Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootko kokeillut Levolacia? Mulla se auttoi ainakin synnytyksen jälkeen pahaan ummetukseen ja tuota saa muistaakseni käyttää raskauden aikana :)

Hannamn on kaikkea mahollista, ei kannata edes lukea kaikkea, tulee vaan paniikki :)
Babuu joo meinasin et verenpainemittarilla näkis heti johtuuko paineista olot :) Ja jos olis alhaiset niin voisin maistella salmiakkia tms :D
Hannamn luulen et jos sulla on ongelmaa siinä et ei oo tarpeeksi "massaa" kakalle (kun oot kuivunut yms) nii sulla vois toimia paremmin sitä massaa lisäävät aineet esim visiblin. Lääkkeitä on monia, tiiä mikä sit tehoo parhaiten :) Raskauden aikana sallittuja muistini mukaan on just visiblin, lecolac, agiocur ja movicol. Voithan aina soittaa neuvolaan ja kysyä mitä suosittaa tai ihan apteekissa kysyä :)

Niinku jossain ketjussa jo aiemmin totesin, niin joku raskaana oleva nainen on keksinyt sanonnan "Anna mun kaikki kestää"...ei miehet näitä kaikkia raskauteen ja synnytykseen liittyviä oireita ja juttuja kestäisi... :)

Jannski, kun yks vaiva helpottaa tulee toinen :D

3 päivää menny oksentamatta, suhteellisen pirteenä verrattanu aiempaan :). Ja oon kuulemma edellee valkonen lakana. Piristy kummasti ja olo kohoni ku söi todella suolasta ruokaa ja sipsejä. Nyt on menny syömisen kannalta 3 päivää kivasti :D happyyy me :) taas hehkutan ja sit tulee yrjö x) niiku viimeks kävi :D

10+1

Jee Hannamn, ja hope so pari viikkoa et olot loppuu kokonaan :) Tuli muuten just mieleen mulla takuuvarmasti toimiva ummetusapu: vihreä tee :D Sitä tehny litran kannuun ja ryystänyt pitkin päivää ja hyvä ettei vetenä tuu ulos :D En kyl tiiä yhtään miten paljon saa raskauden aikana sitä juoda, en muista kofeiinimääriä tai muita :/

Hannamn, mulla auttoi ummetusoireisiin chia-siemenrouhe ja kuidukas-leseseos, joita laitan rahkan sekaan. Nuo chian-siemenet turpoaa nesteen kanssa ja auttaa vatsaa toimimaan (suoraan sanottuna lisää ulostemassaa). Syön yleensä puoli purkkia rahkaa päivässä, siihen sekaan rkl kuidukasta ja rkl chia-mustikkarouhetta, vähän funlight mansikka-mehutiivistettä makeutukseksi ja kylkeen puoli säilykepurkkia ananaspaloja. Tomii mulla! :)

Chian siemeniä saa kokonaisina ja rouheena ainakin punnitse ja säästä-liikkeistä. Kokonaiset siemenet pitää murskata ja sekoittaa nesteeseen ennen nauttimista. Tuo rouhe toimii sellaisenaan, oon tykänny!

Chia siemeniä saa siis syödä? :) oon tehny gluteenitonta näkkileipää mihi oon laittanu niitä mut siihen tulee pellavansiemeniä enkä tiedä millä korvaisin ne. Ehkä pitää laittaa tuplamäärä aurongonkukan siemeniä ;) toivottavasti tulee yhtä hyvää, tai ainaki ees syötävää :D

No pikkihiljaa alkaa tulla usko siihe et elämä voittaa :D

Mallasuute on kanssa semmonen mitä vauvoille suositellaan ummetukseen, joten menee varmaan raskaana ollessakin.

Mun eka raskaus oli aika kiva. Mulla oli se raskauden hehku.. eka vähä oksensin mut sit kaikki oli hyvin. Mun iho oli hyvä, hiukset ja kynnet kasvoi super nopeesti, masu kasvoi suoraa eteenpäin ja oli valtava mutta muuten pysyin hyvässä kunnossa ja raskausarpia ei tullut ollenkaan. Välillä supisteli ja yhden yön olin ensiavussa kun en saanut happea mutta muuten kaikki meni hyvin.
Nyt ihan erilaista. Mun iho kukkii oikein kunnolla, se alkoi kaavinnan jälkeen eikä loppua näy, hiukset rasvottuu ja mahan toiminta mitä sattuu. Hehku kaukana. Muo ihan pelottaa mitä tuleman pitää.

Täällä ollaan nyt pahoinvoinnin kourissa. Mut ei tää oo samanlaista ku ekassa raskaudessa. Hirveesti ilmaa mahassa, röyhtäyttää, yököttää, vatsaa vääntää, heikottaa, ruoka ei maistu.. en kyllä tiedä pärjäänkö töissä tämän olon kans.. neuvolassa sanoivat kyllä, että jos vähänkään tuntuu, ettei voi olla töissä niin saikkua hakemaan.. mutta mistä mä sitä haen? Työterveydessä viimeksi eivät kyllä mua tosissaan ottaneet. Käskivät syödä jotain ja passittivat pihalle :confused: Mut kuitenki siellä pitäis ensisijaisesti käydä..

Millier, mä hain neuvolasta saikkua. Tai ei tarvinnu oikeestaa ees pyytää :) ja jatko tuli sit sairaalasta.

Kävin apteekis hakee sitä ummetuslääkettä ja kaupassa tuli sit kakkahätä :D

Hannamn, en oo ainakaan löytäny mitään sellaista missä suoranaisesti kiellettäisiin..
Neuvolassa terkka sanoi että heidän lääkärinsä syö cian siemeniä myös.. :D Meinasi sitten kysyä takemmin häneltä.. Mutta terkka sanoi että oman järjen mukaan. Mitään ei kannata liioitella, mutta jos se auttaa oloa muuten, niin järkevissä määrin voi syödä.

Meidän neuvolasta ei mun tietääkseni voi saikkua hakea.. o_O pitäis siis mennä lääkärille eli tk:n puolelle..

Millier neuvolalääkäriltä saa saikkua ainakin meillä. :)
Tänään taas tullu oksenneltua, otan sen pelkän etomisen takas milloin vaan!

Ei tehny iltapäikkärit hyvää... Olin ihan hurjan väsynyt ja ajattelin että vähän torkahdan niin kahta verroin huono olo sen jälkeen...

Miller mulla ihan sama olo. Voin niin huonosti että tekisi mieli HUUUUTAAA. Huomenna pakko kertoa pomolle kun en kestä 100% duunia! =(

Täällä myös tää päivä menny oksennellessa :D hohhoijaa.

Huomenna on onneks neuvolanlääkäri, haluun tietää mitä teen nyt noitten lääkkeitten kans jos neki kovettaa mun mahaa x)

Ja Katotaa palaanko mä töihin.

Mä aattelin jo, että tää huono olo alkaa menee ohi, mutta on on menny kolme iltaa lenkillä oksennellessa ja parina päivänä aamupäivästäki ollu jo vähä huono olo, onneks ei oo enempää tarvinnu oksennella kuitenkaan... Sohvalla köllötellessä ei oo mitään hätää mutta aamulla spinningiä harjotellessa tuli huono olo ja se iltalenkki koiran kans on yhtä tuskaa... pitää koittaa olla tyytyväinen että oli etes muutama parempi päivä, jospa niitä tulis jossain vaiheessa taas lisää. Rinnat ei oo enää onneks kipeet mutta väsymys ei anna periksi. Ja illalla pitää miettiä tosi tarkkaan mitä syö ettei närästä nukkumaan mennessä. Yöllä nukun tunnin pätkissä, nyt ei oo tarvinnu valvoo pitempään mutta herään miljoona kertaa yössä. Saas nähä miten mies saa nukuttua kuhan kotiutuu ku ravaan vessassa monta kertaa yössä...

Takaisin