Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alko just ihan jäätävät menkkakivut..toivottavasti on vaan kohdun kasvamista eikä mitään pahempaa :/

Just meinasin tulla hehkuttamaan, että viime maanantaina viimeks ollut yököttävä olo, eikä sen jälkeen enää mitää. Viime viikko meni myös päikkäreitä nukkuessa, mut ei enää viikonloppuna tarvinnut niitäkään. Yhtäkkiä jossain vaiheessa tajusin että hei, ei mua ällötä syödä, vesi maistuu taas hyvältä, mutta ne pöperöt mitä pari viikkoa sitten vedin (ja mm. se fanttimehu) niin ei alas kirveelläkään! Tissit on olleet taas kipeät.. Niin ja kyllä mulla tuntuu, että ruoka jää tohon johonkin kurkkuun eikä laskeudu kunnolla, ja jos sit alkaa röyhtäyttämään niin.. ei oo kivaa.

Niin että kiva kun tuossa edellisellä sivulle kerroitte, että parin viikon päästä oireet palannee takas... :D

Mua kyllä edelleen vaivaa huonot yöunet. En mä normaalistikaan mitenkää erityisen hyvin nuku, heräilen pari kertaa yössä, mutta nyt on kaks viikkoa mennyt niin, että herään joskus 3-4 aikaan ja valvon ainakin tunnin, joskus kaks. Ja silti herään aamulla puoli 8 eikä unta enää millään. Tosi ärsyttävää!!

Mä pääsen ottamaan hemoglobiini arvon, josko se selittäisi edes yhden oireen..

Oon tässä monen monituista päivää lueskellu teidän kuulumisia, ennättämättä mitään kirjotella. Kahen vapaapäivän lisäks normi viikonloppuvapaa takana, enkä mitään ylimäärästä kotona jaksa/viiti tehä. Aivan jäätävä väsymys.

Nyt onneks oon pystyny olla saunassa ilman, että alkaa kamala jalkojen pistely. Ilmeisesti se oli ohimenevää. Myös jatkuva päänsärky on helpottnu. Kyllähän tuota kupolia särkee välillä, mut ei joka ikinen päivä. Tissit on edelleen kipeenä ja ilmeisesti mahakin kasvanu, ku mies totes, että onpas sun mahas kasvanu. Ylihuomena sinne pääsee kurkkaan, hirvittää aivan kamalasti.

Kaäeksimamma kyseli niistä jalkojen väsymisestä... Mulla ainakin väsyy helposti ja särkee. Olin lauantaina päivän hallikisoissa toimitsijana ja kun kotiin pääsin kuuden tunnin rupeaman jälkeen makasin puoltoista tuntia jalat pystyssä. Särky oli aivan kamalaa. Koko iltana en pystyny kunnolla käveleen.

Ruoka maistuu niinku ennenkin, välillä vihloo mahasta kovastikkin, mut ei kauaa. Ilmavaivat on kanssa-asujien helpotukseksi pysyneet poissa. Niin ja se viiva... Nyt en oo kattonu, mut ainaki kahessa ekassa mulla on ollu ja sitte siihen ympärille on raskauden edetessä kasvanu ihan ohutta tummaa karvaa (tosi hehkeetä!) mitä pidemmälle raskaus on edennyt sitä lähemmäs napaa toi karvavana on ilmestyny...

Mä oon viimein alkanut nukkua yöt kunnolla, ihana tunne. Mullakin väsyy jalat nopeasti. Kotona saa toki nostettua jalat ylös melkein silloin kun haluaa. Mulla on sovittuna lähiajoille kolme viikonloppua, kauhulla odotan taas sitä jalkojen jomotusta ja tykytystä, kun on päivän ollut jalkojen päällä. Pitää yrittää muistaa laittaa tukisukat jalkaan aamulla.

Ihanaa, tuo mahakarvoitus kuulostaa vallan seksikkäältä :woot:
No, otan vastaan kaiken ilolla mitä mulle nyt suodaan, vaikka sit mahakarvoja :grin
Jalkoja ei oo mulla vielä väsyttänyt kummemmin vaikka liikkunut oon ja jalkojen päällä ollut pitkiäkin päiviä...

Helmi0915 Onko sulla np-ultra ylihuomenna? :woot:

Mä heräsin tänäaamuna töihin ihan uskomattoman virkeänä. Eikä vieläkään väsytä. Joko se väsymyskausi voi olla ohi, ja näin yhtäkkiä?! :wideyed:

Eikä mulla ole kyllä ällötystäkään, jota on ollu miltei joka aamupäivä. Pitääkö tässä alkaa kohta oireettomuutta panikoimaan. :nailbiting:

Mulla kans väsymys alkaa olla selätetty. Ehkä tämä valoisuus ja päivän pidentyminen on tehnyt tehtävänsä... :) Älä snuzzle huolestu suotta, nauti oireettomuudesta :wink
(Paraskin minä sanomaan kun olen huolissani oireettomuudesta ollut jo kohta kai 5 viikkoa... :p )

Mä alan olla sitä mieltä, että voisin ottaa sen oireettomuuden. Toki ymmärrän, ettei se varmasti ole helppoa sekään. Tosin nämä omat oireet ei auta siihen varmuuteen yhtään sen enempää - tuntuu, että lisäävät vain epävarmuutta siitä, ettei kaikki ole hyvin..

Mulla on suurin osa oireista kadonnut. Väsymys on vielä, mut onneks pystyn päivisin ottaan päikkärit pojan kanssa. Valkovuotoo lorahtelee ja karvat kasvaa kauheeta kyytiä, mut muuten ei oo mitään. Sen jälkeen kun kerran jouduin oksentaan lakkas noi jatkuvat etomisetkin. Niin ja toi pulssi on edelleen koko ajan tosi korkee.

Ei varmasti ole mikään muu porukka maailmassa yhtä empaattisen tehokas tsemppaamaan ja lohduttamaan toisia, samalla kun kukin itse ainakin ajoittain kieriskelee ressissä ja huolessa, kuin tämä porukka täällä.

Samaa mieltä! Tosi kiva ja aktiivinen porukka meillä. Ei pelkoakaan sellasesta vähättelystä tai toisten nälvimisestä.

Täällä on ehkä paras yhteishenki verrattuna ihan mihin tahansa työpaikkaan/kouluun/harrastukseen missä oon ollu :D
Pääsin äsken töistä kotiin niin eikös ne eiliset menkkakivut palanneet...piti mennä lenkille tänään ekaa kertaa varmaan kuukauteen, mutta en taida uskaltaa muuta kun levätä. Joka kerta vessassa pitää tarkistaa paperin väri...

Mulla on ollut ajoittain (ehkä muutama pvn välein?) menkkamaisia kipuja jo monta viikkoa. Ihan normaalina mä olen niitä pitänyt eli en oo ees osannu olla niistä mitenkään huolissaan...

Mä olin illalla monta tuntia tuskissani niin en uskaltanu ajatellakaan normaalina. Mut jos nää jatkuu niin kai se sit on normaalia

Mulla ollut vatsasärky joinain päivinä jo sellaista, että itkenytkin. Ja sekin menee normaalin piikkiin ainakin niin kauan, kun pikkuinen pysyy matkassa..

Oireettmuus tainnu löytää kohtalaisen pysyvästi tännekin. Sinällään jees ja alkaa muistuttaa esikon odotus aikaa. Mut kääntöpuolena totaalinen huoli, et onko kaikki ok. Jotenki tunne et niin ei ole... Mies lohduttelee et samoin ajattelin esikon kohdalla ja kaikki meni hyvin. Pitää toivoa et nytkin.

Jalat mul on ollu ns raskaat kokoajan, ei silleen väsy mut jotenki ei normaalit. Pidemmälti ku seisoo, esim ruokaa laittaa niin mainaa puutua etureisi. Ihan samoin oli esikon kohdalla. Tää erityisesti oikeassa etureidessä. En kyl oo muutoin tuota huomannu ku raskausaikoina.

Itsellä on nyt viikolla 10 alkaneet oireet selkeästi hellittämään. Ei enää väsytä koko aikaa (tosin nukkumaan menen edelleen tosi hyvissä ajoin) ja huono olo helpottanut, mutta tilalle on tullut kyllä unohtelu ja tunteiden vaihtelu laidasta laitaan. Itku tulee ihan pienistäkin jutuista, joista ei edes kehtaa puhua :D Mutta kyllä toi oireettomuus saa heti kuvittelemaan ettei kaikki olisi kunnolla. Vaikka onhan niitä oireitakin, mutta kun noi pahimmat helpotti :) Ärsyttää vaan kun mulla ainakin on kaikki allergiaoireet pahentuneet tosi paljon raskauden aikana ja kaikesta tuntuu että saa vähintää ihottumaa :/ kun ei viitsis olla koko ajan allergialääkkeitäkään popsimassa.. Innolla odottaen tota kevättä ja siitepölykautta...

Takaisin