Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans hirvee pyöriminen! Selälleen ei kärsi kauaa nukkua, kun alkaa sattumaan alaselkään, oikeella kyljellä pystyy jonkin aikaa nukkumaan, mut sit alkaa saattuu mahaan ja jos nukkuu vasemmalla kyljellä niin silloin on joko mies tai koira hönkimässä naamalle. Ennen oon siis nukkunu joko oikeella kyljellä tai selälteen

Sellainen pitkä tyyny mullakin on unikaverina. Sanon sitä varamieheks. Se on lidlistä ostettu, ei mikään imetystyyny. Ja hintaa oli sillon 20e (tais olla vuosi 2011). Auttaa tosi paljon, kun saa tuettua ittensä kunnolla.

Mulla on kans sellainen iso tyyny käytössä (olisko ollu 50cm×70cm), Jyskistä ostin parillakympillä. Pidän sitä kyljellään nukkuessa jalkojen välissä ja mahan alla/edessä, jos ei ole tyynyä tukena, niin masu tuntuu pahalta :/ Mahallaan nukkuminen on jo jäänyt, mutta selällään on hyvä olla. Eikö tokalla kolmanneksella yleensä kehoiteta välttämään pitkään selällämakuuta? Pitääkö alkaa automaattisesti välttämään, vai sitten jos tulee jotain oireita?

Itsellä rv 16 menossa ja makaan paljon selälläni, mitään epämukavia tuntemuksia ei ole. Mulla tosin istukka etuseinässä, voiko vaikuttaa? Ainoastaan että mieluiten polvet hieman koukussa tyynyn tai peiton avulla, etten aivan suorana lankkuna ole.
Ihanaa kun ruokayökötykset on mennyt ohi. Saa mieskin ostaa taas meetwurstia jääkaappiin jos haluaa. ^^

Oonko ainut joka vielä voi nukkua mahallaan? :) toki toinen jalka usein koukussa vähän keventämässä, mutta kuitenkin.

Mä en ite oo tykänny nukkuu mahallaan. Mut selälleen kyllä ja sitä en pysty enää tekee ku about 15min päästä alkaa tuntuu alavatsalla sellast paineen tunnetta et pakko kääntyy kyljellee :o

Ite en oikeella kylellä pysty nukkuu kauaa ja vatsallaan voisin mut en enää osaa rentoutua niim, joskus vähän puoliasennossa jalka koukussa kylki/vatsa asento, hankalasti selitetty :D Nukun siis paljo vasemmalla kylellä.
Oisko tuo selällään nukkuminen sit riski jotenki verisuonille raskaana?

Mun mielestä se selällään olo jossain vaiheessa ei siksi oo suositeltavaa kun kohtu painaa jotain suonia ja voi tulla huono olo kun veri ei pääse kiertään päähän kunnolla... En tiedä voiko siihen pyörtyä tai muuten olla vaarallista? Ja ei kyllä varmaan tässä vaiheessa haittaa vielä.
Ite huomannu vaan että alaselkä herkästi kipeytyy selällään.

Siis en minäkään kyljellään nuku vaan kylkiasennossa, sellaisessa mihin ensiapukurssilla ohjataan ihmiset laittamaan siis sellainen kylkimahayhdistelmä. Tosi hyvä asento on nukkumiseenkin eli juuri noin niinkuin SunLight_90

Mitens onks kellään tullu vastaan tällästä et tissit vuotaa jo ei nyt maitomaista mut jtn nestettä? Itellä viä alle puolivälin

Mä oon aina nukkunu kyljellään päällimmäinen jalka koukussa siinä edessä. Se on ainut asento missä saan unen.

Viime yönä piti jo nukkua rintsikat päällä kun nännit on niin herkkänä. Eilen iski ihan hirveän huono olo. No toki mokkapala-övereillä voi olla osuutta asiaan.. mut useampi tunti meni sohvalla heikotus-oksetus-vatsakipu-olon kans.. jossain vaiheessa se helpotti ja sain pari näkkäriä syötyä ja tietenkin piti ottaa pari karkkia päälle ja taas tuli huono olo.. taidan syödä tänään pelkkää porkkanaa :shifty:

Se käy Millier ärsyttävän helposti just noin että heti ku olo helpottaa niin vähän lisää makeaa :D vaikkei mitään järkeä...

Mä nukun edelleen selälleen enkä viellä oo huomannut että kohtu painais tai vaivais liikaa. Mut kyl se vaihe viellä tulee ettei tunnu hyvält nukkua niin ja sit on pakko siirtyä kyljellään nukkuun. Siks aijonkin viellä nauttia ku voin kun viimeksi alkoi niin kyllästyttämään kyljellää makoilu :yuck: Vaik kyl joku "hali-tyyny" mistä muutkin on puhunut niin auttaa kun saa jalkojen välin niin ei masu niin sitte paina. Kandee hankkii ellei jo oo jtn extra tyynyjä :p

Mulla ei viime raskaudessa tullut selällään ollessa missään vaiheessa paha olo. Neuvolasta tosiaan sanottiin, että kyllä kroppa sitten ilmoittaa, jos se on huono asento.

Mulla tällähetkellä paras asento on selällään nukkuminen. Jos nukkuu kyljellään, joutuu kääntyilemään kun puutuu paikat.

Mä oon aina nukkunut suurimmaksi osaksi mahallani ja vieläkin onnistuu kyllä, vaikka tissit välillä protestoikin :D Tietty oon tottunut kyllä liiskaamaan tissini jo monien vuosien ajan mahallani nukkuessa, että kai ne nytkin sitten sopeutuu paremmin vaikka on entisestään kasvaneet ja tulleet aremmiksi. Selälläni en yleensä osaa nukkua ollenkaan, kyljellään tulee jonkun verran nukuttua. Oon huomannut nyt raskauden alettua että en pysty nukkumaan niin pitkiä aikoja kiinni miehessä kun ennen, me nukuttiin aiemmin aika paljon lusikka-asennossa niin että mä takana tai sitten niin että röhnötän puoliksi miehen päällä ( :grin ) mutta nyt tuntuu kauheelta ku mies on niin lämmin että on pakko vetäytyä kauemmas tai ei saa happea.

Meillä kans mies tykkäis olla lähellä ja kiinni kyljessä. Itse taas haluan tilaa ja raitista ilmaa ympärille nukkuessani, joten usein käsken miehen kauemmas :joyful:

Takaisin