Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä jeesannut piltti luumusose ummetuksee . Ei oo nii pahanmakuista kun normi luumu mun mielest ja vähänenki usein itellä riittänyt jeesaamaan. Tosin kannattaa jääkaapis kylmentää sose aluks ni on siedettävämpää ki lämmin sose...

Äh, soitin just töihin ja kerroin että on raskauspahoinvointia ja heti ekana sanoivat että sun pitää sit käydä työterveydessä.. Kun ei ne siellä mua usko :confused: no nyt mulla on kuitenkin tyttö kotona räkäisenä, että sen kans en kyllä lähe työterveyteen.. soitan jokatapauksessa neuvolaan heti kaheksalta jo tuosta tytöstä..

Kirjoittaako ne kipeästä lapsesta neuvolassa saikkua? Varmaan käskevät terkkariin kun kipeitähän ne ei ees huoli neuvolaan... ettei tartuta.

Kyllä meillä pystyy neuvolaan soittamaan ja puhelimessa selittää tilanteen niin laittavat saikkulapun postissa tulemaan..jos siis on lapsesta kyse..

Kätevä käytäntö :) Hyvä että saat levätä tän päivän sitten! Tai riippuu toki miten energisenä sun tyttö on että saatko miten hyvin levättyä... Mut parempi varmasti ku töissä

Tyttö häärää tuossa lelujen parissa ja mä makaan puolikuolleena sohvalla. Onneksi tuo viihtyy yksinään. Otetaan päikkärit sit yhessä :)

Luulin kans viime viikolla että pahoinvointi alkas hellittää kun oli pari hyvää päivää. Viikonloppuna taas etomista ja yökkäilyä. Lauantai oli aika aktiivinen päivä ja kostautui illalla, kun piti yrjötä.
Viikonloppuna myös alko ihan älytön väsymys. Tähän asti on vain iltaisin ollut puhki, mutta nyt on jo kesken päivää ja eilenkin tuli otettua tunnin päikkärit. Siis minä joka normaalisti ei nuku päikkäreitä ikinä.

Kaks päivää saan nyt olla tytön kans kotona. Katotaan huomenna omaa oloa. Tällä hetkellä kyllä ihan siedettävä, tosin en oo uskaltanut syödä vielä mitään.. soitin neuvolaan ja omalta th:lta saan sairaslomaa pahoinvointiin jos tarve vaatii :)

Yyyh! Täällä sitä puhallellaan taas pahan olon takia ja töissä. Onneksi on ees kevyttä toimistotyötä. Voi kurja, kunpa tää huonovointisuus menis jo kokonaan ohi.

9+5

Mä yritin syödä pilttejä muutenki ku helppo ois oksentaa ne :( mut mun mielest kaikki maistu jotenki tosi pahalle. Yritin dipata lusikkaa ja vähä nuolla sitä mut ei tullu mitää..

Meillä sai kans neuvolasta soittamalla, mikä oli tosi hyvä. Ei tarvinnu yrittää ite ajaa ja ku oksennuspussi pitää olla koko aika vieressä ku on jossai. Kyllä se laitto silti lääkärillä käymää muutaman päivän päästä.

Aamulla taas koiran kakatuksen jälkee huudettu pyttyy. Olipaha ainaki muutama parempi päivä välissä.

10+3

Ai joo, en mäkään saattanut syödä luumupilttiä. Maistui jotenkin oudolle. Sen sijaan se torttuihin laitettava luumusose meni alas ja oli tosi hyvää! :D

Näin tänään myös kaupassa jotain luumunektaria? Ja oisko bonalla kun on sellainen luumu+päärynäsose joka ei oo niin vahvan makuinen.

Ainiin, viikonloppuna huomasin lonkkakipuja. Ei huomaa muuten kuin kyljellään makoillessa molemmissa lonkissa. Nytkö se persus lähti levenemään :D

Kuulostaa kyl hurjilta nuo teidän pahoinvoinnit. ite näen ihan outoja unia. Viime yönä tultiin jollain liitosysteemillä pitkin taivaita, yks yö juoksin karkuun jotain psykopaattia jossain oudossa talossa. Ihan kreisiä! Väsymys on jatkuvasti olemassa ja se onkin se häiritsevin oire tällä hetkellä. Aamulla sanoin miehelle (kokeiltuani tissejä) et tälleen mä varmistan oonko raskaana vai en. Ku tissit on kipeet ja pinkeet. Joskus unohdan koko raskauden täysin. Yks kerta töissä vessassa mä havahduin siihen tosiasiaan, että 7kk päästä meille tulee VAUVA! Ja sittehän ne kyyneleet tulikin. Ja itkuherkkyys on kans jotain ihan ennenkuulumatonta. Inhottaa lukea nykyään uutisia esim. Työmatkalla, ku kaikki uutiset järkyttää. Muutamat oudot nippailutkin on koettu ja jokainen uudenlainen tuntemus saa varpailleen. Vessassa on aina tarkistettava ettei paperiin pyyhittäessä ole jäänyt verta (oon kyl tota harrastanut tässä tän neljä vuotta...). Mitään etomista, mielitekoja tai hajujen voimistumista en ole havainnut. Yks häiritsevä oire on se, että työpäivän jälkeen mul on jalat niin väsyneet ku oisin tehnyt tuplavuoron. Ennen raskautta jaksoin todella hyvin kiireisetkin päivät ilman mitään olotiloja.

Mä en todellakaan taida kyetä huomenna töihin. Vaikka en ees oksenna, on tää olo silti tosi lamaannuttava :sad001

Uh kolmen päivän oksentelun jälkeen on kyllä hurja olo :( En oo pystynyt ees foorumia lukemaan, ei oo jaksanut keskittyä. Mutta näköjään oksentelua on ollut muillakin, jokos teillä on helpottanut? :) Hannamn oot kyllä mielessä aina kun oksettaa, siis et sä kärsit niin hurjasta oksentelusta että mun on ihan pientä siihen verrattuna, kaikki sympatia sulle ja todellakin toivon että menee sulla tasan nyt ohi :)
Luumutuotteita on vaikka mitä, jos kuivattuja syö niin suositan eka liottamaan luumua vedessä ja sitten kun turvonnut ni vasta syömään, ei pitäs aiheuttaa nii paljo ilmaa yms ja sen vedenkin voi juoda sit :) Luumunektari on hurjan kallista mutta mulle pelastus synnytyksen jälkeen, purkkiluumusta ei ollut mitään apua mut juotuna kyllä auttoi!
Kaissa lonkka/nivuskipuja täälläkin, tuntuu jo et ankkakävely ei kaukana ole :D

Takaisin