Oireet

Mulla on ollut sitä hiivaongelmaa tässä pari viikkoa. En tiedä voiko tätä konstia suositella kaikille, mutta päätimme mieheni kanssa harrastaa pitkästä aikaa seksiä lievistä oireista huolimatta ja käytettiin liukkarina reilusti luomukookosöljyä. Tämän jälkeen pesut ja itselleni multigyniä perään. No, nyt tuntuu että hiiva katosi, tai ainakin helpotti paljon. :) Muistelin että joskus seksi on vienyt lievät oireet mennessään ja niin näytti käyvän nytkin. Aika outoa. Tuolla kookosöljyllä olen toisinaan hoitanut muutenkin limakalvoja.

Pitääkin sitten varmaan useammin nykiä tuota miestä makkarin puolelle. :grin Tuskin nää tulehdukset tässä on, pitää käydä apteekista lisää multigyneä ja käyttää säännöllisesti.

Eilen kävin sitten ekaa kertaa halimassa pönttöä. Mies teki aamiaseksi munakkaan, josta yleensä tykkään tosi paljon, mutta nyt ällötti jo syödessä, ja aika äkkiähän sitä sitten pitikin juosta vessaan. Hassua kumminkin, että heti sen jälkeen olo oli taas paljon parempi ja sain jotain ihan muuta syötyäkin vähän.

Viikonloppuna iski sitten oikein kunnon flunssa ja yskä, ei kivaa (kun yskii, alavatsaan sattuu). Tänään käyn gynellä, joten ajattelin samalla kysyä, voiko tähän ottaa mitään vai mennäänkö tyyliin kuumalla mehulla ja hunajalla.

Täällä on kans ollu parina päivänä mahan juilimista. Näen tosi paljon seksiunia, eli SE on mielessä entistä enemmän :rolleyes:

Mä en tiä miks mun kroppa reagoi näin,mut miehen kans tuli puhe seksistä niin samantien alko kauheet menkkajomot. Kerran näin seksiunta ja just sillä H-hetkellä mä herään hirveisii menkkajomoihin :D

Rinnat kipeet. Alkuun oli vaan nännit mut nyt alkaa levittäytyy koko tisulle :D Alaselkää vihloo, päätä särkee ja maha tasasin väliajoin kipeä. Mulla sama et yskiessä vähän sattuu tai tuntuu et vähän kramppais.

Kunnon yökötys olo oli ekaa kertaa tänään. Ja toivon et jäi viimeseks..mulla ei esikoisesta ollu yhtään mtn missään välissä ni nyt kyllä huolettaa et jos jokin pielessä. Ja pelottaa se pari yötä sitten ollu kaksosuni :grin

Nälkä...koko aika vois olla syömässä. Kauhee turvotus jatkuu..olo on ku sotanorsulla laughing4

Muoks: Ja mullaki tuntuis et vois hiiva tulla.

Mie näin viime raskauvessa että tuli kaksospojat, mutta yks tyttö sieltä vaan tuli :D ja mieki oon enneunia nähny aika paljonki, ni säikähin kyllä :D nyt nähny hulluna ultraunia.. viimeks perjantaina ku oli täynnä 7 viikkoa, ni unessa ultrassa masuasukki vastas viikkoja 7+4 :D toivottavasti siellä siis on eloa.

Mä näin just viime yönä unta, ettämeille synty ihan pieni tyttö, varmaan joku 2,5kg. Sillä oli ihan tosi paksu musta tukka ja ruskeet silmät :Heartred

Mä oon viikon ajan heräillyt joka yö kerran-pari, kun vatsassa ja selässä alkaa menkkamaiset jomotukset. Parhaiten helpottaa kuumassa suihkussa. Siis joka yö 1-4 aikaan o_O

Mulla alkoi tänään töissä alaselkäkivut. Ja pikkuisen on alavatsassa nipistellyt. Kuuntelen kroppaa olevinaan tosi tarkasti tän toisen kohdalla. Jokaisesta tuntemuksesta jotenkin ihan romuna, pelottaa ettei tää pysy sisällä..

Välillä tuntuu rinnoissa aralta ja välillä ei miltään. Tulisi nyt ne kummon oireet.. Tai menisi edes aika sen verran eteenpäin että pääsisi neuvolaan ja ultraan.. Ja kuulemaan niitä sydänääniä. Inhottaa olla näin skeptinen :sad001

Mulla rv 6 ja tuntuu että oireita on näihin viikkoihin kerennyt olla jo jos minkälaista. Aluksi jatkuvia, lieviä mahajomotuksia, nyt vähentyneet reilusti. Tilalle on tullut paleleminen, täysi ruokahaluttomuus ja närästys. Hip hei. Tänään "meinasi" itku tulla ruisleivän äärellä eli myös mielialavaihtelut ovat näköjään saapuneet. :D Toisaalta mukava että on jotain tuntemuksia raskaudesta varsinkin näin ekalla kerralla, mutta ihan mielellään söisi jo jotain hymy huulilla.

Mulla alkoi tänään töissä alaselkäkivut. Ja pikkuisen on alavatsassa nipistellyt. Kuuntelen kroppaa olevinaan tosi tarkasti tän toisen kohdalla. Jokaisesta tuntemuksesta jotenkin ihan romuna, pelottaa ettei tää pysy sisällä..

Välillä tuntuu rinnoissa aralta ja välillä ei miltään. Tulisi nyt ne kummon oireet.. Tai menisi edes aika sen verran eteenpäin että pääsisi neuvolaan ja ultraan.. Ja kuulemaan niitä sydänääniä. Inhottaa olla näin skeptinen :sad001

Joo, se tässä onkin niin "omituista" et kuinka sitä pelkää nyt enemmän. Tietää niin paljon enemmän kuinka ihmeellistä se elämän alku ja synty on..ja kuinka monta asiaa siinä voi mennä "pieleen" ni koko ajan panikoi ja kuulostelee oloja.

Mulla on heti raskauden alusta ollu omituinen olo. Et jokin ei oo nyt niin ku...samalla tavalla ku ekassa. En osaa oikein sanoa et oisko huoli siitä et jokin ois pielessä..vai oisko se sit vahva tunne et olis kaksoset. Mut...fiilis on. Ja pysyy...enkä usko et häipyy ennen rakenneultraa ja varmistusta ihan kaikesta. HUOH! Ja kun nää päivät menee NIIN hitaasti. Ekassa tuntu et siihen viimeseen kolmannekseen aika lens, mut nyt voi kyl sanoo et ihan päinvastoin.

Ja taas alkaa jyskyttää...kera selän juilimisen. Kai se on noi koirat lähettävä lenkittää, ni saa vähä liikuntaa ja happea.

Mä näin niin aidon tuntusen unen että synnytin poika lapsen ja mies halus sen nimeksi Kasper ja mä en halunnu

Tänä aamuna oli rinnat vähemmän kipeet kuin yleensä, tähän asti ne on olleet varsinkin aamuisin niin kipeät, että melkein käveleminenkin sattuu... no siitä heti sitten huoli takaraivossa, että miksi nyt näin. Väsymyskin on hellittänyt jonkin verran. No, kyllä tisseihin sattuu edelleenkin, lisäksi janottaa, välillä paleltaa, ummettaa sekä kuvottaa lievästi (ei ole tarvinnut oksentaa). Ensi tiistaina on varhaisultra, tästä tulee pitkä viikko o_O

Eilen illalla nukkumaan mennessä oli pientä aristusta lähinnä nänneissä, mut nyt ei tunnu taas missään. Käyn varmaan ostaa uuden testin tänään, ihan oman mielenrauhan kannalta.

Jos on kerran jo plussannut, niin näkyykö uusi tulos mihin vuorokauden aikaan tahansa vai pitääkö olla aamunäyte?

Huh huh...nyt niitä oireita on sitte rantautunu tänneki ihan olan takaa.
- pahoinvointi, joka ei todellakaan rajoitu aamuun, niin kuin ei edellisilläkää kerroilla. Koko päivän jatkuu, syöminen auttaa ehkä hetkeksi, mutta sit taas pahenee. Eilen illalla oli jo viittä vaille, etten oksentanu, mutta ei vielä tarvinu kuitenkaan.
- palelu, jatkuvasti päivisin palelee, peiton alla saa majailla. Mutta sitte ku meet illalla peiton alle nukkumaan, ni johan alkaa hikoilu :confused: ja saa pyöriä parhaimmillaan parikin tuntia ennen ku nukahtaa.
- väsymys on kans alkanu, eilenki olisin voinu nukkua koko päivän, ja nukuinki illasta sellaset 3h! Onneksi ei oo töihin menoa, en tiiä miten jaksais..
- finnejä kans pukkaa ja hiukset likaantuu nopeemmin
- toisilla oli ummetusta, mutta mulla taas on maha löysällä

Menispä nyt kuukausi nopsaan, jos sitte rupeis vähän helpottaan...

Iho huonontunut, iltaa kohden närästystä ja kuvotusta, nyt on alkanut jotkin ruoka-aineet tökkiä, rinnat turvoksissa, vatsa on kummallinen ;) siis turvottaa ja turvotus lisääntyy sekin iltaa kohden. Ensin paleösi jatkuvasti mutta nyt tuntuu kääntyvän siihen että on jatkuvasti kuuma.

Tässä olikin yllä lueteltu munkin oireita. Palelu ja (tuska)hikoilu vuorotellen. Pahoinvointi (aamusta iltaan). Päänsärky (ennemmin oksennan kuin on pää kipeä...) ja toi maha turpoo nyt jo aikamoiseksi palloksi. Ihan ku viikkoja olis jo 20. :)

Ruuista maistuu milloin mikäkin ja usein ei mikään. Viime viikon söin hapankorppuja, nyt ne kuvottaa. Hedelmät ja jaffa on oikeestaan ainoot mitä tekee mieli "aina". Pekonia vois kans syödä, pitää varmaan käydä kaupassa...:)

Takaisin