Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hajuherkkyys, etominen, väsy. Vaikkakin alkaa jo helpottaa (ja sitte miettii onko kaaikki ok). Mut jotenki voiton puolella tuntuu olevan :) Ainaki toivonmukaan ku kerranki ollu pari päivää virtaa tehä kaikenlaista. Tai sitte se oli vaan se ihana auringonpaiste.
Suurinta ongelmaa tuntuu tuovan toi verenpaineen lasku nykysellään... Ärsyttävän humaava ja sellanen ahistava olo aina väliin.

Ai muillakin on päänsärkyjä? Mulla ei migreenikohtauksia ole nyt ollut luojan kiitos mutta semmosta lievempää, normaalia päänsärkyä on ollut nyt iltaisiin, jo kolmena iltana peräkkäin. Kai tämäkin jostain hormoneista johtunee...

Ahneella on paskanen loppu. Vedin liikaa sipsejä kun ne maistu niin hyviltä ja nyt ällöttää. Samaan aikaan on kuitenkin myös nälkä kun viimeksi iltapäivällä syönyt kunnon ruokaa. Et kai sitä pitää jotain syödä ällötyksestä huolimatta :wtf:

Mulla on toinen flunssa viikon sisään ja kamalasti hommia :confused: En tiedä johtuuko ylirasituksesta vai mistä mut alamahaa on särkeny aika kiitettävästi tässä ja supistelee paljon ja vähän kipeästikin vaikka viikkoja vasta vähän :inpain: Toivottavasti ei mitään hämminkiä oo mini miillä.

Aivan järkyttävä päivä tänään.. Päivälläniski tuhoton migreeni ja Panadolilla se taittuu.. NOOT! Sen jälkeen koko ilaan paha olo ja jyskäämistä edelleen.. Vasta sain syötyäkään kunnolla mitään! Yhh!
Ja mielitekoja, voi kyllä! Yöllä meinas tulla raivarit kun ei ollut leivoksia! :hilarious:

Hui mikä kipu iski äsken alamahaan oikeelle! Kesti onneks vaan hetken mutta pisti ikävästi.
En muuten muista koska oon viimeks ollu tähän aikaan hereillä :'D yleensä viimeistään kympiltä unessa

Ohi menevät vatsakivut ei yleensä ole vaarallisia :) näin minulle nyt hoettu ja eivät tykkää, kun sanon, että toisinaan kestävät useamman tunninkin yhtä soittoa- niitä ei lasketa niinkään nopeiksi kai. Mutta ohimenevät lienee normaaleja :)

Ja itse heräsin 5.30, ehkä hiukka ennen. Tästä mun nukkumisesta tule mitään. Vessassa ravaamista ja maailman pimeimpiä unia. Jos en juokse alkuasukkaita karkuun, niin joku vie vauvani vatsasta tai syön kattilallisen risottoa o_O

Täällä kans herätty 05.30 mutta tuon kolmosen takia ja menin kyllä taas ysin jälkeen nukkumaan :) illal iski taas ihan jäätävä kuvotus ja oli pakko mennä nukkuu etten oksenna.mun oksentaminen,kun on sitä että lentää niin raivolla että naama turpoo ja verisuonia katkee naamasta,ei yhtään kivaa :( mullakin oli eilen näitä vatsan viiltelyjä mutta näihin aikoihin pitäis vissiin menkat olla ni voi oireilla vaikka menkkoja ei tulekkaan.. Mua niin säälittää nää mun kolme muuta lasta ku oon niin väsy kokoajan ettei jaksa oikein mitään,mut ennen ainakin helpottanut alun jälkeen tää väsy :) toivotaan että nytkin :) mä oon tälleen aamusin pirtein ja täys uupuminen 11-13 aikoihin ja yleensä sen jälkeen alkaa kuvotus :| miettisin tuossa että nää on samanlaisia oireita ku ekasta eli tytöstä,pojista olin paljon huonovointisempi,oikeesti sillon halasin posliinia kokoajan :( nyt sentään edes hiukan lievempää mut toi ruoka pakkaa jäämään hiukan Vähäselle just kuvituksen takia :| eilen meinasin oksentaa ku näin miehen kädessä kaljatölkin,hyi olkoon!!! Ja pizzan palaa ku söi ni yökkäsin vieressä,oi luoja on tääkin ihanaa ;)

Minimami: Just oli perjantaina neuvolassa puhetta migreenistä ja lääkityksestä. Neuvolantäti sanoi että nykyään lääkäri saattaa kehottaa ottamaan migreenikohtaukseen jopa aika ison annoksen buranaa että kohtaus loppuu heti alkuunsa. Sanoi siis että raskaudenkin aikana voi käyttää buranaa kerta-annoksena (ei jatkuvassa käytössä) lukuunottamatta niitä ihan viimeisiä viikkoja.

Juu niin mullekkin on sanottu.. Mulla helpotti migreenikohtaukset ensimmäisen raskausaikana ja nyt en muista koska viimeks ois ees ollu ja tästä siis reilu neljä vuotta.. Toivottavasti sullakin Helpottais..

Mulla ei oo migreenissä apua mistään peruslääkkeistä, aina kun otan jonkun lääkkeen, oksennan melkein heti niin et se ei ainakaan ehdi imeytyä

Mulle on määrätty Pronaxenia nyös suppona jos oon pahoinvoiva. Mutta sitä ei siis saa käyttää raskausaikana. Mutta mietin voisko yleensäkin jokin lääke suppoversiona auttaa, Hemsku? Mulla ei kyllä oo mikään hirvittävän paha migreeni, vaikka ihan tarpeeksi ikävä kuitenkin.

Gittana, toi sun olojen aikataulu kuulostaa tutulta. Mullakin on aamu/aamupäivä suht hyvä olo ja oon pirtee, kunnes erehdyn syömään ja siitä tulee paha olo. Siyten väsähdän puolilta päivin, mutta en oo kauheesti saanu esikon kanssa nukuttua päikkäreitä, kun se paha olo velloo siinä vaiheessa jo. Ja iltapäivästä olo yleensä pahenee ja illalla ihmettelen miten sitä sais sen olon kanssa nukuttua. Monet yöt tullu valvottua ja tihrustettua itkua kun olo niin karmee ettei unta saa. Ja samanaikasesti on niiiiiin väsyny ja uupunu.

Viime yö oli nyt tietty luku erikseen neidin sairastumisen takia. Mies ei lähteny töihin, koska mä en pärjää oksentavan lapsen kanssa, en kestä sitä yhtään ja yölläkin yökin koko aika kun siivosin neidin jälkiä ja koko kämppä haisi oksulta. Omakin maha alko temppuilee, mutten nyt tiiä onko pöpö vai onnistuinko vatsatautipelkosena luomaan itelleni oireita. Mutta mies varmaan jää saamatta palkkaa kun oon kuitenkin kotona nii ei oo kuulemma perustetta jäädä kotiin.. -_- Kyllä osaa olla hanurista nää systeemit.

Mut joo. Piti sanomani että väsyttää, lähti vähän rönsyilee... :D

Muistin juuri, että joskus vuosia sitten neurologi neuvoi minua hoitamaan migreenikohtaukset Panadol poreella. Eli kaksi Panadol pore 500:sta vesilasiin ja sillä kyllä usein lähtikin migreenit. Vaikka panadolilla muuten en saa migreeniä pois. Perustuu jotenkin siihen, että tablettina panadol ei pääse imeytymään, koska migreenikohtauksessa, vatsa ei toimi eikä päästä panadolia läpi suolistoon imeytymään. nestemäisenä se pääsee imeytymään. Pitäs muistaa hakea noita apteekista.

Mulla on ollut hajuherkkyyttä ihan alusta asti ja aukaisen jääkaapin oven aina hengittämättä. Ruokaa en ole paljon pystynyt laittamaan. Ohikulkijan tupakan savu ulkona suorastaan pyörryttää. Meidän komposti haisee tosi pitkälle, mikä ei ennen ole häirinny ollenkaan. Nyt mietin, että haistaako kaikki ohikulkijatkin tuon meidän kompostin.

Minulla on myös säikkyherkkyyttä. Varsinkin, kun poikani ja mieheni riehuu, niin ihan ylisäikyn pienestäkin kompastumisesta tai pöydän kulmasta, joka on liian lähellä. Mahassa pyörähtää ja ihan jaloissa asti tuntuu. Itseäni suojellakseni vaihdan huonetta, kun nämä riehumisleikit alkaa :)

Takaisin