Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minua ei tupakan haju ihastuta, mutta kun harrastan huonekalujen entisöintiä (ohjattuna), ja kun ohjaaja otti jotain huonekaluliimaa ja laittoi sitä tuolin tekeleeni pehmusteeseen, niin se tuoksui/haisi hyvältä... Ah! Mutta tietysti kun tietää että sitäkään ei ole hyvä hengitellä enemmän, niin sitä ei nyt sentään tullut sen kummemmin haisteltua. :) ihmettelen, miten jotkut tuollaiset asiat voi himottaa yhden äkin :) niinkun minun mummo kertoi että joskus raskaana ollessaan hänen oli tehnyt mieli laastia heidän uunistaan... :D

Täällä on tullut niitä hyvin ei toivottuja oireita nyt viikonloppuna - verenvuotoa :sad001 ensin ruskeaa tuhrua ja sitten ihan punaista verta. Soitin päivystykseen, mutta heillä ei ole ultraa siellä ja lähetettä eivät kirjoita jos ei ole lisäksi vatsakipuja ja verenvuodon pitäisi olla normaaleja menkkoja runsaampaa. Eli maanantaita on odotettu, jotta saan soittaa neuvolaan. Paljon on tullut aiheesta googleteltua ja toivon - toivon niin kovaa, että tää olis vaan harmitonta! Viikkoja nyt 10+4.

Daisy, toivottavasti on vaan harmitonta!

Onko täällä kellään pohjekipua? En tiedä johtuuko edes raskaudesta, mutta nyt ollu muutaman päivän. Välillä särkee toista ja välillä toista.

Daisy pidetää peukut pystyssä!!

Täälä on tullu loputon nälkä. Öisin unettomuutta vessareissun jälkeen ja oksentanut oon viimeks kolme päivää sit, mut pahoinvointi kiusaa. Mutta edistystä ja tsemii muille jotka kärsii pahoinvoinnista ja muista epätoivotuista jutuista.

Daisylle peukkuja!! Hengessä mukana Kaissa täälläki! Pari päivää menee aina välillä paremmin ja sitte tulee taas koko päivän kestävä huonompi olo. Eilen melkeen jo innostuin, että iltalenkki selvittiin ihan vaan pikkuoksulla, mutta niin vaan tuli viimesen puolen kilometrin aikana pihalle kaikki niin mahahappojen kanssa, että kurkku oli vielä aamullaki kipee, eikä iltasella pystyny nielemään oikeen mitään... Mulla tuntuu huonompi yö tuovan päiväksi huonomman olon. Oksentaa ei onneks tarvi vasta ku sillon iltalenkillä (joka on pakko tehä ku mies on reissussa), mutta muuten tuntuu, että joku rotta asuu mun suussa, maistuu pahalta ja aiheuttaa öklöä oloa. Edelleenkään ei mikään ruoka houkuttele...

Suonikohjuja en halua etes ajatella. En kyllä oo suonikohjutyyppiä, joten toivottavasti vältän ne. Mutta raskausarvet lisääntyy (niitä ollu lihomisten takia jo ennestäänki ihan tarpeeksi...) selässä ja kyljissä (miks ei mahassa?) ku maha turboilee iltasella. Paino ei oo noussu joten siitä ei johdu tällä kertaa. Mulla oli pohjekipua joku viikko sitte useempanaki päivänä, mutta nyt ei oo tuntunu pitkään aikaan.

Eli kaiken kaikkiaan kai ihan hyvin menee. Yöt saan yleensä nukuttua paremmin ku aikasemmin, ei tarvi herätä pissalle enää ku kaks kertaa, aikasemmin oli tunnin välein. Ja ku päivälläkään ei pahemmin väsytä ni jaksaa liikkua. Vielä ku tuosta illan huonosta olosta pääsis eroon jossain vaiheessa ni uskaltais ruveta varaan lentolippuja Suomeen! Kuhan tästä muutosta nyt päästään eroon...

Muokattu viimeksi:
Daisylle tsemppiä! :/
Eljeene pohjekipu tsek, mua useasti esikoisen kanssa vaivasi myös, nyt ollut helpompaa kun syön magnesiumia, tuntuu auttavan :)
Hannamn tuleeko pahoinvointi siis silloin kun nälkä vai muuten vaan? Ihanaa että oksentaminen loppu sentää tällä hetkellä :) Mä ihan surutta syön yöllä jos nälkä, heti tulee huono olo eikä saa unta jos ei syö ni juotavaa jugurttia hörppään tai jotain :)
Täytyy vaihtaa miehen kanssa kohta sängyn puolia kun alkaa vasemmalla kyljellä nukkuminen maistumaan parhaimmalta niin helpompi sit toiselta puolen nousta ylös kuin aina kiepsahtaa eka ympäri :D

Saaristotonttu: mä luulen että se on vaan himo kaikkea sitä kohtaan joka on kiellettyä (en polta normaalisti eikä tulisi mieleen polttaa nytkään). Mulla on oireet helpottanut mutta mua on alkanut itkettää kaikki vähänkin surulliset asiat.

Varmaa täällä puhuttiin oireiden perusteel sukupuolest. Edellisessä raskaudessa pystyin syömään kaikkea. Suklaakin eritoten maistui. Että kun puhutaan että tyttö aiheuttaa makean himoa niin ei mun kohalla pitänyt paikkaansa. Nytkin kaikki ruoka maistuu. Mun pitää säännöllisesti syödä ettei tule huono olo. Muuten tulee. Eipä mulla hirveesti enään oireita olekkaan. Harmittaa et joutuu öisin nousee pissalle, eikä voi ihan putkeen yöunii nukkua. Ehkä tuo kohta hetkeksi loppuis.

93dapi, mulla ei tainnu vessassa ramppaaminen ikinä loppua, paheni vaan loppua kohden, samalta vaikuttaa nyt :P Mut sit kun vauva syntyi nii about samalla kaavalla meni yöheräilyt syöttää yms ni oli jo tottunu siihen :)

Aaa, tänään on ollut ihan kamalaa istua alas. Joka kerta kun istahdan, viiltää inhottavasti alavatsaa ja pari kertaa olen joutunut suoraan loikkaamaan ylös tai heittämään selälleni kun kipu on todella kovaa. Hetkittäin jatkuu istahtamisen jälkeenkin, mutta menee pian ohi ja sitten taas jos sattuu nousemaan ja istahtamaan takaisin, yyy.... :confused:

Ginger varmaan kasvukipuja, itellä samantyylisiä "kasvukausina". Inhottavia tuikkasuja ja liikkeitä rajoittavia :(
Mietiskelin tässä et joko vauva voi työntyä vaikka enempi oikealle puolelle? On aikaisemmin kohtu ollut möykkynä vasemmalla, sit taas tasaantunut ja tällä hetkellä tuntuu möykky tossa oikealla alamahalla, joko siellä voijaan noin jumppailla :D

Joo pahoinvointi tulee ku tulee nälkä tai jos rehkin liikaa. Ja se pahoinvointi on sellasena pienenä koko aika edellee päällä, mutta huomattavasti parempi olo koko aika pikku hiljaa :))

Mikä auttaa parhaiten jos vatta on sekasin? Mitä lie oon taas popsinu anoppilassa kiva käyä kokoajan vessassa ku pissalla tarvii muutenki juosta alvariinsa :'D

Onkoos sillä väliä mitä maitohappobakteerei kun mun mielestä tuolla lääkeksspissa jtn on

Eipä oikeastaan :) Kantoja on erilaisia mutta eipä oo vielä tullut vastaan ettei jollain vaikka relatabsit auttais :)

Takaisin