Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt eilisen ja tämän päivän aikana tullut pyyhkeessä "ruskeetalimaa" :( nyt on paniikki päällä et tuleeko taas keskenmeno! Mun on pakko soittaa neuvolaan mut tuskin ne mitään siihen osaa sanoa...

jannski, oon nyt noin 5+2 ja en oo vielä käyny ultrassa. mä pyydän päästä ultraan. mulla on varattuna varhaisultra yksityiselle 14.9 mut en kyl odota niin pitkään.

Toivottavasti kaikki on hyvin Nanaa!

Täällä oireina etovaa oloa pitkin päivää, runsasta valkkaria, kosketusarkuutta rinnoissa ja kovia repäisykipuja. Aika hyvä on vointi kaiken kaikkiaan ja usein pääsee unohtumaan koko raskaus :rolleyes:

Must tuntuu et mul on oireet aamulla ihan tipotiessään. Iltaa kohden tulee väsy ja muistutus siitä et raskaana ollaan. Välillä joo unohtuu koko homma. Myös mahan pömpötys muistuttaa olotilasta :)

Täälläkin on tänään sit voitu pahoin. Aamupalalla puuroon oli eksyny ilmeisesti pilaantunu mustikka. Meinas sit tulla ylös saman tien. Sit loppupäivän sai olla kyllä tosi varovainen syömistensä kanssa. Ei kyllä vieläkään sellasta kestoetomista niin kun viime raskaudessa.

Rintojen arkuus palasi :D
Pahoinvointi tuntuu edelleen pahenevan täällä. Syönyt oon viimeks sunnuntaina ja eilen tulin takasin sairaalaan ja huomenna kotiutetaan. Mieslääkäri vaan totesi et huomenna kotiin näillä viikoilla pahointivointi on aina kovempaa.

Nyt yritän väkisin pitää keitonlientä sisällä, koska nälkä on järkyttävä. Mahalaukku heittää koko aika kuperkeikkaa. Ehkä se pahenee ennen kun lähtee helpottamaan.. Neuvola siirty perjantaille.

Sitten kun pystyn syömään joskus normaalisti haluun lehtipihvin maustevoille ja ranskalaisilla ja hot wingsejä valkosipulidipillä.

8+4

Voi vihtori, vti oireita :( Nyt täytyy juua pari litraa vettä jos menis sillä ohi. Huomenna karpalokapselien ostoon! Sama juttu oli edellisessä raskaudessa että näin alussa oli vti :o Vaikka kaiken teen ettei tulis, jopa mies saa käyä ennen intiimejä hetkiä pesulla :P
8+2

Juu, niitä voi käyttää ennaltaehkäisevästi myös :) Ite syön aina paketin kuurina jos vti alkaa, vti ajan kaksi päivässä ja sit muuten yhen päivässä, en tykkää juua karpalomehua :( Ja koitan aina välttää antibiootteja, niin runsaasti vettä ja karpaloa ja ohi mennyt, paitti esikoista odottaessa oli ärhäkkä et vaati kuurin :(

No mä en tykkää oikei ollenkaa mistää mehusta. Nyt oon väkisi yrittäny juoda. Mulla oli oireita mut tulehdusta ei testissä ollu. Eli noi vois olla iha kokeilun arvone juttu.

Menkkajomoa tuntuu nyt hiukan.. Illasta tulee myös jotenkin huono olo. Vähän kuin ois ähky ja ihan turvoksissa eikä mikään asento oo hyvä :confused: tänään myös hiukan lämpöä, mutta se johtunee vaan tästä flunssasta.. Onneksi tääkin tuntuu jo menevän ohi..

Hannamn, paljon voimia ja tsemppiä sinne! Toi sun tilanne kuulostaa ihan kaameelta:( Toivottavasti lähtis nyt pikkuhiljaa helpottamaan..

Millier samankuuloista oloa minullakin :( Oon jo monta viikkoa nukkunut doomoon ison imetystyynyn kanssa (myös makoillut ja sohvalla pitänyt tukena) kun se on niin mukava vieressä! Sen kanssa löytyy aina hyvä asento. Edellisen raskauden jälkeen käytin sitä vielä muutaman viikon kun nivuset yms oli vielä kipeet, sitten haikein mielin vierotin itseni siitä kun vauva alkoi nukkumaan vieressä enempi (eli siis en jaksanut öisin laittaa omaan sänkyyn takaisin :D)
Hannamn kannattaa kokeilla! Sulla varmasti oireita kun oot kuivunu niin limakalvot kuivaa kans heti :( Voisit tietty kokeilla ihan alapään maitohappobakteeria (kuulostaa oudolta :D) http://www.yliopistonverkkoapteekki...th=/Shops/KYA/Products/VE9104019&Locale=fi_FI jos ei tabletti pysy sisällä niin on suoraan emättimeen laitettavia valmisteita myös mutta niitä en osaa suositella.

Jannski, joo kyllä huomaa et limakalvot on tosi kuivat! Mä käyn hakeen sit kun täältä pääsen tai laitan miehen asialle. Kiitos!

Sori kun aina valittelen vaan :/ kiitos teille ihanille!

Mä oon ruvennut itkeä tihruttamaan tosi herkästi...katoin just kympin uutisia ja siellä näytettiin noita syyriasta tulevia turvapaikanhakijoita. Itkuhan siitä tuli kun ajatteli niiden tilannetta...

Sekalainen sarja oireita on käyty läpi, tosin en tiennyt edes osan olevan mitään "oireita" kun en tiennyt olevani raskaana... Aluksi turvotusta, tosin osa siitä myös perus kesälomaturvotusta... Rinnat kipeyty, ts. nännit oli tosi kosketusarat pari päivää. Näiden oireiden myötä oottelin vielä ihan perusmenkkoja..
Meni viikko ja toinen, eikä menkkoja kuulunu ja tein testin ja totesin olevani raskaana. Mitään pahoinvointia tai edes etovaa oloa ei missään vaiheessa siis ole ollut. Ennen testiä myös meni muutaman viikon kausi, jolloin ei tehnyt mieli harrstaa seksiä ollenkaan.. Mistäköhän lie tuokin johtui..
Sen jälkeen ajoittain turvotusta, ja nirvittävä nälkä aina parin-kolmen tunnin välein. Töissä pitää olla tuplasti evästä että voi aina tauolla haukata hedelmää tms.. Lisäksi ruokavalion muutosten myötä (mm.pellavansiemenet jäi pois) oon huomannu lievää ummetusta, johon yritän löytää jotain ratkaisua vielä tuon ruokavalion kautta.. Leseseosta menee rahkan kanssa että sais kuituja, mutta jos jollakin on vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan..
Mutta oikeastaan kaikin puolin koen olevani suhteellisen oireeton. Ehkä ihan siksi kun ei ole sitä paljonpuhuttua aamupahoinvointia.. :D

Takaisin