Oireet

Huhhuh tätä pahoinvointia aamusta pahin, olo kuin krapulassa olis ja eilen ekat oksennuksetki lensi.:sick009

Mua etoo vaan tyhjällä vatsalla ja repäisy kipuja edelleen.
Ne jotka joutuu halailee pönttöä jo nyt ei varmaan fiilistele kun sanon että, Mä oikein toivoisin että tulis pahoinvoinnit, meillä suvussa tyypillistä tyttövauvaa odottamassa kunnon oksentelut kuuluu asiaan.
Esikoisesta tais etoa joka päivä 3. Viikon ajan ja kerran lens laatta. Etomimen oli myös kellontarkkaa hommaa.

Mulla on nyt ollu jo hetken oireena aivastelu? :D Onko muillaki tällästä?
Kohtua nippailee, oksettaa, kaikki ärsyttää ja älytön väsymys vaivaa aamusta iltaan :D ihanaa olla raskaana <3

Mulla on välissä ollu sellasia päiviä kun ei oo etonu ollenkaan, esim. eilen. Kiva lähtee tänään käymään esikoisten vaarien luona kun etoo ja oksettaa. Turvotuskin on niin jäätävää että mä toivon ettei mummot tajua kysyä mun mahan koosta mitään :D

Huhhuh mikä pahaolo alko toissapäivänä...oon meinannu oksentaa kaks päivää, mutta ihmeen kaupalla kaikki pysyny sisällä. Ei tee mieli mitään muuta ku limpparia ja pitsaa (terveellistä, jeejee :D). Viime raskaudessa tää olo kesti viikolle 9, katotaan kauan nyt menee. Kiva olla töissä ja lähtee työreissuunkin ens vk, paljastuu koko raskaus, argh.

Kirki: ei oireiden muuttuminen/väheneminen tarkoita mitään :) On ihan normaalia! Tein edellisessä raskaudessa galluppia ystävieni oireista ja totesin, että vaihtelu on älyttömän suurta...Oireet voi tulla ja mennä aalloittain ja joidenkin keho tottuu nopeampaa raskaushormooniin :) Arvutella ei siis kannata ja jos taas tosissaan huolettaa, niin alkuraskauden ultraa suosittelen. Me käytiin edellisestäkin ja oli joka pennin arvoista :)

Ja matkustamisesta ja lentämisestä. Mä joudun lentämään työn puolesta monta kertaa kuukaudessa ja aina lääkärit sanoneet, että siitä vaan :) Pitkille matkoille lentosukat jalkaan vaan!

Onko muilla ollu sellasta vatsan lievää kipua tai painetta? Mulla tänään "stressi tilanteissa" tullut sellanen jännä tunne vatsaan. Koiralle joutunut tänään koveutumaan pari kertaa ja verenpaineet noussut ja kans kun joutuu hihnasta kovemmin pitämään kiinni. Meille tuli tänään pupu, ja koira vähän turhan innokkaasti tutustumassa. Alkuraskauteen tämmöiset stressilisät piti vielä järjestää...

Voi herranenaika tätä oksetusta! Koko ajan hissipoika kurkussa ja huimaa niin peijakkaasti. Ihan kuin olisi se kestokankkunen. Koko raskautta aloin alunperinkin epäilemään, kun perjantain kaksi lasia viiniä aiheutti sellasen tappokankkusen, että luulin kuolevani! Vähän samanlaista oli meidän (tän hetkisen) keskimmäisen odotuksessa. Silloin pahoinvointi jatkui viikolle 24 ja ainoa mikä auttoi oli kun kävin tiputuksessa kuivumisen takia :puke No ehkä tämä ei ole samanlaista....

Mä toivon pääseväni tämän toisenkin raskauden ilman pahoinvointia. Huimausta on ollut vähän sekä nännit ministi kipeät. Myös väsymys on ollut älytön mutta se on mulla ihan Arkipäivää muutenkin :D

Eipä ole tullut täälläkään käytyä pitkään aikaan. Koulukiireet painaa päälle niin, että nukkuminenkin on aikataulutettua. Huoh.

Päälle vielä tänään alkanut jäätävä pahoinvointi. Olen ihan oksentanutkin. Lisäksi särkee päätä niskan ja kallonpohjanlihasten ollessa aivan jumissa. Tänään todellakin on maanantai!

Hei

Onko teillä paino yhtään jo noussut?
Itselläni viidessä päivässä tullut 600g!! Kumminkin viikkoja vasta 6..

Kyfi, kannattaa nyt pitää huolta nesteenjuonnista ettei se rupea kertymään kroppaan, painon ei kuuluis kai nousta oikeestaan juurikaan ekalla kolmanneksella :)

Itse oon tosin syöny nyt 2vk kun pieni sika enkä edes uskalla vaa'alle.... :D

Juon yli kaksi litraa vettä päivässä, pitäisi siis juoda enemmän varmaankin.
Aamuisin on silmät ja sormet turvoksissa. Kokoajan on nälkä mutta en koe että olisin mitenkään ylensyönyt vaan mietin tarkkaan mitä suuhuni laitan.
Pitää seurailla tilannetta! :)

Pitää varoa mitä toivooa, mä toivoin pahoinvointia sitähän sain. Heti aamusta iltapäivään/iltaan asti <3 I Love my life, yak.
Ja kyllä sellanen ärsyttävä nälkä, mutta onneks mä voisin vaan syödä hedelmiä.
Esikoisesta tuli 30kg painoa ja lähtöpaino oli ihan normaali hoikka. Sit ku oon vielä hukkapätkä niin olin aika hupaisa näky sen valtavan vatsani kanssa.

Supistukset jatkuu myös iltaisin, muutamia tulee ja sitte loppuu.

Mulla paino aluksi laski nopeasti kilon, nyt on se kilo tullut takaisin ja puolikas päälle. 6+1 meneillään. Vieläkään ei ole ollut varsinaista pahoinvointia, ajatus tietyistä ruuista vaan inhottaa. Lauantaina alkoi hirveä närästys, koko ajan röyhtäisyttää eikä edes rennie auta. :( Kahvin olen jättänyt juomatta ja syönyt vähemmän. Oikeastaan ei tee hirveästi edes mitään mieli. Maha on turvonnut palloksi, tissit on kauheet pinkeet pampulat, ja nännit töröttää koko ajan. Siksi ne kai on niin kipeätkin.

Mulla on tää yökötys ihan mahotonta. Pala kurkussa lähestulkoon koko päivän, iltaa kohden yleensä pahenee. Aamut menee onneksi suht hyvin. Turvotusta ei juuri ole, tissit ehkä vähän kipeät. Sen olen huomannut, että mahallaan nukkuminen tuntuu oudolle. Esikoista odottaessa oli muistaakseni enempi mahaoloja mutei juurikaan pahaa oloa. Jos ei jatkuvasti oksettaisi niin en edes tietäisi olevani raskaana :eek: Nyt siis 6+3

Miulla on kans paino vähän laskenu....
Huonoa oloa on myös ja se tulee aika nopeesti, jos ei oo pariin tuntiin syönyt. Nyt on jo oppinut kattoo vähä kellosta, et koska pitää syödä vähä jotain, ettei paha olo pääse yllättämään.

Mulla kans tuo paha olo tullut kuvioihin. Tänään ekan kerran yökkäsin. Esikoisesta yökkäsin tasan yhden kerran koko raskauden aikana. Alussa väsymys ja lopussa närästys. Tänään 5+5

Mulla tuli plussauksen jälkeen painoa ekalla viikolla kilo lisää, sen jälkeen hiljalleen laskenut. Saas nähä kuinka jatkossa käy, ekaa oottaessa paino nousi erittäin kiittettävästi, ennen kuin raskausdiabetes "pelasti tilanteen"..

Takaisin