Oireet

onneks lyydia täällä om paljon eri apteekkeja :D paitsi muut niin kaukana käyn vaan samassa :D mun kotipaikkakunnalla oli yks ainut ja täällä keskustassa tuntuu että joka kulmassa :D

Helmimeri, käyn yleensä töiden jälkeen työpaikan viereisessä kun en jaksa muualle lähteä, mut kai kohta on pakko vaihtaa apteekkia. :D
Täällä ei tissit kutia, mut ovat vieläkin hiton kipeet ja arat. Koskahan sen kipuilun pitäisi hellittää? Ei ikinä? Nyt on 9+3 ja kipu on jatkunut 24/7 5+ viikolta asti.

Lyydia: ootko varma, että ei oo bakteerivaginoosia? Kannattaa käydä lääkärissä, jos ei oireet helpota. Labroilla näkee mistä on kyse.

Melko varma, on toi hiiva vanhastaan ikävän tuttu ongelma. Se on ollut mulla lähes krooninen, pahimmillaan joka toinen kuukausi. Luulin saaneeni sen jo kuriin kun kesäkuun alussa oli viimeksi, ja sekin oli ehkä vasta toinen kerta tänä vuonna. Tutkittu on verensokereita myöten kaikki mahdollinen. En usko että ilman raskautta olis tullut nyt. Pitänee lääkärissä jutella. Kai se sanoo ne samat että "älä käytä sokeria".

mullai tullu pieniä finnin tapaisia näppyjä rintoihin... ei oo koskaa enne ollut.. selässä kyllä mutta ei tisseissä!!!!!!! :D

Kannattaa varmaan muuten miettiä tarkkaan, mitä rasvaa käyttää rintoihin, tai mihin tahansa, kun imeytyy verenkiertoon.. Onko jollain tietoa sopivasta rasvasta? Viime raskaudessa ostin jotain Ruohonjuuresta. Kun kuulin tutkimuksesta, jossa poikasikiöt oli altistuneet jollekin rasvalla (mille?!) ja seurauksena oli kivessyöpää. Ei siis ollut ehkä, vaan seurasi väistämättä. Kauheeta pelottelua! Mut mun äiti on hirvee rasvailemaan itteään ja mun veljellä on kivessyöpä, että tiedä sitten noista! Viime raskaudessa yritin käyttää myös jotain luontaista meikkivoidettakin, mut nyt en jaksa.... Ja mahan kuorinnatkin pitää sitten aloittaa jossain vaiheessa. Mul ei tullu yhtään raskausarpia, kun aina välillä kuorin ja useesti rasvasin. Nää ei kyl nyt suoraan liity enää noihin oireisiin o_O.
Mut sen sanon, et väsymyksen lisäksi mullakin hiukset rasvottuu ja usein on semmonen hieman huono olo. Lisäksi edelleen huimaa ja napaa kohden tuntuu semmosta kiristävää viiltoa toisinaan. Nyt vasta ehkä 6+5, joten ens viikkoa pelkään, silloin viimeksi alkoi etova olo..
NIIN! Siis mä oon hullu. Meinaan ehkä huomenna kertoa yhdelle ystävälle raskaudesta, nii kävin kuulkaas apteekissa ostaa vielä yhden testin, kun oireita on nii vähän.laughing6 Noh, tokihan se nyt oli plussa, mut tuli pakkomielle tehdä vielä vika! Mies kysy nyt aamulla, kun kuuli asiasta, et no koskas tehdään sitten seuraava testi... laughing7

uskon että kaikki normirasvat käy... mulla nivean tummansininen metallinen pyöreä purkki ... ihanan rasvasta ja mun naamaki tykkää siitä :) jja ei joka iltatartte tissejäkää rasvata ku auttaa kerran parista

Missy tarkoittaa tällä rasva-asialla varmaan tätä parabeeni vouhotusta, johon toki kannattaa tutustua vaikka googlesta.. Niitä on kaikissa pesuaineissa ja rasvoissa yms

Minä oon aina rasvaillut paljon ihoa, koska olen atoopikko. Lähinnä apteekin perusvoiteilla ja toisinaan hemmotelen itseäni body shopin buttereilla. :) Mutta varmasti turvallinen ja luonnollinen rasva on kylmäpuristettu luomu neitsytkookosöljy. Saa nykyään joka marketista. On kyllä todella rasvaista ja huonosti imeytyvää, mutta sillä voi surutta voidella imetysaikaan vaikkapa nännejä.

Tää nyt ei ehkä oireisiin liity, mutta halusin rasvahommaa kommentoida :)

Mieki suosittelen iholle läträämään just esim tuota kylmäpuristettua kookosöljyä, tai apteekista saatavaa manteliöljyä (tulee aivan ihanan pehmeä iho, ja sitä käytetään kuulemma arpien pehmentämiseen, joten ajattelin ite sitä läträillä mahan kasvaessa jos vaikka hyvällä tuurilla ehkäisis niitä arpia..) tai sitten paksumpana rasvana tykkään luontaistuotekaupoista löytyvästä karitevoista. Iho on ihmisen suurin elin, eikä iholle kannattais laittaa mitään sellaista mitä et laittais hyvillä mielin suuhunkin, sillä kyllähän ne elimistöön imeytyy vaikka ei suoraan verenkiertoon kuitenkaan.

Muistaakseni tuosta kookosöljystä oli myöskin havaittu että vauvoille pyööyrasvaksi parasta, ja sopii yleensä myös herkkäihoisille.

Saattaa olla jokseenkin puolueellinen näkemys, mutta oon päätynyt siihen ajatukseen että mitä vähemmän jotain on prosessoitu niin sitä parempi se on ihmisellekkin, mitään lisäainetta ei ole vielä tutkittu mitä ne tekee todella pitkillä aikaväleillä, ja esimerkiksi usean lisäaineen yhteisvaikutuksista ei juurikaan puhuta.

kookosöljy ... hyi kun haisee pahalta kun ollut iholla tunnnin... oksennukselta mun sieraimiin joten en kestä sitä ollemkaam.. hyvä finneille kyllä

Tottakai kannattaa käyttää mahdollisimman puhtaita tuotteita. Ite en turhaan käytä mitään kemikaaleja (esim. en meikkaa, jos ei oo syytä tai käytä hiusmuotoilutuotteita. Molempia menee ehkä 4 kertaa vuodessa? Hiuksia en enää värjää).

Kannattaa myös miettiä se, minkälaista ruokaa suuhunsa laittaa. Sisältähän se hyvinvointi lähtee.

Takaisin