Oireet

Mulla ei oo ollut noita räjähtelemisiä, mutta ehkä se johtuu siitä, että pillerien poisjättämisen jälkeen olin ihan kauhea hormonihirviö. Mielialat vaihtelivat tosi pahasti ja saatoin välillä raivostua tosi pahasti. Se haittasi jo jonkin verran parisuhdettakin. Se oli outoa, koska ennen pillereitä eikä niiden aikana samaa tapahtunut. Nyt on sen sijaan melko tasainen olo. Välillä herkistyttää, mutta sekään ei ole sellaista "en tiedä miksi itken" -parkua, kuin tuossa pillerien jälkeen, vaan pikemminkin sellaista "mutkun toi elokuva/mainos/tarina/kuva tms. nyt vaan on niin liikuttava" -nyyhkimistä. Täytyy sanoa, että vallan positiivista noihin raskautta edeltäviin muutaman kuukauteen verrattuna. Toivottavasti tilanne pysyy samana, koska tunnen itseni taas enemmän omaksi itsekseni kuin noiden hormoniheilahdusten aikana (ja täytyy toivoa, että ne eivät tule sitten uudestaan raskauden jälkeen...).

Kuovi, en olekaan kuullu tuommosesta. Verenpaine oli ihan hyvä neuvolassa. Täytyypä pitää mielessä nuokin jutut ja eikös kaikki jalkojen pyörittelyt yms auta tuommoseen myös. :)

mamabel88: mulla rutisee, mutta vasta levon jälkeen ku lähden liikkeelle. Ei tarvi kumminkaan olla huolissaan ku naisilla jotka ovat aiemmin synnyttäneet voi olla. Mulla ei edellisissä raskauksissa oo tuota ollu, mut nyt. En tiiä tekeekö sen ku olen nyt töissä, ja muiden raskausten aikana ole vaan ollut töissä. Mulla on edelleen kaamea väsymys, ja kuvottaa, en ole oksentanu kertaakaan, ku syön jotain joka väliin :) Ja räjähtelen tolle 3,5veelle ku se on astetta hankalampi tapaus... Ja mulla on vasta eka neuvola ens viikolla. Ultraa en oo viel varannukkaan :O Ja olen jo tuntenut ne pienet hipaisut tuolla mahassa, joten kyl siel jokin kasvaa <3 ja mahaki on jo sen näkönen. Epäilen vähän et saattaa olla jo pidemmällä mitä menkoista laskin ku en päiväää ihan varmaks muista.. nyt rv 9+1...

Juuri kun pääsin sanomasta,.että kasvojen iho hyvässä kunnossa niin eikö vaan ala pukata näppyjä ulos.
Viime yönä nukuin sellaiset 10 tuntia ja aamulla kun heräsin olin niin turvoksissa, ihan kun olisin viikon juhlinut. Damn :D

En vaan saa nukuttuu edelleenkään, koko viime yö meni pyöriessä ja hetkittäin torkkuessa.. Plääh

täällä sama:/ en vaan ymmärrä miten sais nukuttua hetkisen... musta tuntuu että ois joku kalvo mahassa joka on tiellä.. ja ei vaa hyvää asentoo löydy.. sitku vähänki nii vessaan ramppaamaa :/

Mulle on kans tullu univaikeuksia.. siis yöunille nukahtaminen ei vaan onnistu niin kuin aiemmin, tuntuu että heti kun sänkyyn käy makuulle niin alkaa päässä pyöriä miljoona ajatusta. Pari tuntiakin saattaa mennä pyöriessä, todella ärsyttävää.

Minä taas simahan melkeen heti kun sammutan valon ja asettaudun hyvään asentoon :D Normaalisti minä pyörisin pitkäänkin.

Mä herään yöllä vessaan. Uni ei tuu. Nälkä tulee. Nousen syömään. Takas sänkyyn ja lopun aikaa velloo huono olo. Aamu alkaa oksentaen, ja juuri kun pääsi sanomaan et "mul ei oo enää oireita":rolleyes:

Täällä kyllä nukuttais yöllä, mut noi prkleen rakit haukkuu naapurissa meijän seinän takana! Onneks esikoinen nukkuu silti ihan hyvin, mut ite ei pysty nukkuun. Eilen lähti tekstiviesti naapurille, että hiljennä koiras ja onneks tepsi. Saa olla viimenen kerta, kun mun yöunia häiritsee! :mad:

eilen ja tänään on tuntunu kova pallo mahassa.. aamulla kun herää nii iha selvä myös iltaisin..turvotusta hävinnyt ja nyt ois vähä kovempi masu kyseessä.. ei löysä. voiko jo laskeutua se sieltä?? ::o viikkoja 11+2 ?

En tiiä kumpaan viime yönä heräsin, siihen että naapurin koira ulvo seinän takana, aika vaimeasti kuulu kumminki. Vai siihen että oli ihan helkutinmoiset nipistelyt ja kiristykset alavatsassa. Siinä yön pimeinä tunteina tuntu tietysti ihan hirveen kauhealle asia ja pelkotiloja tuli, varsinkin kun valkovuotoakin hulahti pöksyihin enemmälti. Yritin sit vaan rauhotella itseäni että ihan normaalia tämä on. Sain onneksi rauhotuttua ilman että kävin vessassa pöksyjä tarkistamassa.

Onko teillä muilla ollut alkuraskauden turvotusta? Mulla on nyt vajaan viikon turvottanut mahaa niin että alkaa olla jo hankaluuksia keksiä päälle vaatteita, joilla tämä pallo peitetään. Rv 7+4 nyt enkä haluaisi töissä vielä asiasta kuuluttaa.. Etenkin iltaisin maha on niin turvoksissa, että ei paljon arvailujen varaan jätä..

Mulla on ihan järkyt turvotukset! Olo on ihan tukala koko ajan, eikä mitkään vaatteet peitä tätä pöhötystä :/ Pari viikkoa sitten jo eka kyst, että odotanko... Muutenkin luulen, että tässä raskaudessa masu tulee varmaan aikaisemmin näkyviin, kun edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika eikä kroppa ihan kerennyt toipua. Tuossa toi turvotus, viikot jotain 7+3 menkkojen mukaan. http://aijaa.com/tUdiJo

Eilen oli mullakinkauheita nipistekyjä ja jomotuksia, ja mielessä kävikin, että oliko tämä tässä :( Onneksi ei vuotoa. esikoisesta muistan joskus myöskin tässä alkuraskaudessa istuneeni vessan lattialla keskellä yötä kauheissa kivuissa, olin silloin varma että kesken meni. Nytpä tuo juhlii kohta 5v synttäreitä :)

Zeni mulla iltaisin suunnilleen samaa luokkaa tuo turvotus ja esikoista odotan. Eli ei ole ees tuota aiemmasta raskaudesta toipumista "selityksenä". Aika lailla samat viikot meillä. Inhottavia muuten nuo kipeät jomotukset, säikäyttävät varmasti!

Niin tarkoitin siis sitä oikeaa vauvamahaa, tää on ihan puhdasta turvotusta (ja pläskiä vähän päällä) :grin Nyt tuo on onneksi parin viime päivän aikana vähän helpottanut, kun on saanu mahan toimimaan.

Joo, turvotus tuttuu täälläkkii.. :D vissiin vaan pitäs muisttaa juuva paljon.

Mulla on oireet kovasti vähentyneet, ja ei ne kovin pahat ole missään vaiheessa olleetkaan. Olisinko vain kaks kertaa joutunu oksentamaan koko aikana. Nyt lähinnä nälättää parin tunnin välein, ja vessassa joutuu ramppaamaan yötä päivää. Pahoinvointia ei siis ole enää ollenkaan... Iltaisin turvottaa, ja silittelen sitä turvotuspömppistä innoissani vaikka tiiän ettei se siinä vielä ole :D

Vielä 9 yötä nt-ultraan. Toivottavasti siellä olis kaikki hyvin, jännittää nyt erityisesti näiden vähien oireiden kanssa.

Oon myös säästyny kokonaan (ainaki vielä) noilta mielialan ailahteluilta ja kaiken herkistävyydeltä. Päin vastoin tuntuu että olo on jopa tasapainoisempi ja tyynempi kuin ennen raskautta! Ehkä ne normaalit kuukautiskiertohormonitasot ei sovi mun pääkopalle. :D

Takaisin