Pakko muuten kertoa vielä eilinen kokemus neuvolan puhelinneuvonnasta/terveyskeskuksesta. Soitin sinne neuvolan palveluun, kun halusin jutella jonkun kanssa tästä pahoinvoinnista ja saada ehkä sieltäkin tsemppiä ja vinkkejä, ku oli kaikin puolin niin ahdistava olo. No siellä terkkari totesi, että kyllä nyt pitää mennä terveyskeskuksessa käymään että ottavat labroja ja mahdollisesti laittavat tippaa ja pahoinvointilääkettä (ku hänen mielestä -3kg painonmuutos reilussa viikossa oli liikaa). No terv.keskuksessa menin ensin hoitajan luo, joka hyvä että vilkaisi mua eikä pahemmin kysellyt tarkemmin eikä tsempannut vaikka itkukurkussa siinä yritin oloa selittää. Laittoi vaan lääkärijonoon ja pyysi siirtymään odotustilaan. No lääkärin ainoa kysymys oli, että paljonko viikkoja. Vastasin ja hän sanoi: "selvä, kirjoitan sairaslomaa". Mä olin ihan huuli pyöreänä, että en nyt varsinaisesti sairaslomaa olisi halunnut. Kerroin mitä neuvolasta terkkari sanoi ja sitten lääkäri määräsi labrat varuiksi ja reseptille pahoinvointilääkettä. Yritin vielä kysyä vinkkejä, et mitä/miten kannattaisi syödä, kun hedelmät ja jogurtit ei oikein nälkää pidä. Lääkäri totesi vaan että "kyllähän sinä varmaan itse tiedät". Argh... olisin niin halunnut kohdata ihmisen! Ja olisivat vaikka rauhotelleet ja antaneet vinkkejä, joita jo varmaan tiedän, mut siinä tilanteessa se ois auttanu...
Alkoi vaan pelottaa koko raskaus ja että sekoan ahdistuksesta ennen kuin tää on ohi. Kai noi hormonit pitäis alkaa tasaantua ja senkin takia helpottaa?