Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eleanora: Mulla on ollut kunnon epävakaa suokisto/ ärtyneen suolen oireyhtymän oireet koko raskauden ajan! Vääntää ja kääntää, ei toimi, sitten toimii ja ihan liikaa, närästää, kuplii, kipristelee.. Huoh! Rauhoittuukohan tää jossain vaiheessa? :shy:

Huimausta täälläkin, mutta ei onneksi vielä noin pahaa kuin sulla aBu! :oops:

Ja hajunenä täälläkin! Toiset hajut kuvottaa oikein huolella ja muut on vaan tosi paljon voimakkaampia! :rolleyes:

Mulla hajuherkkyys on jo melkein loppunu, ei kyllä ollu myöskään yhtä paha kun esikosta. Silloin yhtenä aamuna kun heräsin niin koko maailma hais kuvottavalle ja todella voimakkaasti, sitä kesti jonnekkin rv 16 tietämille. Nyt kävi kerran niin että kylässä tarjottiin jotain mis omi vähän valkosipulia enkä pystyny nukkumaan koko seuraavana yönä kun oma hengitys haisi niin pahalle.. :depressed:

Tuo tajun lähtö on kyllä ärsyttävää! Mulla yläpaine ollu nyt alle 100 ku tavallisesti noin 120 ja varsinki kun nousee, hengästyy tms niin se nähtävästi tipahtaa lisää koska maa on lähteny jalkojen alta muutaman kerran ja ollu semmonen olo että nyt pimenee.. Liikkuminen saattaa kyllä myös helpottaa nimittäin kävelyllä on yleensä mennessä onni et on rattaat mihin nojailla ettei tarvi ihan koko ajan itteään keräillä, mutta takaisin päin tullessa maa oysyy jo paikoillaan. Pitkään paikallaan seisominen on muuten kans paha! Takuulla alkaa sumeta silmissä.

Mulla on 17v:nä todettu verenpaine sairaus ja siis monta kertaa heittäny nyt päästä just niinkun kuvailit aBu ja makaan siis sohvalla jalat kattoa kohde välil melkein 30min ennenku helpottaa.kerran rupes jo ihan silmissä sumenee,olin jo niinku tajunnan rajamailla :| ei kivaa yhtään :( mä veikkaan itelläni että verenpaine heittää ja verensokeri laskee liian alas :| ja mul on toi tiskikoneen haju kans,ostin jo raikastimen tiskikoneeseen mut seki hais,hyi yök!! Ja tiskit ku ottaa koneesta ni mun mielestä ne haisee ihan tosi pahalle :( ja kahvin purut haisee paskalle kans.. On tääki elämää :D no toivottavasti kaikki nää helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen <3

Mulla ei ole ikinä heittänyt päässä ja se tekee tästä jotenkin itselle paljon hankalampaa. Ja kun olin syönyt ja juonut. Hääräsin keittiössä ja sitten yks kaks vaan. Onneksi asiakkaalla tosiaan löytyy sänky/sohva keittiön reunalta. Muuten olisi kyllä löytänyt itsensä lattialta.

Täällä on viikkoja nyt reilu 11+, mut vieläkin oireet jatkuu. Väsymys on ihan mieletöntä ja energiaa ei riitä mihinkään(edes tänne foorumille). Lisäksi etova olo vaihtelee ja viimeksi eilen oli taas pakko oksentaa. Yksi ärsyttävä oire on heräily yöllä. Saatan valvoa aina pari tuntia ja sitten aamulla olen ihan väsynyt kun töihin pitäisi mennä. Onneksi viime yön nukuin yllättävän hyvin. Raskasta olla raskaana. Edellisessä raskaudessa ei mielestäni ollut näin voimakkaita oireita, joten luulenkin että tyttö olis tuloillaan..

Kotivalo
Kannattaa kokeilla extra-magnesiumia. Auttaa moniin vaivoihin raskaana ollessa esim. Suonenvetoihin, levottomiin jalkoihin.

Pelottavan vähäoireinen aamu siihen verrattuna että kahtena edellisenä oon saman tien herätessäni noussut oksentamaan. Tosin nyt aika hyvät yöunet takana ja sängyssäkin makoilin melkein tunnin ennen kuin nousin :cat:

Pyörittelen nyt mielessäni sitä että käynkö ostamassa sen dopplerin vai en. Mies sanoi ensin että käydään, mutta kun sanoin että mitä jos ei kuulukaan mitään ja alan stressaamaan niin heti muuttui mieli että ei osteta. Miten tää raskaus onkin näin vaikeaa, kun iloitahan tässä pitäisi! Must ainakin tuntuu siltä etten oikein elä elämääni tällä hetkellä vaan odotan sitä että np-ultra tulisi ja saisi vahvistuksen. Välttelen monia kavereita juuri siksi ettei tulisi kaikille huudeltua saati sitten että jäisi kiinni tästä. Hyvä kaveri just kyseli milloin mennään juomaan viiniä ja sanoin että palataan reissuni jälkeen. No sen jälkeenkin menee huonolla tuurilla kolme viikkoa ennen kuin tää piina loppuu :confused: Mä en vaan pysty kuvitella kertovani ennen sitä ultraa.

Sama juttu hope! Yritän vähän vältellä tilanteita joissa saattais joutua suunnittelemaan illanviettoja jne viinin ja ystävien kera. Piinallista odotella että pääsis sinne ultraan, mut en vaan pysty kertomaan ennenkuin itse näen et joku siellä olisi elossa...

Mä oon jo niin vanha, et onneks lähes kaikilla kavereilla pieniä lapsia, niin ei ole illanviettoja täällä päin. Tosin ei niitä koskaan näekään..

Onneks mullakaan ei oo nyt ollu hirveesti mitään illanviettoja. Mut välillä pelkkä näkeminen kahvien merkeissä tuntuu turhauttavalta kun vaihdetaan kuulumisia ja haluaisi vain sanoa, että oon raskaana, vähän on ollu huono olo, stressaa ja ei jaksa keskittyä mihinkään. Sitten joutuukin vaan höpöttämään et joo töissä on kiire ja siksi tullut syötyä ja nukuttua huonosti. Plus näytän mielestäni lihavammalta ja oon miettiny että onko muut huomannu sen.... :bored:

Ajoittaista hajuherkkyyttä täälläkin joskus. En tiedä johtuuko eilisestä migreenistä vai raskaudesta tämän aamun pahoinvointi, mutta sängyssä makaan ja ajattelen et parin tunnin päästä pitäis olla jo menossa töihin :/ plääh

Nää hajuasiat on kyllä hulluja. Mulla on onneks ainakin vielä niin, että hyvät tuoksut tuntuu vaan entistä paremmilta eikä pahoilta. Miehen deodoranttikin tuoksuu mun mielestä kivammalta ku ennen. Mut pahat hajut! Voi ei! Entinen pahuus potenssiin kymmenen!

Metvursti haisee niiiiiin pahalle. Samoin pekoni, paistetun käry, pop cornit.. :D

Toi metwursti on kyl! Mulla alko tökkiä melko pian plussan jälkeen ja ennen plussaa vetelin metwurstia ihan päivittäin... ei vaan pysty enää

Meil haisee koko jääkaappi metvurstille, kun mies meni ostamaan sitä. Ja mikro poppareille, kun mies onnistu polttaa ne kunnolla ja kaikki rasvat ympäri mikroa o_O ei oo helpoksi tehty elämää kotona! Ehkä tää on sitä siedätystä? :D

Mulla on edelleen oireena jäätävä väsymys, ja pahoinvointi aina muutaman tunnin aamupäivän aikana, ja välillä myös illalla.

Ja ne mielialavaihtelut voi jösses! Mä olen onnistunut muutaman viime päivän aikana parkumaan mm. tällaisista syistä:

- Huomasin kauppakassia purkaessa että unohdin ostaa maitoa. Kauppa oli yhä auki, ja sinne on matkaa 20 metriä meidän pihasta. Lähdin itku kurkussa hakemaan maitoa.

- Telkusta pyöri huono leffa. Mies kysyi että mitä muuta katottais, mutta mä en kyennyt vastaamaan koska mun piti parkua ensin sitä leffan huonoutta vartin verran.

:facepalm:

Kylläpä elämä kolhii snuzzle! :grin
On kyllä itekin välillä tippa linssissä ihan ihme jutuista. Aloin lenkillä kyynelehtiä pari päivää sitten sen takia, et mies oli lähtiessä sanonut mulle, että me näytetään koiran kanssa ihan samannäkösiltä. Siis hyvällä se sen sanoi, kun into piukeena olin lenkille lähdössä ja yllytin koiraa vähän tanssimaan eteisessä mun kanssa :p Niin sit aloin miettiä, miten rakas ja tärkeä koira mulle on, niin sit aloinkin parkua. :joyful: Voi hemmetti et on herkkää :hilarious:

Mä en oo tota tunteilua kokenut, oon itseasiassa itkeny vähemmän raskausaikana kuin ennen :D
Mutta hyi kun haisi eiliset kebabinjämät pahalta kun koitti niitä syödä

Today I cried over spilled milk. Muksu potki, kun mä nostin sen syöttötuoliin niin lautanen lens maitomukia päin, joka kaatu. Olihan tää itkun arvosta, eiks vaan xD Minkälaista muilla on tää väsymys? Mulla oli tosi hyvät yöunet takana, mutta kuitenkin olin jo ihan totaaliväsyn, kun olin saanu puhtaan pyykin vuoren lajiteltua. Mietin, että onko tää nyt raskautta vai lopetettua mielialalääkitystä...

Takaisin