Mä muistan jostain lukeneeni, ettei ne hiukset varsinaisesti tipu sen enempää imetyksen aikana kuin milloin muulloinkaan. Raskauden aikana tukka ois vaan normaalia tuuheampi, joten se hiusten tippuminen sit vaan tuntuu kauheen runsaalta..
En oo käyny ikuisuuteen kakkosella, pitäskö jo huolestua :D
Raskausaikana hiusten elinkaari jotenkin pysähtyy eli tippuu hitaammin ja sit synnytyksen tai imetyksen jälkeen se taas palaa normirytmiin ja tippuu nekin hiukset joiden olisi pitänyt jo tippua eli siksi tuntuu kuin kaljuuntuis :) Jos normisti lähtee päivässä 100hiusta ni yhtäkkiä 200, onhan se tuplaten isompi määrä ja tuntuu kamalalta :D
Uskomatonta miten freshi olo kun keskiviikosta asti vaivannut päänsärky on poissa, kun mies hieroi hartioita. Eikä just nyt väsytä eikä oo niin paha olokaan! Ihan kuin ois heränny jostain unesta! Jospa olot yleensäkin alkaa kohta kohenemaan kun aletaan kääntyä kohta toisen kolmanneksen puolelle.
Ummetusta itsellä ollut kans jo ennenkuin raskaaksi tulin, sen jälkeen vaan pahentunut! Lääkäri määräsi "ummetus tulppaan" otettavaksi microlaxia (auttaa muuten hitokseen hyvin ja on olo kuin keijulla sen jälkeen :D kerran tipahti paino melkein 1.5kg kun sai kaiken kertyneen pois! :D ) sekä päivittäin otettavaksi levolac/duphalac 15-30ml. Oon itse sekoittanut tuon duphalacin kahvin sekaan niin ei tarvitse muita makeutusaineita lisätä! :D On sen verta imelää tavaraa :D Sit lkr sanoi, että jos menee löysäksi niin pienentää annosta hetkellisesti. On kyllä auttanut tosi hyvin ja ei ole niin turvonnut olokaan koko ajan! :)
Totesin juuri että eipä tässä mitään vatsantoimintaa voi ollakaan kun pahemmin mitään oo tullu syötyäkään. Siihen lisänä vielä suolentoiminnan hidastuminen niin ehkä sit jouluna ruuan jälkeen :P
Mä luulen kans et mun suolen toiminta johtuu huonosta ruokailusta. Huh. Ja mun rinnat on kans nyt muuttunut tosi aroiksi. Siis pieni kosketus sattuu aivan käsittämättömästi. Ja mieliala on kiukkuinen ja riitaa haastava.
Ekassa raskaudessa raskauden hehku ja kokoajan teki mieli peittoa heilutella ja nyt tää olo kuin roskaämpärillä, fiilis huono ja kokoaja tekee mieli haastaa riitaa. Voi mies parkaa.
Tänään ei oo paljoo tälle palstalle kirjottaminen huvittanu. Kauhee hedari ja paha olo aamusta asti. Oksensin koko aamupäivän ja päivällä sain syötyy Subia (se oli ainoo ruoka, minkä ajattelu ei oksettanu). Illaks oli pakko mennä moikkaamaan kavereita ku yks on muuttamassa huomenna ulkomaille. Eipä musta kauheesti varmaan seuraa ollu ku makoilin sohvalla ja koitin pysyy tajuissani. Nyt vihdoinki kotiin peiton alle!
Minulla on ollut oireena kuvotus. Inhottaa ruuan ajatteleminenkin... Mutta nyt kun tulin yllättäen yövuoroon (tuuraus) niin ei muuten kuvota yhtään ja voisin syyä vaikka mitä! Maistelin marjakiisseliä jota tein ja pistelin ruisleivän suolakurkkuineen poskeeni :D ehkä minun pitääkin herätä syömään öisin. Samperi vaan kun päivällä on kuitenkin nälkä ja vaikea keksiä syömistä... :-/
Onko teillä muilla ollut alaselkäkipuja? Mikä auttanut?
Täällä poksuu vk12 tänään ja kipuja esiintynyt n. reilu viikon ajan. Jos tässä vaiheessa jo käy alaselkään niin taidan olla puolivälin jälkeen petipotilas. Yritän istua hyvässä ryhdissä, pitkänään laitan joko selän taakse tyynyn tai sitten mahallaan ollessa mahan sivulle (ns.asentohoitoa). Kipu jotenkin lievenee välillä näissä asennoissa.
Mulla on ollut tämän koko viikon todella kovia selkä-ja alavatsakipuja. Yhtään ei pystyisi istumaan kauan paikallaan. Viikkojakin vasta 9+2. Kävelyllä käynti helpottaa oloa kummasti. Itselläni jo viides raskaus, joista kolme on päätynyt keskenmenoon, joten kohdun kasvu on nyt varmaan aika nopeaa ja kivut johtunevat kuulemma siitä.
Eilen oli aivan kamala päivä. Ruokakaan ei helpottanut pahoinvointia enkä illalla saanu ruokaa ees alas. Heräsin aamulla myös kuudelta niin illalla kuudelta olin jo aivan poikki. Toivottavasti tänään parempi päivä
Mulla on nyt vajaan viikon ollut kanssa alaselkä kipuja, nyt rv 11+3.. Oothan neitinuttura sulkenu pissatulehduksen mahdollisuuden pois? :)
Mulla pahempi on kyllä lonkkakivut! Varsinkin vasen lonkka vihloo pitkin päivää! Joko nyt se persus rupeaa leviämään :D
Onhan sekin ihan normaalia jossei ole vatsassa tai missään muuallakaan ollut pariin päivään minkäänlaisia tuntemuksia? Ei vihlaisuja, menkkajomotuksia, alaselkä kipuja, nivuskipuja, tuikkauksia.. Kaikesta mä murehdinkin
Millier mun mielestä ihan normaalia kun kohtu kerran jo venyny kunnolla ni ei koko ajan voi tuntua kasvukipuja :) Mulla ei oo jomotellut aikoihin, välillä vaan jos aivastaa yms saattaa tuikkasta mut ei aina :)