalvot turvottaa raskaudessa, niin liittyy siihen.

Mulla on ollu paineen tunnetta, mut lähinnä vaan salilla ja sit ku olin spinnaamassa, niin seisaaltaan polkeminen ei tuntunu hyvälle vaikka nostin tankoa normaalista. Tulee just vasemmalle puolelle sellanen paineen tunne. Ja kerran säikähdin aamulla ku tukisukkia pukiessa tuli sellanen krampin olonen alamahaan :D ...en tiedä oliks se sit supistus vai vaan normaali lihaskramppi. Liian tiukat sukat selvästi...

Mulla on lähes päivittäin menkkamaista särkyä. Tänään töissä tuli käveltyä muutama sata metriä ja se otti jotenkin ikävästi mahaan. Tää raskaus tuntuu kipeämmältä edelliseen verrattuna. Mahakin alkaa jo häiritä kyykkimistä ja kumartelua.. Saapa nähdä miten käy loppuraskaudessa kun nyt jo tuntuu niin vaikealta :eek:

Joku kysy alapään tutkimisesta nt ultrassa, niin täällä lääkäri aina tarkastaa alapään (kohdunsuun) tilanteen :)

Mulla kyllä nokka reagoi (aivastuksia ja tukkoisuutta) ja jotenki allergiset oireet lisääntynyt nyt raskaudessa.

Onko kellää (varsinkin jo synnyttäneillä) aivastaessa ongelmia pisun kanssa? :D tosi ärsyttävää, täytyy ilmeisesti alkaa vaan reenaa lantionpohja lihaksia uudelleen.. Muuten menee päivässä nuita alushousuja :smiley-bounce022

SunLight_90, kyllä on! Todellakin ärsyttävää! Ei mulla vielä monet housut oo menny vaihtoon mutta aina saa jännätä. Ongelmaa on lähinnä seisoessa, ei istualtaan. Seisoessakin jos nostan toista jalkaa koukkuun, saan hallittua lantionpohjan lihakset paremmin.

Mä kyselin siitä nla lääkärin käynnistä että mitä siellä tehdään mutta meillä ei alakertaa katottu en sit tiedä miks kun muutama tuttu samalla paikkakunnalla sano että on katottu.. Oli muutenkin aikanlyhyt ja aika mitään antamaton käynti..

Mulla on alavatsakipuja, paikallistuu munasarjojen alueelle. Muutenkin kaikenlaisia epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla. Olen itse diagnosoinut asian niin, että kiinnikkeet siellä venyy (esikoinen syntyi sektiolla -> kiinnikkeitä) ja lisäksi mulla on endometrioosi, jonka myötä kiinnikkeitä varmasti on...

Mies muisteli eilen mulla olleen oksuvapaata aikaa ekassa raskaudessa kokonaisen kuukauden eli ei vissiin kannata vielä alkaa juhlimaan, joko se loppuisi. Ja joku mainitsi virtsankarkailun, siihenkin olen tässä yrjötessäni saanut tutustua, kun koko kroppa ok krampannut. Hehkeää aikaa tämä raskaus...

Sunlight, kyl pissan karkailu on tuttu ilmiö. Mulla oli sitä jo ekasta aikoinaan. Mä pidän kyllä lantionpohjaa kunnossa, mut jostain syystä nämä viikot 15-25 on ollut aina kaikkein vaikeimpia tuon suhteen. Loppuvaiheessa on pissa tullut ainoastaan ollessani oksennustaudissa rv. 32. Mullakin toi aivastelu oireena. Jos muistaa ja ehtii oikeesti keskittyyn siihen aivastukseen, ni pöksyt saa pysymään kuivana. Ja tämä ongelma nimenomaan korostuu seistessä. Yleensä laitan jalat ristiin, ihan ku ois kauhea pissahätä, ni se auttaa :-)

Joo ei vaikuta pissankarkailuun aivastaessa lantionpohjan lihasten kunto. Terveisin urheilija joka kärsii liian tiukoista lantionpohjan lihaksista mutta silti lorauttelee joskus housuihin raskaana aivastaessa :D!!

Kaikenlaista ikävää kipua on taas mutta lääkäri oli vaan sitä mieltä että jos ei verta tule eikä kipuja (siis ihan älyttömiä) niin kaikki kuuluu asiaan eli tyyliin "mitäs siinä valitat" :joyful:

Toi lorahtelu on tosi ärsyttävää, varsinkin kun muutenkin koko ajan aivastuttaa. Jalat ristiin vaan.

Mulla vauva painaa jotenkin selkään ja suoleen joka vaikuttaa ulostukseen. Sattuu siis ihan hullun lailla. Lääkäri oli sitä mieltä että kuituja ja vettä lisää. Ei auta mitenkään vaikka tulis vetenä ulos. Samoin oli edellisessä että helpottaa tietää ettei tää enää kestä kun viisi kuukautta ja joitain vikkoja päälle :grin

Täällä lörähdin sohvalle maaten ja hetken aika tässä jo makoillut nii alkoi supistelemaan.. Eipä tarvi maata enää sohvalla ei..

Mulla suihkus kans maito toisesta tissistä aina ku toisesta antoi ja maidon kerääjä oli ihan must. Muutenki meni hirveesti liivinsuojuksia ku vuotelivat itsekseen. Saunassa ja suihkussa vaan lorui maito.. Ei siis paljon tehny mieli saunotella imetyksen aikaan..

Onko muilla vaikeuksia löytää hyvää nukkumis asentoa.. Niin turhauttavaa kun oon tottunu nukkuun mahalteen enkä muuten oo aiemmin osannu nukkuukkaa ja nyt se ei oo vaihtoehto.. Kyljellään sattuu tisseihin ja selältee ei vaan uni kuulu.. Sit lopulta kello on jo varmaan jotain 2-3 ja on niin väsyny et vaan nukahtaa.. Oisko kellään vinkkejä hyvään asentoon?

Joku kai mainitsi nukkuvansa suuren imetystyynyn kanssa? Voisko sen avulla saada paremman asennon?

Mistäköhän sellasen löytäs? Ois varmaan tosi hyvä. Ja ovatkohan kuin tyyriitä?

Itse olen jo vuosia nukkunut ison tyynyn kanssa , en osaa enää ilman nukkuakaan :D riippuu yöstä missä tyyny on mutta monesti nojaan siihen kun nukun kyljellään tai sitten se on jalkojen välissä ja joskus selän alla puoliksi että on hyvä asento puolittain kyljellään .
Ihana on nukkua sen kanssa, mies ei vaan aina tykkää kun unissani työnnän sitä sillä tyynyllä :joyful:

Mistäköhän sellasen löytäs? Ois varmaan tosi hyvä. Ja ovatkohan kuin tyyriitä?

Meillä on tuollanen tyyny, ostin miehelle viime jouluna lahjaksi :) ensin löysin vain imetystyynyjä... Mutta kun meille ei imetyksen takia sitä haettu ja niissä kuosit kirjavia eikä mieluisia niin löysin Unikulmasta sen mitä etsin :) aivan ihana! Melkein minun mittanen ja kysymysmerkin mallinen, kuosi harmaa. On ollut hyvä ja joka yö käytössä! :) toki hintaa sillä oli 120e.

Takaisin