Oireet

Mua väsyttää joo, mutta en saa nukuttua. Tunnin tai puolentoista välein olen heräillyt joka yö tällä viikolla. Mutta mulla on muutenkin univaikeuksia, joten lienee ihan ymmärrettävä oire mun kohdalla. :happy3

Helmimeri!Mä oon tänään huomannut valkovuodon olevan vähän rusehtavaa, joten olen itsekin huolesta sekaisin! :( Viikon päästä ovulaatiostahan multa tuli rusehtavaa valkovuotoa ja välillä ruskeaa vertakin viikon, kunnes plussatessa loppui. Nyt tuota tippaa taitaa tulla taas. :( Rinnat ovat entistä kipeämmät, mutta alavatsantuntemukset ovat oikeastaan kadonneet. Nivusissa on kipua. Kipeän lihaskrampin olen saanut kahdesti vasempaan hartiaan/olkapäähän. :( Ulkoisessa raskaudessahan tulee hartiapisto..Mutta minusta tuo on lähinnä kramppausta kuin mitään pistävää kipua.Mulla on ollut niitä joskus ennenkin. Alkaa huolestuttaa todella. Pelottaa. :( Haluaisin olla vaan iloinen raskaudesta enkä pelätä menetystä.

hmmh.. mut eiks joillaki ooo menkatki raskauden aikana ?:D mut jännä et ovulaatiosta? eks pientä tiputteluu voi tulla ku kiinnittyy? entä josse vaa joku semmone "varaus" elimistölle tai jotaki valmistautumista :D neuvolast varmaa osais sanooo :) tajusin että mun vuoto oli sitä seksin jälkeistä mitä voi tulla uskon että oli sitä:) musta välillä illalla tuntuu hetken tunne et iha ku en oiskaaraskaana :D mut kyll yleensä se tunne mahassa ja mielessä että oon... tuntuu että oon vähä turvonnu mut emt.. mies sano että toinen nänni on isompi ku toinen ja aina ennem ollu pieniä samanlaisia, enää ei arista nii paljo ku aiemmin:)

Siis viikon jälkeen ovulaatiosta alkoi toi vuoto. Odotin sen perusteella kuukautisia alkavaksi, koska mulla on nyt ollut pitkään tiputtelua aina ennen kuukautisia. Mutta oletettuna kuukautispäivänä tiputtelu loppui. Oletan sen olleen kiinnittymistä. Mut tänään on tullut tuota rusehtavaa valkkaria.. :( Ei kyllä paljoa, mut pelkään että hana aukeaa...Mut miksi se aukeaisi, kun ei mua edes satu..Miten tästä karmeesta jatkuvasta pelosta pääsis eroon???

Ei tuu enää rusehtavaa vuotoa, mä oon ehkä vähän liian herkkä panikoimaan... Oon nyt yrittänyt hillitä mieltäni etten keksisi etukäteen murheita. Tänään on alkanut kevyesti etomaan. Töissä joudun välillä vähän heilumaan, siitä alkoi huono olo ja huimaus. Helpotti vähän kun sain ruokaa. Pitää varmaan alkaa napostelemaan joka välissä.

Hyvä kuulla Lyydia, että vuoto on loppunut! Pitäisi olla tuollainen ihan normaalia, niin ei pitäisi olla syytä huoleen :) Itsellä kanssa esikoisen kohdalla ja nyt heti alusta asti ollut tuollaista aaltomaista etovaa oloa, ja olen huomannut, että kun muistaa syödä tasaisesti jotain n. kolmen tunnin välein niin pahin etominen pysyy poissa. Mutta heti jos ruokailutauko venähtää pidemmäksi niin huono olo kyllä pahenee heti.

kiva kuulla lyydia että lakannut ! mutta mistäpä tässä tilanteessa alkais heti miettimää ja epäilemäään:) pitää vaa luottaa että kaikki menee hyvin ja yrittää keskittyä ja miettiä vaan hyviä ja iloisia asioita:)

Mullakin huolettaa välillä kaikki, esikoisen kohdalla ei osannut huolettaa mikään.. töissä oon huomannut kivut alaselässä ja mahassa. Mut nekin on ollu ohimeneviä. Tiedä sitten koska töissä huomataan... tupakanpoltto kun loppu heti ku plussan sain.

Täällä on oireita ollu päänsärky, väsymys (haukottaa ja silmät tuntuu kauheen väsyneiltä), turvotus vatsassa ja alavatsalla vihlaisuja jne. Jotenkin sitä toivoo että oireita ois koko ajan niin konkretisoituis tämä raskaus. Heti jos ei oo mitään niin alan epäillä. :)

Minä oon iltasin niin turvoksissa että hyvä kun pystyy istumaan! Maha on semmonen pallo niinku oisi puolväli jo menossa. :S

Järkky nälkä on kokoajan, hirveitä annoksia vetelen patin tunnin välein, ja mitä tahansa evästä ei tee mieli syödä vaan tosi paljon tekee mieli hedelmiä, salaatteja, vihanneksia jne :)

Koko ajan haukotuttaa mut ei oo väsymys vielä niin pahaks menny et ois ruvennu olee päikkäreille tarve. Alavatsaa nippailee ja ja juilii välillä mut luulen ja toivon et kuuluu asiaan, ku en muista esikoisen alkuraskaudesta kun tajuttoman väsymyksen.

Tissit tuntuu pinkeiltä, niinku maito pakkautus ja nännit on tosi arat. Et ihan perus oireita :) muutaman kerta kumartuessa on oksunmaku tullu suuhun mut en tiiä kuuluuko raskauteen vai ei :D

Oliko jollakin muullakin selkäkipu oireena? Eilen alkoi tosi paha kipu alaselkään, ei voinu kumarrella. Nyt tänään ärtynyt niin pahaksi, ettei voi istua tai kävellä. Ainut mikä auttanut on kuuma suihku, mutta eipä silläkään pitkä vaikutus ole. Huomenna päivystykseen jos ei helpota. Pikaisen googlettelun jälkeen alko huolettaa keskenmenon riski tai kohdunulkoinen :(

Ei oo kyllä mitään ainakaan noin pahaa selkäkipua ollut. Jonkinlaista pientä kipuilua toisella puolella alaselässä tuntunut, mutta hyvin siedettävää kyllä. Toivottavasti ei ole Sabetti mitään vakavaa!

Mulla on kans ollu välillä semmosta menkkapolttoa selässä, mut tosi pientä. Eihän sabetti sit voi olla joku lihasjumi. ? :/ toivottavasti ei mitään vakavaa ❤

Todennäköisesti onkin lihakset jumissa. Hankalaa vaan kun ei saa oikeen käyttää kunnon kipulääkkeitä. Mutta eiköhän tämä tästä. :)

mulla selkä eile iha kipeenä.. en pystyny kääntymää lattialla ku olin hetken.. en pystyny kävellä kunnolla ku poltteli jalkaan... saattaa olla jumia koska työni on fyysistä ja en venyttele, pitäs alottaa. ja ummetusta on ollut. mutta eräs mielenkiintoinen asia, valkovuoto haisee iha järkyttävälle ? yleensä ei miltääm mutta jonkun aikaa on ollu pahanhajuista? voisiko johtua raskaudesta? hiiva ei ole :)

Hiivassa vuoto on hajutonta, eli sitä se ei ole. Voisiko olla joku muu tulehdus tai bakteeriepätasapaino, Jokin paikallinen maitohappovalmiste voisi auttaa.

Menkkamaisia kipuja ja palelee, ei oikeestaan mitään muuta. Edellinenkin raskaus oli hyvin vähäoireinen, joten ehkäpä tämäkin :)

Rinnat ihan hellinä ja nännipihoihin tullut niitä Montgomeryn nystyröitä vai mitä lie. Menkkamaista kipua ollut jo viikon, kokoajan odottaa että ne alkais :D

jooo luin netistä just et voi olla jotaki haju oireita :D tai altistaa :D pitää kokeilla noita jtn maitohappobakteereita :D jossei auta niii kysellä lääkäristä tai neuvolasta :D et mitä vois

Mulla oli alkuviikosta 4+0 -> alaselkä keskeltä tosi inhottavan tuntunen ja myös takareidet ja pohkeet ihan jumissa. Pelkäsin että raskaus väärässä paikassa tai jotain. Venyttely kuitenki auttoi, ensin vetristyi jalat. Selkää pakottaa viel välillä mut parempaan päin. Huomasin että mulla lämpö vaan pahensi tilannetta ja aamuisin selkä oli pahin joten lihasperäiseksi ajattelin. Toivottavast Sabetti helpottaa pian! :) ilmeisesti myös pissatulehdus voi oireilla pelkkänä selkäkipuna..

Takaisin