Oireet

Täällä on myös melkoista turvotusta, vaikea löytää kaapista sellaisia vaatteita, millä vähän saisi tuota vielä peitettyä. Aamuisin on vielä ihan ok, mutta heti kun syö vähänkin jotain, maha pullahtaa ihan palloksi. Huomaa, että tutut vaivihkaa vilkuilee vatsan seutua, kukaan ei vaan kehtaa kysyä mitään :grin Onneksi kohta pääsee joululomalle, kotona ja perheen luona voi turvotella ihan rauhassa. Loman jälkeen sitten onkin np-ultra takana ja jos kaikki on kohdillaan, niin en varmaan viitsi enää töissä salailla.

Esikoista odottaessa oli alkuraskaudesta tissit kipeenä. Nyt ei oo ollu, paitsi nyt toinen tissi saa jotai kummallisii kipukohtauksii vähä väliä. Ihan ku kramppais tuolta sisältä. Outoa. :eek:

Turvotusta on ollut varsinkin iltaisin, mutta eilen varsinkin ja tänäänkin oli vielä aamullakin turvotusta ja oli pakko oiekin miettiä, mitkä vaatteet pistää töihin, ettei se näy. Iltaisin turvotus on paljon selkeämpää. Vaikka tosiaan tietää, että kyseessä on turvotus, musta on silti kiva katsella ja silitellä masua.

Raskaana on muuten kyllä ainoa aika, kun voi viisi minuuttia ennen töihin lähtöä käydä oksentamassa, sitten vetää äkkiä vähän jotain leipää naamariin ja syöksyä sitten töihin... tänään onnistui, viime viikolla pahoinvointi oli ihan liian voimakasta. En olisi tänäänkään mennyt muuten sen oksentamisen jälkeen mihinkään, vaan tehnyt etätöitä, mutta olin kenttätöissä ja poisjäänti olisi ollut muulle tiimille raskasta ja hankalaa. varoittelin kyllä, että saatan joutua juoksemaan vessaan, kun on "migreeni", mutta onneksi huono olo loppui siihen aamun oksentamiseen eikä enää iltapäivällä palannut.

Huh! Oli siis kolme päivää, etten oksentanut. Sit oksensin koko päivän (laskin 12 kertaa...) eli mikään ei pysynyt sisällä. Eilen kuudesti. Nyt heikottaa...

Minulla oli tässä loppuviikon maha sekaisin, tuntu että koko ajan kiertää mahassa ja vessassa joutu juoksemaan. No en tiiä oliko kyse mahataudista, jota on vissii kai liikkeellä vai hormoneista, minulla kyllä oli aika usein maha sekaisn ennen menkkojakin. Mutta nyt eilenkin kierti jonkun verran, mutta vain ilmaa.. Tänä aamuna sitten tuntuu että on ihan ääripää..
Eikä tänä aamuna tainnu enää niin pahaa tehdä kissanruokkiminen ku joinakin aamuina..jospa tämä tästä..

Miulta kysy työkaveri eilen, et "eikai oo paksuna, kun sul on niin isot tissit?". Mitään en vielä myöntänyt, vaan selitin jotain liian pienestä tunikasta... :p, en tiedä menikö läpi.
Tänään 11+6 ja pitää alkaa vissiin miettimään tota vaatetusta enemmän, ettei muutkin huomaa, vielä... Vielä kaksi yövuoroa ja sit vapaiden ja joulun pyhien jälkeen voikin jo myöntää jos joku kysyy, jos ultrassa on maanantaina kaikki niinkuin pitää.

mitääs ihmettä :D viimesen tunnin aikana käyny 3kertaa vessassa !!?? ja joka kerta tulee kunnon pisu.. iha ku ei ois käyny monee tuntii... sama parina eli iltana?? enkä oo ees juonu paljo mittää

Mullakin iltasin helmimeri tollasta! lisäks saa yöllä pariin kertaan juosta vessassa. :) mulla alkaa mahaa olee sen verran että tuppaa yölliset kyljen vaihtamiset vihlomaan:eek:

joo sama toi yölläkin että pari-kolme kertaa... sit on inhottavaaku ei saa unta.... välillä nyt oon kyllä yrittäny nukahtaa ilman vessaa... joskus jopa onnistun .. sit taas ku herää nii juosta pittää

Ai että se onkin mukavaa sitten kun on kesällä viimesillään raskaana ja sisällä on tukalan kuuma ja nukkuakaan ei oikein enää pysty ja vessaan joudut kampeamaan ittes aina yöllä 3-4 kertaa :mad:

Sanoin 2013 ettei ikinä enää kesävauvaa mutta kuinkas sitten kävikään.

On se onneksi siinä mielessä helpompaa kun ei tarvii ostaa toppavaatteita. Mutta edellisessä raskaudessa oli niin tukala olla kun oli niin kuuma yöllä ja päivällä. Vaikka alasti oli niin hiki virtas. Puhumattakaan siitä turvotuksesta :D

No ehkä aika kultaa vielä muistot :D

Viime raskaudessa sai koko raskauden ajan pukeutua toppatakkiin, joka ei edes mennyt kiinni.. Loppuraskaudesta tuntui, et mitkään vaatteet ei enään sopineet päälle..Nyt mä voin kuvitella, miten ihanaa verhoutua maksimekkoihin kesällä ja ei tarvii miettii takkeja ja mitä sitä pukis päälle :) ellei siit tuu samanlaista alkukesää ku tänä vuona, jolloin juhannuksena satoi lunta :D

Mulla oli alkuviikosta pitkästä aikaa tosi energinen olo, mut ei olis pitänyt iloita liian aikaisin... Nyt taas vois nukkua 24/7... Mulla ihan varmasti vaikuttaa myös kaamosväsymys.. Tultiin viime sunnuntaina etelänmatkalta ja oli tosi masentavaa tulla Suomeen...

Ja turvotus on kans jotain ihan jäätävää.. Onneks mä oon kotona hoitovapaalla, ni voi ottaa ihan rennosti sen suhteen.. Paitsi viime viikko oli vähän tuskaa, kun oltiin sukulaisten kanssa matkalla tosiaan siellä etelässä.. Toisaalta mä en hirveesti jaksanut välittää.. ajattelivat varmaan, et oon lihonnut :D En haluis kuitenkaan vielä paljastaa, ku on tosiaan kerran ollut yks keskenmeno, joke todettiin vasta ekassa ultrassa rv11..

kävin vessassa, huomasin että lorahtanu jotaki housuu laajalle alueellle... tietenkin pissaa... karkailua? koskaan ennen ei oo ollut, eli yhdistän kyllä tähän? onko kokemuksia.. voiko kohtu painaa virtsarakkoon nyt jo niin paljon?

laughing7 VOI, täällä 9+5 ja meinaa jo "karkailla" ku kunnolla yskäsen...huoh. Tää on niitä "oireita", joita EI ollu ikävä laughing4

Takaisin