Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiltti mä myös esikoisen kohdalla olin mielestäni hormoonisempi, nyt enempi vain silloin kun huono olla esim selkä kipeänä. Vai taisin mä kiukutella kyllä nytkin alussa :D ehkä oon mielessäni siinä keskiraskauden zen tilassa enkä huomaa enää kiukuttelua? :D Oota vaan synnytyksen jälkeisiä hormoneja, mun mielestä ne oli kamalammat :P

Näistä oireista ja niiden liittymisestä lapsen sukupioleen vois melkein tehdä tilastotutkimusta meistä huhtikuisista!!! Just että onko iho-oireita ja voimakasta pahoinvointia tyttöä odottavalla enempi. Poikaa odottavalla terveysongelmia, bakteerikammoa ja nälkää ja mites nää veikkaukset meneekään! Itse en kyllä listaa ala kerätä silti :0 Luulen nimittäin että aika pitkät oirelistat ois + en muista laskemisesta tarpeeksi!

Mulla on taas tosi oireeton olo. Jotain vaivaa kun yritän kaivella,niin noi nännit on ihan pirun herkät ja kipeet jos niihin koskee...ei siis rinnat vaan pelkkä nänni. No jotain sentään. Selvisin hengissä ystävän vauvakutsuista, yhdet itkut tirautin tulevan tädin puheen aikana. Yritin olla ajattelematta, että mullakin olis ollu mahdollisesti tuollanen ihana jättimaha, jos ei ois mennyt kesken...huokaus, no jos tää ois elinkelpoinen yksilö :(

Minulla on sellainen tilanne, että vaikka oireita on, niin ajattelen että ne johtuukin jostain muusta ja lapseni onkin jo aika päiviä kuolla kupsahtanut mahaani :/ jos oisin oireeton, olis varmasti silti ihan sama pelko. Onneksi voi jo sanoa että tässä kuussa on np-ultra, itseasiassa vajaan parin viikon päässä. Sitten jos kaikki on hyvin niin pääsee taas hetken eteenpäin rauhallisemmin :)

Mä taas mietin, ku tuntuu ettei tuo maha kasva ollenkaan, että kasvaako siellä enää kukaan... joo turvotus toki iskee iltasella, mutta aamulla on jopa pienempi maha ku muutama viikko sitte.... Ei selity tuolla yhen kilon painon pudotuksellakaan. Muutenkaan ei oireita ole jokapäiväistä päivällisen oksentelua lukuunottamatta. Tai no rinnat tuli vissiin taas vähä kipeemmiksi, mutta seki voi johtua eilisen hiilaripommin turvotuksesta. Mutta ei auta heittää kirvestä kehään, parin viikon päästä lääkäri varmaan kertoo missä mennään. Nyt mennään siis 12+3.

Ruusa onhan noita oireita, mut aika lailla sitä tulee tyttö ja poika oireita kumpaakin :D Mä esikoisen aikana tein listaa ja aika puoliks meni oireet, välillä enempi tyttöoireita ja Välil poika. Yhtä oiretta kaipaan! Nimittäin et karvankasvu hidastuu! Esikoisen aikana ei tarvinnut sheivailla enää sääriä :D mut tuli mahakarvoja :P

Moni sanoo että selkein noista "oireista" on se et tyttöä odottaessa himoitsee makean makuisia juttuja ja poikaa odottaessa taas menee enemmän suolaiset herkut. Sen perusteella ite odottaisin nyt poikaa, mutta muuten mulla on ollut kyllä ihan tyttöfiilis koska muut oireet (superkarsee alkuraskaus päivittäisine oksenteluineen tunnin välein, akne, vatsan nopea kasvu yms) on olleet sit enemmän niitä "tyttöoireita". Esikoinen tyttö ja silloin kyl makea himotti paljon enemmän joten siksi oon alkanut miettiä että voisiko olla poika tällä kertaa vaikka onkin ollut ihan kaamea raskaus :-) Arvuuttelujahan ne taitaa aina olla, ite en voi kyl allekirjoittaa että pystyisin etukäteen yhtään varmaksi sanoa kumpi tulossa! Kun osa tietää jo heti plussatessa kumpaa odottaa :-P

Mulla ois "kauneuden menetyksen" perusteella tyttö tulossa :0 Mutta toi suolaisen ruuan himo kertois pojasta... Ja se mulla kyllä normaaliin verrattuna poikkeavaa. Välillä tekee irttareita tosin mieli ja nyt on menny jo jotku suklaatkin... Mutta ei vaan maistu samalta ku ennen raskautta. Mutta nam leivät, pihvi kastikkeella, pizza yms :b Se etten ole oksentanu ennustais poikaa. Ja jossain luki bakteerikammon lisääntymisestä poikaraskaudessa ja sitä kyllä ollu!

Mitä jos tulee suolaisesta ja makeasta aina vähän huono olo ja kumpaakaan ei tahtoisi syödä? :D Et pitää olla sopusoinnussa maut. Sielt tulee shemale? Feman? Hohoo :D

Täällä olin varma et on tyttö, mut en oo kyl varma enää.. Aika oireetonta on ollu, esikoispojan kohalla söin älyttömästä suolasta, lihaa ym. Nyt syön vähän niiku kaikkea :O toisaalta leipä on alkanu maistumaan... En oo oksentanu niiku en ekallakaan kerralla. Huoli painaa kokoajan km, ei auta edelleenkää ku odotella. Rv 7+4

Vähän mitä keskustelua selasin niin aika monenlaista ja -vahvuista oiretta näyttää eri ihmisten raskauksiin liittyvän.. On tämä ihmeellistä kuinka eri tavoin voi vaikuttaa! Täällä nyt rv13+ alkanut oireet selvästi helpottaa, helpottaneet pikkuhiljaa viimeisen viikon aikana. Onhan näitä jonkin verran ollutkin, mutta ei vissiin kohtuuttomasti kuitenkaan. Tai sitten olen vain niin helpottunut jo tästä paremmasta voinnista :)

Pahoinvointia ollut, välillä tosi pahaakin (oksentanut jopa parikymmentä kertaa/pv), mutta on nyt (rv 13+) onneksi helpottamaan päin selvästi. Tänään on itseasiassa 1,5kk:een toinen päivä, kun en ole oksentanut kertaakaan (!), nyt vain sitä odotellessa että saadaan se lähtöpaino "kiinni".

Väsymystä oli alkuun jatkuvasti, mutta nyt väsymys liittyy lähinnä nukkumisongelmiin. Usein en vessareissun jälkeen saa kunnolla unta, joko nukun enää kevyesti/pätkittäin tai pahimmillaan valvon parikin tuntia. Onneksi en enää joka yö. Rintojen aristusta ja turvotusta on myös ollut. Pahemmilta iho-oireilta olen säästynyt, kuulostaa kyllä tosi ikävältä oireelta sellaiset riesat!

Oireita on jos jonkin näköisiä ja muistuu mieleen että edellisellä kerralla sanoin että se joka väittää että tämä ei ole sairaus voi harkita uudelleen. Mun tekee mieli sushia, viiniä, inkivääriä ja tupakkaa (enkä minä edes polta)!

Silversky - älä huoli siisä mahan kasvusta mulla lähti ekassa raskaudessa aluksi 5 kg ja maha alkoi näkyä 5'nnellä kuukaudella. Nyt maha näkyy jo niin selvästi että sitä ei voi piilottaa ja ultra vast 2 viikon päästä =( ihan tuskaa töissä kävellä säkki päällä. Kun töissä en halua kertoa vielä. Suurimmalla osalla kuitenkin kaikki hyvin!

Nyt minäkin uutena foorumilaisena tulen mukaan keskusteluun :) olen jo jonkin aikaa vain lueskellut juttujanne. Onko kuinka monella jo ilmaantunut niinkin ihania kuin suonikohjuja? Nimittäin tänne ne ovat löytäneet tiensä. Rv vasta 13+0. Eli tätäkö on tiedos koko loppu raskaus?

Toho mahan kasvuun, niin ystävällä oli viimeisillään samankokoinen maha kun mulla nyt, et ei kannata vertaa toisten mahoihin, ei kaikilla tuu isoa mahaa ja toisilla tulee niin iso et luulis siel olevan kolmoset :)
Suonikohjuilta säilyin esikoisen kanssa, toivottavasti myös tässä raskaudessa. Lähteekö ne sitten pois jos niitä tulee? :/ Onko kipeitä esikko90?

Täällä sama, jos herään yöllä, en saa enää unta. Yleensä pyörin sen pari tuntia ja sitten soikin herätyskello :meh:

Täällä myös unettomuutta yöllä vessareissun päälle, mutta päiväunia voisin nukkua sitten senkin edestä :grin
Hermot myös edelleen kireällä ja osansa saa niin myös kuin ihmiset, joiden kanssa työskentelen. Taitavat ajatella, että jollakulla syksy tekee vähän huonoa mielialalle.. :wacky:
Muuten oon edelleen melko oireeton, kuten koko alkuraskauden. Sympatiat teille, joilla ollut pahoinvointia paljon :mask: kuulostaa hurjalta!

Kaverilla tuli raskaudessa suonikohju/ja mut lähti syntymän jälkeen pois.. Mistälie johtuu sellaset..

Olin kotona ollessa, kun tyttö oli loppuviikon kipeä, ilman kahvia. VIRHE! Vaikka se haisee ja maistuu ihan hirveeltä niin puolikin kuppia antaa hitosti energiaa ja poistaa pahimman väsymyksen terän. En malta odottaa aikaa kun voin nauttia taas siitä!

Kupla: kuulostaa hullulta toi tupakan himo ku ittelle kaikki tollaset hajut tuntuu jo hajuina hirveiltä myrkyiltä, jotka voi vahingoittaa mun pientä mun mahassa!

Ei kyllä mitään hajua esikoisen ajalta suonikohjuista. Tsemppiä!

Oli taas pari hyvää päivää välissä, mutta tänään olen tehnyt yrjöenkan (3 kertaa) ja huono-olo tuntuu nyt vain jatkuvan.

Siis tää pahoinvointi vois niin loppua että pystyis toimimaan normaalisti. Kypsyttää niin pirusti. Joka kerta sitä kuitenki jaksaa elätellä toiveita että ehkä nyt on viimeistä kertaa.

Isot tsempitykset kohtalotovereille.

12+4

Takaisin