Mua röyhtäyttää, eli ilmaa on ihan kiitettävästi. Painon tunne alavatsalla, alaselän polttelut ajoittain, ja yhtenä yönä heräsin oksentamaan. Muuten oon yökkäillyt n. kerran päivässä ilman mitään konkreettista tulosta
Jännittää vaan, että mitä tää tulee olemaan muutaman viikon päästä... Nyt vasta 4+4
Mua ei okseta yhtään, ei oo mitään ruuansulatusvaivoja, ei särje pää yhtään normaalia enempää, ei satu vatsaan tai selkään... Olisi niin paljon vähemmän stressiä kun ihan kunnolla iskisi jo ne olot päälle.. Rv 7+2
Mulla on ollut monena päivänä maha niin täynnä ilmaa, et on tehnyt oikein tosi kipeetäkin välillä, kun on vaan ollut pakko pidättää.
Kai mäkin nyt sit ihan ihan varovasti saan liittyä teidän vartoajien joukkoon?
En voi käsittää tätä todeksi, enkä tiedä yhtään mitä ajatella. Juuri kenellekään en uskalla vielä edes kertoa. Jokohan vihdoinkin mun maailmasta on tulossa kokonainen....? :)
Mä oon viikon nyt ollu oksennus kurkussa ja myös oksentanutkin aamusta iltaan ja tänään EI MITÄÄN! Tosin alaselkä sitten helkkarin kipeenä, saa nähä miten käy. Itsellä on nyt kyllä sellanen olo et kaikki ei oo reilassa. Varhaisultra olis keskiviikkona.
Miulla on taas ollu oireettomampaa... Aikasemmin oli hirvee väsymys ja huonovointisuutta, nyt pelottaa ihan kamalasti, et käy niinkun aikasemmin tänä vuonna, menisipä aika nopeasti vuoden loppuun, niin vois jotenkin rentoutua. Jotenkin epävarmaa koko ajan...
Mua nukuttaisi hirveesti, mut aamuisin on pakko nousta ajoissa syömään kun tuntee että paha olo kasvaa mahassa ja nousee hiljalleen kurkkuun...Ei pysty makoilemaan. Oksentaa ei oo vieläkään tarvinnut.
Tää paha olo kyllä jotain älytöntä, mikään ei maistu ja koko ajan oksu kurkussa. Ei ollu tällästa ekassa raskaudessa...saapa nähä, mitä vielä tulossa
Koittakaa olla stressaamatta oirettomuudesta! Kaikille ei tuu oireita ja joidenkin elimistö tottuu nopeempaa raskaushormooniin ja oireet helpottaa nopeasti Ei oo yksinään siis merkki mistään
Täälä alkanu paino tippua ... muutenkaan kun ei oo liikaa vararavintoa niin huolettaa jaksaminen... ja syy ihan siinä ettei pysty syömään juuri mitään. Parilla kurkkuviipaleella menny tämä päivä. Vatsa ei kestä täyttä tunnetta yhtään. lasillinen vettäkin on liikaa.
Viikot jossain 6-7 rajamailla
Kellä ummetusta ja turvotusta on niin juokaa vettä mahd paljon, pari litraa vähintään/päivä. Veden juonti vähentää turvotusta ja sitä kautta piereskelyä ja röyhtäyksiä eikä pääse ummetustakaan tulemaan kun elimistö saa tarvittavan määrän nestettä. :) Aineenvaihdunta on siis vilkas raskausaikana jonka vuoksi siellä pissalla saa ravata niin pitää muistaa myös juoda paljon :)
Aeli, onneksi olkoon! :) kyllä tämä on joka päivä yhtä hämmentävää..
Ekana epäilykset raskaudesta herätti toistuvat unet kaloista!
"Erilaiset kalat ovat ikuisen elämän vertauskuvia. Unissa ne tarjoavat myös oivalluksia alitajunnastamme, on ehkä aika saattaa jotain syvältä itsestämme päivätajuntaan. Joskus naiset näkevät unia uivista kaloista tullessaan raskaiksi, kalat kuvastavat tällöin hedelmöitystä."
Creepyä.. kieltäydyn silti olemasta taikauskoinen hihhuli vaikka yleensä se aina meinaa jotain jos näen useasti samasta asiasta unta.
Siinä mielessä ihan asiaankuuluva oire koska kalastus on mun ja miehen yhteinen harrastus. Ollaan muutenkin ns. merihenkisiä kun asutaan rannikolla ja saaristoseikkailut ovat kesän kohokohtia. Miehen suvustakin löytyy ammattiseiloreita. Mikähän merimies siellä mun mahassa oikein kelluu..
Miulla oli aika vähän oireita ekat viikot(4-5), nyt (rv 6+2) pahentunu pahoinvointi, alamaha ihan pallo koko ajan, väsyttää ja tätä kylymämistä! Kauhheeta ku oon jäässä vaikka ois sisällä +30°c :D saunassakkii. Joitaki mielitekoja on tullu jo, ja tottakai ne on makkeita ettei varmasti pääse laihtummaan(on edellisestä raskauvesta jälellä 10kg) piru, sekös se ei ärsytä.
Tänäään 6+0 ja oireita oli vaan alkuun 3-5 viikolla,mutta nyt ei mitään erityystä..paitsi pientä vuotoa ja sekin johtuu varmaan ku pitää nostella esikoosta..ainoa oire kun esikoonen rakastaa kalaa/kukkakaalia niin eiköhän haju ällötä:-( ja selkäkipu vaivaa edelleen..närästys silloon tällöön ja uutena tullu väsy..menin jo klo: 21.00 nukkumaan ja heräsin 07.15..kun ihan pienet sormet taputti selkään♥ oli pakko nousta kun kahvin touksu oli niin vastustamaton♥
Mä en ole tänään päässyt sohvaa pidemmälle. Tää olo on jotain ihan karseeta. Kun liikkuu niin oksettaa ja maatessa pyörryttää. Jatkuva päänsärky kruunaa kaiken.
Ai, nii. Yks oire unohtu... HUIMAUS! Miulla laski edellisen raskauven aikana verenpaineet, ni nyt on alkanu vaivaamaan sama. Päässä tunttuu sumenevan vähän väliä. :/no suolaa ja salmiakkia kehiin. Ennemmin kyllä se salmiakki, ku en tykkää sitä suolaa käyttää kummemmin.
Mä ajattelin käydä huomenna lääkärissä ja hakea jotain tähän jatkuvaan jysäriin. En tykkää periaatteessa ottaa lääkettä raskaana mutta tää jatkuva kipu on hanurista.