Sunny^ eiliseen verrattuna alkanut jo vähän laueta jumit. Jospa tiistaina ois jo työkuntoinen :) voikohan tuo alaselän lihasten jumittuminen millään liittyä alkuraskauteen, vai onkohan sattumaa?
Helmimeri toivotaan että ei tule mitään hiivakierrettä ainakaan ja nuo oireet häviäisi pois nopeasti :)
Yritin lueskella noista selkäjumeista parinki päivän ajan netistä mutta en saanu kyllä irti oikein mitään vastausta, ihmetyttää et oisko hormonit muka jo voinu tehdä ton ku tuli niiiin ajoissa..
No olis aika jännä jos täällä on monella alaselkä tohjona ja kaikki samoilla viikoilla, eikä hormoneilla olis vaikutusta :D
Mä oon joutunut syömään jo ihan kunnon dropppia(panacodia, mutta hyväksyttävää lääkärin mukaan). Pitää toivoa että ei ihan vielä toi vanha vamma alkais temppuilla niiin pahasti että töihin en kykene. Ja viimeksikin raskaus aiheutti alaselän järkyt kivut, tosin alkoivat vasta siinä puolenvälin tienoilla.
Ai Panacod on myös OK! Ajattelin, että kolmiolääkkeet on ehdoton no-no. Onneksi olen taas astetta viisaampi! Itseä kiusaa välillä kovasti niska-hartiaseudun jumit, jotka ei oikein millään muulla sitten laukeakaan.
Miullakin on nyt ollu noita pahoinvointeja, aika vähän vielä (onneksi), mutta muistelin, että viimeksikin ne alkoi tosi alussa. Edellinen meni kuitenkin kesken, joten eka lapsi tulossa. Nyt menossa 5+2.
hmmmh :D ikänä ei ooo kyllä hiivaa ollut? mutta ei kutise yhtään? vai voisko se kokonaan puuttua? pitäs vissiin kysyy sit lääkäriltä koska eihä sekkää tee varmaa hyväää jos hiiva on pitkääki raskauden aikana?:D
Helmimeri: hiiva ei haise.. Joten jotain muuta todennäköisesti on. Jos jatkuu pitempään ni mene ihmeessä lääkärille, eipä se tulehdus tms. Koskaan ole ainakaan hyväksi raskaudelle, jossei sitten aina haittaakaan..
Kannattaa kyllä ehdottomasti käydä lääkärissä ainakin sulkemassa tulehduksen mahdollisuus pois, koska joillain tulehduksilla voi olla yhteys keskenmenoihin.
juu, tänään soitan. heti ku saan varmuuden pääsenkö työterveyslääkärille ku tietynaikaa on pitäny olla töissä. huono homma oikeestaa kokonaa mitää aateltuna et epävarma työ :/ mut parempi ku ei mittää :)
hiiva ei oo syy työterveys lääkärille.. :) joten ootan että lääkäristä soitetaan ku täällä on sellai et jättää soittopyynnön aina :) ei haittais jos mä vaa oisin... mutku toi toinen tuolla en halua riskejä ottaa turhaan ..
huomenna verikokeisii :) koska ensimmäinen "hiivatulehdus" tai mikä sit onkaa selviii :) mutta neuvolasta sano et aika yleinen oire et raskaus aikana tulee elämä ensinmäine hiivatulehdus
Oumaigaad! Kävin just suihkussa ja mun tukka valu shampoon mukana viemäriin! Oikeesti sitä vaan irtosi ihan tuppoina. mä odotin että vasta raskauden jälkeen ja imettäessä kaljuuntuu. .. voi ei mun tukka.
juu:) oon kuullu et raskaus aikana joko vahvistuu vai kuihtuu hiukset ?kai siinä jotaki perää on.. ja et finnei lähtee tai tulee riippuu hormooneista.. jokasel vähä eritavak... mulla sikana finnejä niii mites sit tää raskaus alkaa vaikuttaa ! voi ei toivottavasti ei sikana lisää lähtis !
Mua kans jännittää toi iho, kun mulle tuli nuvaringistä hormonaalinen akne ja söin siihen roaccutan kuurin viime vuodenvaihteen tienoilla. Iho ollut tosi hyvä sen jälkeen, mutta hormonit voi muuttaa senkin tilanteen. Miksi sitä pitääkin olla näin turhamainen. Pitäs keskittyä tärkeämpiin asioihin eikä omaan ulkonäköön. Naiset...
Sabetti: mulla taas raskausaikana viimeksi vahvistu hiukset ja raskauden jälkeen lähtikin sit huolella puolet pois. Ehkä sulla toivottavasti vaan joku väliaikanen juttu? Esim. Ehkäisyn lopetus? Hiukset kun tulee kaikessa n. 3kk jäljessä? :)
Itellä ihmetyttää tää oireettomuus! Ei mitään!? Tissit kasvoi jo ennen plussaa ehkä 2 kokoa, mutta mitään muuta ei! Yllättäen tosi huolissani olen.. Esikoisesta kun oksensin ekat 3kk...