Oireet

Niin, kun ei tiedä pitäiskö huolestua vai onko ihan normaalia kudosten venymistä tai jotain. Esikoisen aikaan ei ollut mitään kipuja alussa.

Ei oo miullakkaa ollu kahessa edellisessä mittää. Ku sais varmmuuven jotenkkii, mutta se on kuitenki hyvä ettei verta tullu kivun kans. Oliko siulla hannikainen_ mitkä viikot nytte? Joko olit soittanu neuvola-ajan?

Ei reissata! Meillä on hannikainen sama la ja samanmoista kipuilua ja eikö sullakin ollu 2. Tulossa? Mä oon itteeni lohduttanut ja ajatellu että kipu johtuu siitä että eipä tuosta ed raskaudesta oo vasta ku 1,5v :)

Ei pitäisikään stressata, mut en voi itselleni mitään. Ihmettelen sitä et ne kivut on alkanut aina illalla, työpäivän jälkeen. Eilen alkoi heti syönnin jälkeen kuuden maissa.. Voiko johtua sit stressistä tai jotain. Ja kyllä, toinen tännekin tulossa ja mulla edellinen syntynyt 01/10 eli aika kauan sitten..

hannikainen-, mä varmaan soittaisin neuvolaan ja kysyisin et "onko" kivut ok. Tiedä vaikka pääsisit sitten ultraan vähän aikaisemmin tarkistuttamaan että kaikki on hyvin :)

Kannattaa se varmmaan vielä tarkisttaa, että mitä ne kivut on. Miulle sano neuvolassa edellisessä raskauvessa, että kohtu supistellee ihan alusta asti, että välillä jopa voi siks kipuilla. Ja kesäkuussa sain nuorimmaisen.

jenni89 - juu, huomenna soitan neuvolaan ja kysyn onko normaalia ja jos vaikka sais mielenrauhan tämän asian tiimoilta.

Pakko jonnekin vähän avautua ja tää tuntuis hyvältä paikalta :"D

edelliset menkat ollu 1.10.14, pillerit lopetettu 07/14 ja kortsu jätetty pois elokuun lopussa. Kuukautiskierto ollu aina säännöllinen 30pv. Harvoin saattanu myöhästyä päivällä..

Toinen lapsi olis haaveissa. Ekassa raskaudessa testasin plussan päivää ennen menkkojen alkua.
Nyt taitaa olla kp 34/30 eikä menkkoja kuulu eikä näy :( kaks nega testiä tehty, viimesin tänä aamuna.
oireita en uskalla lähtee spekuloimaan jos tää onkin vaan kuvittelua :D mut tunteet pinnassa, turvottaa iltaisin, närästää, väsyttää.. Äh. Eka raskaus oli niin helppo huomata, toki siinäkin oireet alkoi vasta n. Rv6 ->

Ehkäpä nyt ku asiasta avaudun niin menkat alkaa ;) yleensä alkaa kun tekee negatiivisen raskaustestin mut sekään ei nyt oo auttanu ei edes ole semmonen olo et menkat alkais!
kohtalontovereita?!

Toivottavasti Metitähti menkat eivät alkaisi :)

Tää on vähä ällö kysymys mutta.. Onks teillä muilla tullu ovislimamaista vuotoa raskauden aikana? Mulla tuli aamulla eikä sitä voinu olla huomaamatta :O kirkasta venyvää,reilusti. Pelottaa että se oli joku limatulppa ja kohta alkaa vuoto! Kauheeta panikointia.. 5+3 tänään..

Sunny^, miulla ollu sammaa. Eikä oo ku 4+5 viikkoja vasta.. Eli sammaa miekkii täällä panikoin. Mutta limatulppahan uusiutuu ;)

mulla ei tullut oikee mitää näkyvää mutta eilen huomasin ihan hailakan kahvin väristä reunoista ja vaaleeta vuotoa, reilusti tullut. en jaksa miettiä mitä on :D kai se voi olla iha normaalia, jos kerta kohtukin kasvaa pikkuhiljaa, luulis että sieltä sitt tulleeki sitä tavaraaa??

Joo kaikki on vissiin normaalia, vähänen veriki. Eli no panic :D

No niin, mä soitin neuvolaan ja kerroin tilanteen tästä neljä tuntia kestävästä alavatsakivusta ilman vuotoa. Täti kertoi että ei syytä huoleen kun vuotoa ei ole ollut ja kipu ei ole kestänyt kauempaa. Sanoi vaan, että jatka huoletta elämää ja syö terveellisesti ja harrasta liikuntaa :) helpotti kyllä kivasti oloa ♡

jokaisella odottajalla ja jokaisella odotuskerralla on erilaisia oireita. tietenkin pienestäkin säihkähtää kun on toivottu ja odotettu raskaus :) mutta ainakin kohdallani olen yrittänyt ottaarennosti ja ajatella positiivisesti asioista, eihän se aina onnistu. yleensä panikoin ja säikähdän heti pienintäkin vuotoa mutta nyt on semmoin relax vaihe, ja että asiat järjestyvät aina jotenkin päin, kaikella on tarkoitus.

Mulla on oireet vähän muuttuneet, ehkä vähän helpottuneet jopa. Vaikea arvioida kun viime viikko meni flunssan kourissa. Mutta nivuskivut ovat kadonneet, eikä alavatsakipuja ole niin usein, vaan iltapainotteisesti. Tällä viikolla on alkanut väsyttämään, nälättämään ja paleltamaan. Maha on ollut välillä kuralla, yleensä aamuisin. :( Yleensä syön terveellisesti, mut vedin juuri pitkään himoitsemani kerrosaterian ja vieläkin on sellainen olo että voisi syödä jotain. :D Yleensä jaksan just ja just syödä koko aterian. Rinnat on edelleen kipeät, eikä pahoinvointia ole. Nyt on menossa 5+3.

Lyydia, ihan kuin olisit kirjoittanu mun suulla :D samanlaiset tuntemukset kuin sulla ja viikot 5+3 :)

Siis todellakin näläntunne on jotain ihan järkyttävää! Tuntuu et vois syödä 4 lämmintä ateriaa päivässä, aamusin kiskon ison kulhon puuroa ja iltasinki on jotain raskaampaa syötävä, ei pelkkä jogurtti enää riitä :D tunnen itteni ihan pohjattomaks kaivoks..

Takaisin