Oireet

Mulla iski tänään töissä kamala alavatsakipu joka hellittää hetkeksi särkylääkkeen voimalla. Mentiin sit tytön kanssa syömään kahdestaan ja siellä sama, piti vähän hoputtaa tyttöä syömään ku piti jaksaa viel kotiinkin ajaa. Aivan tuskainen matka kotiin :/

Koko ajan kauhee nälkä! Mä varmaan paisun ku ilmapallo näillä syömisillä! Etenkin kun mitään ei tunnu tulevan ulos... Jouduin ekat mammahousut kaivamaan kaapista, iltaa kohden ei oo toivookaan saada housun nappia lähellekkään kiinni! Pakko varmaan laitta joku korsetti päälle ettei heti paljastu tutuille :grin

meillä yleensä jokapv :Dkaise aajankaaa alkaaa harvenemaa paittsi nyt ku mies intissä mut kyllä välillä alkaaa sit haluttaaa .

Ja mie menin tyhmänä olemmaan 7h syömättä, ei sillon tullu paha olo.. No sitte söin, ja älytön oksetus! -.- hyi!

Mie niin voin kuvitella kans kerryttäväni kiloja raskauden myötä toistakymmentä kiloo :D Oma äitinikin lihoi isosiskoani odottaessa 18kg!!! Olikin tosin silloin nuorena ihan sairaan hoikka,...

Mut jääkaapin ovi aukee itelläkin ihan liian helposti tätä nykyä ;)

Viikonloppuna tuli oikein kunnon päänsärky. Alkoi sunnuntaina illalla, helpotti yöksi, kun otin parasetamolia ja aamulla taas sunnuntaina alkoi... illalla vielä uudestaan. pelkäsin, että kun aamulla jo olin ottanut tabun, ettei voi toista ottaa, mutta guuglettelin vähän ja onneksi sentään tuota parasetamolia saa kuitenkin aika paljon syödä. Mulla on migreeniä ollut ennenkin, ja siihen yleensä auttaa oksentaminen, jos se onnistuu. No nyt ei tullut oksennusta, vaikka olisin toivonut siitä helpotusta. Onneksi täällä oli myös maanantaina pyhäpäivä, ettei tarvinnut töissä kärsiä (tosin teen muutenkin aika paljon etähommia tällä hetkellä). Olisin kyllä mieluiten käyttänyt tuon vapaapäivän ihan muuhun kuin päänsärystä kärsimiseen...

Muita oireita on rintojen arkuus ja painavuuden tunne. Nännit varsinkin ovat arat, mutta aina päivän mukaan vaihtelee, ovatko arat vai kipeät. miehen mukaan toinen nännipiha on tummentunut. Alavatsassa on painon tunnetta ja välillä pientä juilintaa. Ja väsy tulee nopeasti. Sunnuntaina oli pakko nukkua päiväunet, mikä ei multa yleensä edes onnistu. Välillä on myös sellainen vähän merisairas olo, vaikka siihen tuntuu auttavan, kun vähän päästä syö jotain pientä. Aamupahoinvointia ei ainakaan vielä ole ollut, ja tuo merisairas olokin näyttää tulevan enemmänkin alkuillasta. ja ilmaa mahassa mullakin...

Oireet eivät ole kauhean vahvoja, mutta niitä on, ja totesinkin jo miehelle, että tavallaan vähän rauhoittaakin mieltä, että jotain oireita on. Kunhan eivät tästä kauheasti pahenisi...

Tänään ilmeni uusi oire, reisien vihlonta! Olisi kyllä kiva saada videoitua omia reaktioita jonkun uuden oireen ilmetessä, pelon ja huolensekainen epävarmuus yhdistettynä hymyyn kun jotain uutta ja ihmeellistä tapahtuu :rolleyes:

Täällä myös ilmavaivoja. Viime vkolla ihan hirveät kivut.. painelin mahaa ni johan alko pörinä ja helpotti. Ummetustakin havaittavissa. Pahoinvointi yllättää tosiaan jos ei muista syödä pariin tuntiin.

Huoh... oon kyllä paniikissa kun kaikki VÄHÄISETKIN oireet ovat tänään olleet tipotiessään!! Nännit eivät ole aristaneet yhtään enää kolmeen päivään ja tissitkin nyt ihan tavallisen tuntuiset. Hypin tuossa ja tunnustelin mutta ei mitään kipua :(

5+5 tänään.. eikö niitä oireita pitäis kohta alkaa tulemaan?!

Nännit..kipeet. Ai..huono olo. Tuntu et söi tai ei niin, jossain välissä päivää se hiipii. Esikoisesta ei ollu minkäänlaisia oireita, ei missään välissä. Maha kans ollu vähän kipeä, tui vähän vertakin tossa aiemmin, mut loppu ku seinään. Mikä sekin omituista kun ei taas sit ekassa tullu. Ja sit totta kai sen myötä sit ajattelee et onkohan nyt sit kaikki hyvin, sikiö terve.. ym.

Vertaa kyllä kaikkee ja ihan koko ajan tohon esikoisen odottamiseen :D Mut eipä sitä oo muita vertailukohtia.

Täällä positiivinen testi tehty tiistaina, eikä ollut mitään kuvitelmaa että raskaana olisin. No, nyt kun miettii, niin pari kertaa viikonloppuna huimasi oudosti ja rakastellessa tuntuma oli jotenkin erilainen. Nyt kun raskaudesta sitten tietää, niin kiinnitin huomion alapäässä vasemmalla puolella tuntuvaan "värinään". Vaikea tunnetta kuvailla, mutta värinäksi sitä varmaan lähinnä voisi kuvailla. :) Onko jollakin ollu vastaavaa?

Muita oireita nyt odotellessa. Pääni on yleensä melko herkkä reagoimaan, toivottavasti ei kamalia päänsärkyjä tule, kun ne lamauttaa elämän aikalailla.

en kestä!!!!! ensimmäistä kertaa kun koskettaa mahaan tuntuuu pinkeeltä tai tuntuu että siellä on jotakin... ennen ollu pehmeetä vaan ja nyt ah! nautin tästä :) onko muilla samaa??

Mulla ihan alhaalla vatsalla tumtuu melko kovalta kun painaa sormilla. :) Huomasin kans tänään. Tai sit on vaan vatsalihastreeni tuottanut tuloksia. xD

Toissayönä jouduin käyttämään Canesten kombi-paketin kun on ollut hiivan oireita viikon. Sain apteekista luvan, sanoi jossei kolmessa päivässä helpota, niin yhteys lääkäriin. Mulla on normaalistikin ollut useita hiivatulehduksia vuodessa, viimeksi kesäkuussa, ja ainoa mikä on kunnolla tehonnut on ollut suunkautta otettavat lääkkeet, joita nyt ei saa käyttää.
Aamulla huomasin että puuromaista valkovuotoa tulee edelleen (ei tosin vielä housuihin asti) ja se on vaaleanpunaista. Joukossa oli vähän kirkkaampaakin verta. Jos kuukautiset vielä tulisi, niin tänään olisi kuukautiset alkaneet. Varmaan liittyy siihen? Voihan olla niinkin, että paikat on nyt niin hellinä tulehdukset takia, että vuoto tulee limakalvolta kun sinne sormen tunkee...Inhottavia vaivoja kuitenkin. Pelko tuulimunasta vaivaa... Ultraan oon menossa vasta joulun tienoilla. 7+3 menossa.

Huoh... oon kyllä paniikissa kun kaikki VÄHÄISETKIN oireet ovat tänään olleet tipotiessään!! Nännit eivät ole aristaneet yhtään enää kolmeen päivään ja tissitkin nyt ihan tavallisen tuntuiset. Hypin tuossa ja tunnustelin mutta ei mitään kipua :(

5+5 tänään.. eikö niitä oireita pitäis kohta alkaa tulemaan?!

Ei mullakaan noilla viikoilla ollu just oireen oiretta.... siitä viikko ja makasin sängynpohjalla voiden pahoin. Nyt sieltä nousseena osaa kyllä arvostaa oireiden vähyyttä. Tsemit

(Olen Rv 7+2, melkein 30-v nainen 2.lastaan odottamassa) Oioi.. mitenhän tästä väsymyksestä selviää, onneksi ei sentään töissä tarvii olla, tosin kyllä tämä esikoisen(1v6kk) kanssa kotona olo käy työstä. Ensimmäinen raskaus oli aika helppo, melkein anoina vaivoina oli väsymys alkuraskaudesta ja närästys loppuraskaudesta. Painoa tuli tuolloin aivan liikaa, noin 20 kg ja sain kaiken pudotettua pois + vähän extraa, toivon todella että saan painonnousun pysymään hallinnassa. Nyt kyllä vähän vaikuttaa että painoa on alkanu tulee kun vatsa tosiaan pömpöttää, mutta niinhän se vissiin helpommin rupee toisessa raskaudessa näkymään. Tuo väsymys on kyllä ihan karmaisevaa, aiemmin ihan helposti nousi esikoisen kanssa aamulla ylös klo.8 aikaan, nyt se tuntuu joka kerta silmissä keskiyöltä. Yleensä menen siinä 23 aikaan nukkumaan, että kyllä periaatteessa sitä unta ihan hyvin saan yöllä, silti vaan väsyttää ja esikoisen kanssa yleensä nukunkin 1-2h päikkärit. Se tässä kotona olossa on ihanaa, PÄIKKÄRIT :happy093

Takaisin