Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juur sitä meinasinki eli ne otetaan myös ennen lääkäriä ☺️ hyvä tietää kun neuvolakäynnillä ei kerrottu mitään

Multa ei siis ole koskaan raskauden aikana "tsekattu alakertaa :wink", ja ihmettelin sitä sitten neuvolatädille. Hän sanoi että sitä ei tarvitse tarkistaa jos ei ole supistellut. Jos olisi paljon suppareita, niin lääkärin pitää tarkistaa paikkojen tilanne, pitääkö raskaana olevan olla levossa, jäädä saikulle jne.:happy:

Briala, se on hassua ku tisseistä alkaa pikkuhiljaa tulee jotain, lopussa saatat voia jo ampua miestäs suihkussa niillä haha :'D Nojoo vitsi vitsinä, mut siis on tavallista ku maitorauhaset kehittyy ja seki yksilöllistä millon erittää ja kuinka paljon :) Ite en muista mistä lähtien viimeksi alko herumaan.. Tällä hetkellä tulee pieni pisara jos kovaa puristaa auts :D
Rv 11+0

Onko se totta vai tarua että saunassa maito ns suihkuaa tisseistä jossain vaiheessa?

Pöllönen, en sitten tiedä voiko noissakin käytännöissä olla eroja :-O Täällä kuuluu rutiineihin, ellei sitten kieltäydy tutkimuksesta. Katsoi että kohdunkaula ja valkovuoto on normaalia.
Imetys kun on runsaimmillaan niin kyllähän sitä maitoa sit kans tulee! Omasta mielestä ikävintä se on silloin kun harrastaa seksiä, sillon ainakin mulla aina paidat litimärkiä rinnoista :D :( Hienoinen turn off alkaa mitään puuhaa kun tissit alkaa heti vuotaa :D ...

Iirai: toivoa ei siis ole vielä menetetty, täytyy vähän aikaa vaan odotella jos se energisyys rantautuisi tännekin :happy: Toisaalta, en kyllä muista esikoisen ajoilta, että olisin missään vaiheessa ollut energinen....:shifty:

Joillaki voi olla maidon tuotanto nii runsasta että se saunan lämpö saattaa ruiskauttaa maitoa mutta en usko että ne valtoimenaan suihkuaa :D Mutta mistä sen tietää vaikka sellasiaki tarinoita löytyy!

Mä täysimetin esikoista puolivuotta, eikä mulla koskaan saunassa tms suihkunnut tissit. Pumpulle suihkus kyllä jos oli tosi täynnä. Vain pari kertaa oisin tarvinu liivinsuojaa yöllä, kun imetysväli venyi pidemmäksi. Mitään ennakkovaroituksia maidonnoususta raskausaikana myöskään ei ollut. Maito nousi n. kolme päivää synnytyksen jälkeen.

Mulla kyllä välillä esim. lämpimässä suihkussa tiputti tosi vahvasti se rinta, josta en edellisellä kerralla ollut imettänyt. Imettäessä monesti suihkusi se rinta, josta vauva ei syönyt ja käytinkin alkuun usein maidonkerääjää toisessa rinnassa imetyksen aikana. Sinne saattoi kertyä useita kymmeniä millilitroja maitoa.

Mulla ei koskaan ruiskunnu. Maitokin nousi ekalla kerralla vasta 3-4 päivän päästä kunnolla. En oo kokeillu puristella nyt mut en jotenkaan usko että mulla tulis vielä mittää..sitäpaitsi se sattuu :D Maitoa tuli kuitenkin mulla ihan hyvin. Mut pumpata ei tarvinnut varastoon. Imetin 1v3kk viimeksi ja haikeata oli lopettaa mutta koin sen tärkeäksi kun tyttö aloitti päikyn. Saa nähdä kuinka tämän toisen kanssa sitten mennään.

Onko teillä vielä/enää mielialan vaihteluja? Itselläni itkeminen saa jo koomisia piirteitä :p
Esimerkkinä, katsottiin miehen kanssa jääkiekkoa. Ei mitään ihmeellistä mutta ennen ottelua kotijoukkue lahjoitti pelipaidan ja aloituskiekon pienelle pojalle joka sairasti syöpää ja yleisö antoi tukensa pojan taistelulle. Vieläkin liikuttaa. No toi ei ollut koomista vaan seuraava...

Olin tänään kaupassa eikä siellä ollut mitään musiikkia. Yhtäkkiä alkoi päässä pyöriä: Oi jos sulle voisin antaa kaikkein kauneimman, tämän maailmani pallon valtavan, mutta enhän sitä tee, pieni hetki riittänee, kun sun vierelläsi näin olla saan.

Siinä sitten säilykehyllyillä itkin kun mietin tulevaa vauvaa ja esikoisen vauva-aikaa, SItten aloin nauraa kun kappalehan kertoo ihan muusta kuin vauvan paijaamisesta. :hilarious:

Typerät ajatukset, joissa sattuu kaikenlaista perheelle vaivaavat. Oikeasti kuinka todennäköistä on että kuudenteen kerrokseen tulee keskellä yötä murtovaras joka ihan sattumalta haluaa siepata meidän lapset?

Pitää varmaan puhua ens viikolla neuvolassa tästä. Itsellä menee hermot, varsinkin kun en ole mikään helposti itkevä muuten.

onks muilla ollu virtsistä? mulla vissiin taas ja kivut sen verran kovia et nyt päivystykses ootellaa :( plääh

Mielialan vaihteluita kyllä löytyy! Itku tulee todella herkästi. Hyvässä ja pahassa. Sekä huomaan ärsytyskynnyksen olevan todella matalalla. Hetkessä voi kierrokset nousta nollasta sataan!

Vieläkö joku muu yrjöää? Mä en enää jaksais, menossa rv16 ja laatta lentää edelleen. Esikoisesta jatkui puoliväliin saakka kunnes alkoi uudelleen rv33. Liekö nyt sama meininki. :sad001

Jep, märy on herkässä täälläkin :D samoin ärsytys! Okentaa ei oo nyt tarttenu ja vaikuttaa siltä että saattais mennä jo parempaan päin :) rv 11+1

Pahoittelut siripiri :(

Mielialat heittelee, itkettää tuon tuosta nykyisin (muutenkin kyllä itkuherkkä), mutta nyt on ainakin kiukkuilu tuntunut tasoittuneen. Muutenkin hiukan seesteisempi olo nyt kun vaikka... pari-kolme viikkoa sitten! Oksentelen edelleen joskus, noin kerta viikkoon tällä nykytahdilla on pönttöä halittu... On kyllä ollu helpotus, meni yli kuukausi sillee et oksensin vähintään 2-3krt päivä ja loppuaika oli etovaa. Nyt on kumminkin jo 16+ ni pitäis kai tää oksetus kohta loppua kokonaan. Toivottavasti. On ne lääkärissä ja terkkarissa toitotelleet et "ihan just se loppuu kokonaan!" vkolta 10 asti. Pyh.

Siripiri, minä olen oksentanut viimeksi viikko sitten, mutta kuvotus on edelleen melkoista (rv 16+4). Olen kyllä muutenkin huono oksentamaan ja välillä tuntuu, että saisi se laatta kyllä vähän helpommin lentää, että kuvotus ainakin hetkeksi hellittäisi. Esikoisesta myös huono olo puoleenväliin saakka. Kiva kuitenkin kuulla, että täällä on vielä muitakin pahoinvoinnin uhreja. Saisi kyllä jo helpottaa!

Takaisin