Oireet

Hehe. Hyvä että kuuluu asiaan jotenki nää pierujutut ei ole jääny yhtää ensimmäisestä mieleen. Eilen miehen kaveri käymässä ja ai että kun mahaan sattui :D

joo... pierettää oispa vaa sitä.. mutta ku haisee niin järkyttävälle että meinaan oksentaa... kyllä mies valittaa mutta kyllä ymmärtää että ei voi mittää :)

Onko teillä muilla päivittäin jomottavia menkkakipuja, alavatsavihlontaa ja hetkellisiä viiltokipuja emättimessä? Pelottaa, että tämä enteilee keskenmenoa.. kipuja on ollut nyt päivittäin kohta viikon ja tuntuu vain voimistuvan. Ainoa raskausoirekin on rintojen arkuus ja nyt viikkoja 8+3. Ensimmäinen raskaus kyseessä, joten kaikki on uutta ja jännää!

Minuu on enemmänki pelottanu kun vatsassa ei tunnu oikein mitään ja tää oireetomuus. Joinain päivinä on jomottanu toiselle sivulle ja samalle puolelle selkää mut ne on ollu yhen päivän juttuja. Luulen et noi kivutki on normaaleja jos ei vuotoja ole :)

diamond, mullakin melkein ainoa päivittäinen raskausoire on rintojen arkuus. Pahoinvointia on yleensä muutamana päivänä viikossa, mutta helpottaa syömällä eikä todellakaan ole mitään kovaa settiä. Menkkajuileja on myös viikoittain, mutta kestävät vain pienen hetken eivätkä ole kovia nekään. Mulla on myös kahtena päivänä (7+1 ja 8+2) tullut hieman vaaleanpunaista pyyhkiessä, mutta on kestänyt vain 1-2 vessakäynnin verran. Ei siis kirkasta verta eikä hyytymiä, vaan ikään kuin pissa olisi hieman värjääntynyt: sellaista mulla tulee yleensä päivää ennen menkkojen alkua.

Noi värjäymät pelästytti hetkiseksi, mutta kun kestivät tosiaan niin vähän aikaa, niin en ole ollut enää huolissani. Silti kaipaisin jotakin varmistusta tähän alkuraskauteen, että onko siellä varmasti joku?! Ultra on mulla 11+3, nyt 9+1.

Miulla tunttuu vaan pahaolo pahenevan.. ihana tää matka autolla 550km.. ja mennee kyllä hermot koko ajan ihan pienestäkkii. Miullakkii on ollu nuita ihme viiltokipuja mutta vaan kerran.
Joku puhu että on lonkat kippeet?! Joo, nii on täälläkkii, pahin nukkuessa, jos nukkuu liian pitkään yhellä kylellä. :/

Minulla ei edelleenkään kummosempia oireita.. tissit vaihtelevasti kipiät muttei tosiaan häiritsevästi missään vaiheessa. Maha jomottelee silloin tällöin, muttei sekään kovasti (onneksi!). Ruoan kanssa on kyl nyt ollut vähän ongelmia silleen ettei mikään oikeen tunnu maistuvan vaikka nälkä oliskin.. tätä ollut ehkä viikon verran nyt.

Oon oppinut olemaan tyytyväinen vähäisiin oireisiin enkä jaksa stressata sitä onko masussa kaikki hyvin vai ei. Kyllä siellä joku kasvaa kun mahakin ihan turvoksissa :)

Mistä nää jäätävät ilmavaivat muuten johtuu, ihan kammottavaa! Mulla menee mielialat kuin vuoristorataa ja muutenkin kiihdyn 0-100 3 sekunnissa, pinna palaa tosi nopeasti.

Muuten tuntuu että oireet on aika vähäiset. Ystävän kanssa kun juttelin, niin kertoi että hänellä oli kakkosraskaus niin oireeton, että ainoastaan kasvavasta mahasta tiesi olevansa raskaana.

Mutta kyllä tää aika tuntuu kuluvan niin hitaasti! Ekan kanssa viikot riensi siivillä ja nyt tuntuu että päivät vaan junnaa paikallaan.

^ Apua. Mä en oo ollu kuumeessa varmaan 10 vuoteen. En vaan sairasta oikein ikinä, joten hui ja hyi.

Onko muilla pötsi sen näkönen et mentäis oikeesti 5 kuulla? Mulla aivan järkky turvotus. Ja nyt jouduin kaivaa kaapista vanhat rintsikat..joita käytin ennen esikoista. Eli siis ennen ku mun munkeista tuli riipparit :grin

Mun pahoinvointi kesti kolmisen päivää, nyt on taas melkein normi olo ja kahvikin maistuu. Alkaa melkein pelottamaan, että kasvaako tuolla enää kukaan :o

Siis tää mun maha on ihan järkyttävän iso jo nyt. ei voi olla! Varmaan tää nopea uudestaan raskaaks tuleminen...paino tippunut 2kg oksentelun takia. Ihan normaalipainoinen olen siis. Tuleehan sitä taas raskauden myötä onneks lisää ;)

Joo onneks painoa tulee, ettei vahingossakaan pääse tippumaan :D Huh toivottavasti saan pidettyä itseni aisoissa vähän paremmin tällä kertaa kun ekassa raskaudessa tuli 18kg lisää...

otuski: nuo seksiunet on muakin "vaivannu". Uniorgasmiin asti en tosin oo päässy, vielä :wink Ja muutenkin outoja unia oon nähny. Viime yönä kävin Jare Tiihosen (en nyt mikään superfani oo, ainoan keikan kävin stadionilla kattoo) kanssa romanttisilla treffeillä keikan jälkeen. Oli hieman syyllinen olo aamulla kun heräsin :whacky011

Mäkään en ihan seksiuniin asti oo päässy, mutta jostain syystä mun uniin on alkanu ilmestyyn vanhoja ihastuksia vuosien takaa. Samoin kävi myös silloin kun aloin odottaa tuota meidän esikoista. Mitä lie tuolla korvien välissä tapahtuu öiseen aikaan.. :wink

Joo.. viime yönä näin unta et olin menny naimisiin entisen heilani kanssa, jonka kaa seurusteltiin pari vuotta sitten kesällä vähän aikaa. Menin siis oikeassa elämässäkin naimisiin viime viikolla, mut toi uni oli ihan kamala :D

Takaisin