Oireet

Apua mun aivot on jossai kooma tilassa :D välillä en millää löydä sanoja joita sitte yritän ihmisille selittää kuumeisesti ja kaupassaki unohtuu mitä oikee piti ostaa :D
Onks tää normaalii?

Mä olin keskiviikkona ihan selkeillä etukäteissuunnitelmilla menossa ostamaan muksuille joululahjoja. Kauppaan kun pääsin, seisoin siellä huuli pyöreenä enlä tajunnut mistään mitään. Olokin oli niin huono, että pakko oli lähteä pois ilman lahjan lahjaa.

Mulla on vieläkin joku äitiysdementia ja poika on 1v3kk. Eli ei todellakaan loppunut toi huonomuistisuus raskauden loputtua, oikeastaan vaan paheni. On niin kauheesti kaikkee mitä pitää muistaa!

Plääh.. Eilen jo ajattelin että huono olo olis vähentyny, kunnes heräsin nyt todellisuuteen. Kaks yötä vailla juurikaan unta, kun ei saa nukuttuu ja olo on ihan järkky.. No ei ku töihin vaan

Ehin jo iloita, et pahoinvointi olis loppumaan päin, kun oli pari päivää putkeen, et vaan kerran oksensin. Eilen taas kolmesti. Onneks on jo 11.viikko menossa, koko ajan siis pitäs helpottaa. Väsyttää. Väsyttää heti herätessä ja nukkumaan mennessä ja päiväunilla. Tyttö kuitenkin nukkuu 19-07 tai on nyt vähän aikaa jo nukkunut, etten edes joudu klo 5 enää herätä. Ja hyi olkoon, ei kyllä liha maistuis ollenkaan.

Myöhästyin tänään töistä, kun nukuin pommiin. Nousin katsomaan puhelimesta, paljonko kello on ja sen jälkeen alkoi kauhea härdelli ja kiirus päästä perille. Töihin päästiin ja sit alko melko kova menkkamainen kiputila, joka heijasti jo ihan alaselkäänkin. Kipua kesti maksimissaan noin 5 minuuttia. Huolestuttaa, tapahtuiko vauvalle jotain siinä kiireessä vai kasvava kohtuko siellä riuhtomisestani kiukkuilee? :sad001

Onneksi saan tällä viikolla ostamani kotidopplerin, niin pääsen kurkkimaan sydänääniä. Voi kunpa sieltä jotain kuuluisi, niin saisi pelot häivytettyä edes hetkeksi... Viikkoja tänään 10+0.

Mä oon oksentanut koko aamun onneks on vapaapäivä.. päänsärky alko eilen ja jatku tänään äsken nukuin tunnin ja vähän helpottaa :(

Huolestuttaa kun melkein kaikki oireet olleet poissa jo viikonpäivät. Väsyttää kyllä mutta ei niin mielettömän paljon kuin viikoilla 5 ja 6. Ei ole pahaolo. Iltaisin nousee vähän lämpöä jonka olen tulkinnut raskausoireeksi. Tissit eivät ole enää kipeät tai arat, nännit ehkä vieläkin hiukan arat. Tänään viikkoja 9+0. Ultrakin vasta 30.12.

Tänään taas heittää päässä, kun yrittää vähänkin hääräillä. Vissiin on verenpaineet alhaalla. Maha on plumpsahtanut esille. Kohtapa sitä ei enää peitellä millään. Alkaa toi piikittäminen tökkimään, kun aina onnistun siinä niin, että kirvelee ja ekat mustelmatkin on tullut.

Kikkis : Mulla ainakin ekassa raskaudessa vuoti ikenet helposti. Vielä tässä raskaudessa en ole huomannut..

olo on ihan hyvä kaameeta flunssaa lukuunottamatta.. Rinnat on kipeet ja väsymystä, mutta pahoinvointi tuntuu helpottavan..
8+0 nyt. Neuvola parin viikon päästä ja ultra menee harmittavasti ens vuoden puolelle... Maha tuntuu olevan kamalan turvoksissa, varsinkin iltaisin. Mieski tuumaa tänään, että kuinkahan iso musta tulee

Voiko muka rv 7+4 jo supistella kohtua?? Siis en tiä mitä hittoo, mut tuntuu nyt jo niinku olis harkkareita! Ääh, toivottavasti ei nyt mee kesken...

mulla vuotaaa ikenet !! mutta aikas vähän.. verta valuu nenästä.. vaikka ennen ei oo valunut.. ja vasta huomasin.. kuivat limakalvot alhaalla :/

Tänään töissä huippasi ja kotona olen jo kaksi kertaa juossut vessaan, kun olen ollut varma, että kohta laatta lentää. Ei sitten kuitenkaan, mutta ei mitään toivoa, että voisin ruokaa laittaa. Ajatuskin kanasta, jonka otin pakastimesta sulamaan, etoo. Itse asiassa kana monina muinakin päivinä on ällöttänyt. Enemmän tekee mieli punaista lihaa, vaikka normaalisti on toisin päin. (onneksi kerrottiin anopille perjantaina - se kutsui meidät sunnuntaina syömään, ja olisi varmaan pahastunut, jollei olisi tiennyt raskaudesta, kun vain nyrpin tarjolla ollutta kanaa). Mies saa itse paistaa kanansa, mä en nyt pysty. Itselle tein kaurapuuroa - se ei haise, ei ällötä. Jos se rauhoittaisi vatsaa, kun tänään on myös ollut kamalanhajuisten ilmavaivojen päivä.

Kasvojen ihokin on kärsinyt, se on jotenkin harmaa mun mielestä ja joistain kohdista ihan kuiva, vaikka olen rasvannut.

Paleltaa myös ihan hillittömästi. Nyt on muutenkin joku kylmä rintama täällä, eikä täällä päin tietenkään mitään lämmitystä käytetä. Mutta ei mulla normaalisti näin kylmä talvisinkaan täällä ole.

Että ei voi kyllä tässä vaiheessa mitenkään sanoa "hehkuvansa" tän raskauden ansiosta. Ehkä sekin aika sitten joskus toisella kolmannella koittaa.

Jaahas, kolmas (vessaanjuoksukerta) toden sanoo... Tuli sitten ulos ne kaurapuurot ja kaikki muukin tänään syöty. Ja silti on vielä sellainen olo, että ei tää tähän loppunut.

huolettaa vähän, kun tällä viikolla pitää töiden takia mennä kaaaaaukana kotoa ja toimistolta sijaitsevaan paikkaan yhden arviointijutun takia. Kiva sitten auttaa siinä yläastelaisia täyttämään jotain lomakkeita, jos on samanlainen olo kuin tänään. Toimistolla pääsisi edes helposti vessaan, mutta en edes tiedä, mihin mut keskiviikkona ja torstaina lähetetään, saati että miten helposti siellä voi juosta vessaan, jos oksettaa. Great.

inhottavaa herätä kahdelta ja pyöriä pari kolme tuntia sängyssä!! sit nukkua pari tuntia... ja lähteä 40min töihin.. siis töitä 40min!!!!! kuinka raskasta tää elämä onkaan! ressaa kyllä kaikki vuokrat yms.. en voi kaikella miehen päivärahoilla ostaa ruokaa... nytkun vielä tekee mieli kaikkea...

Mäkin olen alkanut heräämään kesken unien. Yleensä juomaan ja vessaan. Monena yönä on tuntunut siltä, että pitäisi syödäkin jotain, joten viime yönä voitelin sitten yhden leipäsiivun, vaikka olenkin yösyömistä aina vastustanut. Nukahtaminen uudestaan on tosi vaikeeta. Samoin töihin herääminen.
Tukka rasvoittuu nopeasti ja näemmä olen alkanut hikoilemaan ja haisemaan. Pitää ostaa parempaa dödöä.

Takaisin