Oireet

Täällä mukaan liittyy yksi tällä viikolla plussannut. Neuvolan soiton mukaan viikkoja on kasassa reilu viisi. Oireina on lähinnä ollut menkkojen poisjäännin lisäksi kaamea väsymys ja nälkä. Syöminen ei onnistu samalla tavalla vaan aika pian tulen ähkytäyteen ja n. tunnin päästä taas kamala nälkä. Ja löytyy myös pieniä tuntemuksia alav

Raskaus on itselleni toinen, esikoinen on 3,5vuotias. Hänen kohdallaan muistan rintojen arkuuden hyvin voimakkaasti. Jotenkin jännittää todella paljon tämä vähäinen oireilu. Vaikkakin olen tosi alussakin. Jännitän kovasti että onhan alhaalla kaikki hyvin. Inhottava tämä alkuaika kun kaikki on niin epätodellista.

Onko keskenmenon oireena aina voimakas kipu ja verenvuoto? Vai voiko tapahtua oireettomasti? Ei varmaan pitäisi miettiä tällaisia, mutta..

Mulla on ollu täysin oireeton päivä. Ei siis yhtään mitään ellotuksia, nälkää, ilmavaivoja (JES!), rintakipua... :o
Joten tää päivä onkin menny murehtiessa onko kaikki hyvin :/

Tosta valkkarista, mulla ei taas oo tullu sitä ollenkaan varmaa kahteen viikkoon? Välillä saattaa tulla ihan minimaalisen vähän mutta muuten ei.
Kai tää on normaalia?
Eskoisen ajoilta taas joutu käyttää pikkuhousunsuojaa ku kokoaja oli housut märkänä :D

Mulla toinen suht oireeton päivä. Tai sanotaanko että ku ei pahoinvointia niin tuntuu ku mitn ei olis. Tai joo noi menkkamaiset kovat jomotukset ja pahan olon loppuminen alkoi tuottamaan huolta :/

Mulla on aivan jäätävä turvotus :eek:. Mä vihaan tätä alkuvaihetta, ku vatsa näyttää siltä, et ois tullut vähän lisä kiloja, eikä oo vielä semmonen kunnon raskausmaha.. Millä mä peitän tän mahan :confused: Kuulemma toisessa raskaudessa näkyy selkeemmin turvotus, mistä sekin mahtaa johtua..

Mulla työkaveri kysyi, että oonko raskaana. Oli kuulemma kasvojen ilme muuttunut ja sitten olen leventynyt tästä keskivartalolta. Farkut kiristää ja puristaa eikä tunnu ollenkaan houkuttelevalta. Pitää varmaan leggareissa vetää siihen asti että kehtaa alkaa käyttää mamma farkkuja :grin

Jep, valkovuotoa täälläkin tulee hurjasti.

Ja turvotus on ihan mahdotonta. En ole ihan laiha ennestäänkään ja tähän päälle jäätävä turvotus niin näytän kuin olis tullut ainakin 15kg lisää :angry2

Tänään aamulla murehdin, kun rintoja ei arista niin paljon kuin aiemmin, ei edes nännejä. No, jonkin verran kuitenkin, mutta rinnat eivät ole yhtään niin pinkeät ja kipeät kuin aiemmin. Ehdin jo tätä miehellekin huolehtia. Sitten kuitenkin tuli huono olo, ja samalla vähän rauhallisempi mieli. Mies kyllä totesi, että olen ainoa tuntemansa ihminen, joka riemuitsee pahoinvoinnista tyyliin: "Yök, tulipa huono olo - jee!". Totesin kyllä, että taitaa olla aika yleistä iloita oireita alkuraskaudessa, jos ei nyt ihan sänkypotilaaksi joudu tai oksenna koko aikaa.

Voihan vattu näitä mielialanvaihteluita! Täällä mä pillitän Kissin esitykselle :sad015:laughing025:smiley-angry016

Tänään 8+3. Ne vähäisetki oireet hävinnyt. Ainut mitä on niin rinnat kosketus arat. Alkaa pelko taas kaivertamaan mieltä että onko siellä enää pikkuista?? Masu ei oo kasvanu, ja sitä mietinkin että missäköhän kohdin raskautta alkaa ensimmäisen kerran huomata kunnolla??

Kohtu on vielä lantiossa, niin ei se masu vielä kasvakaan :) Vasta kun kohtu joskus, olikohan 13 viikolla nousee lantiosta, niin voi alkaa näkymään. (On toki poikkeuksia). Suurimmalla osalla se on ennen sitä turvotusta vaan (vaikka onhan sekin tavallaan sitä vauvamasua, vauvahan sen aiheuttaa :) )

Kiitos Zeni! Sitä kun jotenkin odottelee malttamattomana jo sitä masun kasvua ja että alkaisi konkretisoitua tämä raskaus.

Täälläkin päivittäin ällöttävää oloa (yhdesti olen oksentanutkin), turvottaa, rinnat arat ja turvonneet, palelu!, ja vatsassa ilmaa (aiheuttaa inhottavaa kipuaminen välillä). Valkovuotoa tulee täälläkin enemmän. :o Nytpä mä haluan kysyä, että onko muilla vielä tullut alavatsakipuja? Mulla alkoi tänään rv7 ja sen myötä alavatsakivut(menkkamaiset), jotka välillä iskee, on jonkun aikaa ja menee pois. Ja sitten uudelleen. Oon lukenut, et tämmönen olis ihan normaalia kasvua vaan, mutta siltikin tää jotenkin stressaa (oon kyllä ihan mahdoton stressaaja aina. :D) En muista oliko esikoisen kohdalla missä vaiheessa tämmöistä.

Mullakin vasta nyt 7+ viikoilla tullu noita vatsakipuja enemmän, joinain päivinä ei ollenkaan, toisina senkin edestä :O

Täälläpä olikin näköjään jo keskusteltu tästä aiheesta.. Kiitos Sunny^ vastauksesta, rauhoittaa kummasti mieltä kun muidenkin oireista kuulee. Ja pakko munkin sanoa, että kivuttomana ajattelee asian niin, että normaalia on, mut särky kun alkaa niin samantien iskee paniikki. :s Lisäksi on tuntunut jo vihlaisuja alapäässä..

Takaisin