Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saako chia-siemeniä syödä? On tehnyt mieli syödä mutta jotenkin on tullut sellainen fiilis että pitää selvittää.

Netistä en ole onnistunut vielä löytämään mitään. Just sellaisia kommentteja vaan että neuvolassa on kielletty kun ei tiedetä onko turvallista. Ja A-vitamiiniahan noissa on, tosin siinä turvallisemmassa muodossa eikä ilmeisesti ihan hirveästi..

Apua niin muuten onkin!! Mulle neuvolatäti kyllä sanoi et voi syödä. Taidanpa kuitenkin jättää väliin.

Mä luin jostain et se a vitamiinipitoisuus chia ssa ei ole mitenkään suuri. Siinä ku on kaikki muu niin kohdillaan.

"Tommosessa sanotaan että 28g siemeniä sisältää 0.3% päivän saantisuosituksesta A vitamiinille ja nähtävästi vielä siinä turvallisemmassa karotenoidimuodossa. Joten eiköhän niitä uskalla käyttää . Kannatti kysyä ku heti google muuttu auliimmaks jakaan tietojaan "

Mun masu on tykänny. Vähentänyt turvotusta. Ei tosin nyt tätä alkuraskauden, mutta ns normioloissa. Ja ku sisältää paljon hyviä asioita. Monikäyttöinen myös :)

Kävin punnitse ja säästä -kaupassa ostamassa chia-mustikkarouhetta. Tänään testiin! Kovasti suositteli liikkeessä tuota mahan toimivuuteen, ja kertoi miten se toimii. Etukäteen tietenkään paha mennä sanomaan, mutta veikkaan että mulle toimii hyvin. Raskaana olevan ruokavaliosta ei osaanut tosin sanoa mitään, mutta lupasin ottaa itse selvää. Oon menny vähän sellaisilla linjoilla että melkein kaikkea voi syödä, kunhan pitää määrät kohtuullisina ja maalaisjärjen mukana.
Tarttuipa sieltä mukaan myös hunajapaahdettuja manteleita, syntisen hyvää....

Mulla oireina ollut huonon olo, jos ruokailuväli venähtää kolmea tuntia pidemmäks, lievää närästystä ja tissit kipeytyy varsinkin öisin ja on ne myös kasvanu. Pieniä nippailuja on päivittäin alavatsassa ja vessassa saa juosta 20x päivässä. Mutta pahinta on tää VÄSYMYS. Oikeesti, voisin nukkua vuorokaudet läpeensä :D Töissä meinaan nukahtaa istualleen ja ajatus ei juokse yhtään. En oo voinut kuvitellakaan, kuinka lamaannuttavaa tällanen väsymys on.

Pikku vauvapömppö on jo muodostunut. Sen huomaa jos makaa selällään ja nostaa lantiota ylös niin alamahassa ihan häpyluun yläpuolella on tunnettavissa pieni kiinteä pallo=kohtu. Viime raskaudessa kohdun kasvu alkoi erottumaan vasta rv11-12 kohdilla.

Tiltti 9+2

Eikös joka raskaudessa helpommin pömpähdä maha tai kohtu esiin kun kerran jo venynyt jne :)
Onko nyt jotenkin erityisen kylmä vai onko se vaan minä joka palelee koko ajan? Laitoin jo kaikki patterit päälle ja räppänät kiinni ja otin paksun peiton käyttöön ja silti palelee :( Olispa semmonen aikuiskokoa oleva villapuku :D
Ps. Miten saa elohiiren silmästä pois :(
8+4

Jannski olisitko tulossa kipeeksi? Mulla oli kans viime viikon lopulla palelukohtaus ja nyt iski flunssa päälle :/

Auttaisiko elohiireen magnesium? Jos in verrattavissa suonenvetoon mitenkään...

Mulla se palelu liittyy yleensä siihen väsymykseen. Ja kohtu tuntuu kans täällä jo käteen. Keskeltä alhaalta on pyöristynyt. Ja mulla ollu kans muutaman kerran elohiiri silmässä: ärsyttävää! Se on sitten lähtenyt itekseen pois.

Minä oon myös palellut varsinkin iltaisin ja oon kans yhdistänyt sen väsymykseen. Pahoinvointia tulee ja menee ja väsymys on lisääntyny.

Onko täällä muita joilla on vatsa kuralla? Mulla on ollu jo kuukauden. Ei onneksi mitään sellasta, että vessa pitäis olla kokoaika lähellä. Päinvastoin vatsa toimii harvemmin kun normaalisti. Kestääköhän tätä pitkäänkin..

Rv 8+2

Mulla ollu kyllä jo viikon kaks jatkuva flunssa, liittyykö sit palelu siihen :/
Magnesiumia syön suht reilusti juuri noiden suonenvetojen takia yms niin ei näköjään auta elohiireen :(
Mulla oli esikoisen kanssa vatsa ihan tajuttoman löysällä, vaikka ummetus on kai yleisempää, juuri sen takia kun suolen toiminta hidastuu yms. :)

Mulla mahan toiminta on harventunut, eli ummetusta. Ja turvotusta aina ajoittain ja välillä ilmavaivoja. Onneks ei töissä niin hirveesti oo vaivannu, että on kuitenki pystyny olemaan ihan normaalisti..

Takaisin