Oireet

Heippa

On sellainen olo, että johonkin on pakko päästä päätän purkamaan, kun kenellekään tutulle ei oikein uskalla.
En ole plussannut. Testin teen viikonloppuna tai alkuviikosta, jollei menkkoja kuulu, mutta mulla on niin hämmentävä olo, eikä koskaan eläissäni ole ollut näin vahvasti tunnetta, että olisin raskaana. Elämässäni on ollut tänä vuonna enemmän kuin tarpeeksi kaikkea raskasta, joten voi olla, että muuten vaan päässä napsuu, mutta se selvinnee tässä seuraavan viikon sisällä.

Mun historiani on sellainen, että olin aiemmin parisuhteessa naisen kanssa. Olimme yhdessä liki 8 vuotta ja erosimme hänen tahdostaan. Suhteemme aikana yritimme hankkia lasta miesparin kanssa. Olen käynyt useamman vuoden lapsettomuushoidoissa, kolmella varhaisella keskenmenolla tai hormonaalisella raskaudella höystettynä. Mulla on PCO ja olin aika reippaasti ylipainoinen lapsettomuushoitojen aikaan.

Tänä kesänä olen pudottanut 30 kiloa ja vaikka paljon kaikkea vastoinkäymistä onkin, niin olen myös tutustunut yhteen kivaan ihmiseen. Mieheen tällä kertaa. Olen itse 30-vuotias ja hän on (ikäisekseen hyvin kypsä) 24-vuotias. Hän on sanonut, että hän ei ole valmis vielä hankkimaan perhettä.

Minulla on ajatukset niin sekaisin ja haluaisin vain kääntää kalenteria viikolla eteenpäin, jotta tietäisin jo, että mitä ihmettä tapahtuu. Jos olen raskaana, tiedän milloin lapsi on saanut alkunsa, kun ehkäisy jäi sen yhden kerran pois. Ihmettelin muutama päivä sitten, että miten mulla voi olla aivan koko ajan nälkä ja miksi suussa maistuu kuin olisi imeskellyt rautanauloja. Olen myös ollut aivan totaalisen uupunut. Rinnat ovat olleet ihan kamalan arat ja eilen illalla oikein säikähdin, kun nännit olivat suuremmat kuin koskaan ennen. o_O

Minulla on epäsäännölliset kuukautiset, mutta kierto pyörii yleensä siinä 28-38 vuorokauden välimaastossa. Oletan menkkojen saapuvan viikonlopun tai alkuviikon aikana viimeistään. Isoja stressinaiheita on niin paljon, että saattavat kyllä myöhästyä niidenkin takia.

Minulle lapsi olisi enemmän kuin toivottu (vaikkakin ajankohta onkin huono). Toisaalta taas en halua vaatia lapsen isältä jotakin sellaista, mihin hän ei ole valmis. Tiedän kuitenkin sisimmässäni sen, että jos mun maailmassani kävisi niin suuri onni, että oikeasti odottaisin, niin tuskinpa mikään mua saisi siitä onnesta irti päästämään. Onhan se kuitenkin mun elämäni suurin haave ollut aina. Oma lapsi.

En tiedä jaksoiko kukaan lukea sekavaa tekstiäni näin pitkälle, mutta minua ainakin helpotti, kun pääsin vähän ajatuksiani kirjoittamaan ylös. Näin totaalisen väsyneenä ei vaan tahdo tulla kovin loogista tekstiä. Toivoisin myös, että jos täällä joku tuttu sattuu tunnistamaan minut, niin ethän paljasta minua kenellekään. En todellakaan ole valmis siihen, että kaverit tietäisivät edes näistä oireista, vaikkei mitään raskauttakaan ole ainakaan vielä edes todettu.

Muokattu viimeksi:
Huhuh mä en kestä tätä pahoinvointia. Aamuisin oksennus lentää ja koko päivä etoo, ei tee mieli syödä mitään kun on paha olo. Pakottamalla menee ruoka alas. :sick009:sick006 Itku lentää ja mieliala vaihtuu on nii hemmetin herkälä tuulella ja vituttaa kaikki. Käsityöt mikä on mun lempi harrastus ni nyt tekis mieli polttaa kaikki langat roviolla eikä tehä yhtään mitään. Turhauttavaa. :sad010:smiley-angry016

Diddididii ensimmäiset iltaoksentamiset tänään rankan kaavan kautta verrattuna aamuihin.. :sad001

Muokattu viimeksi:
Voi kikkis, täällä aivan samat tuntemukset! Oksentanut en oo tosin joka päivä.. Eiliset ruoat oli 4appelsiinia ja 2 voileipää :D

Voi että voi tehdä pahaa esikoisen vaipanvaihto.....

Voi mitä antaisinkaan ettei olisi paha olo. Aamusta iltaan... ei kyllä jaksa iloita mistään.

Jep vähän kyllä huolestuttaa kun on niin niukat ruokailut et miten se masuasukkiin vaikuttaa, ensimmäistä kun odotan ni ei oo oikee mitää hajua.. :/

Mun piti mennä kouluun kymmeneksi, mutta päätin jättää koko kyseisen kurssin väliin, kun sieltä on poissaoloja nyt jo muutenkin. Päätöstä vahvisti lievä huono olo ja ensimmäinen päänsärky seitsemään kuukauteen (jollei muutamaa kesäistä krapula-aamua lasketa :D ). Kamalinta tässä on se, että koko ajan vaan pelko kasvaa, että kyseessä onkin vain stressiperäiset oireet, eikä raskausoireet. Miten voikaan tunnit ja päivät tuntua näin pitkiltä.:eek:

Kikkis: kyllä siellä pikkuinen ravintonsa saa vaikka syömiset jäisikin vähemmälle :) kunhan nestettä muistat nauttia ettet pääse kuivumaan. Toki huonoon oloon voi helpottaa edes jonkun sortin syöminen.

Mulla on vaihtunu oireet tai lieventyny. Pahaa oloa on enää tosi harvoin, lähinnä vaan sillon jos en syö tarpeeks usein. Nälkä olis, mutta mitään ruokaa ei oikeen tee mieli ja jotkut ruuat oksettaa (pelkkä ajatuskin makaroonilaatikosta, YÄK)
Rinnat on pysyny pinkeinä ja kovina ja turvonneina. Pissattaa, mahaa turvottaa. Mitäs vielä, ei muista enää :D eiku joo, mieliteot! Ihan kauheeta jos rupee tekemään jotain ruokaa mieli ja sitä ei oo! :D

Mulla samat oireet ku mimillä, paitsi pahoinvointi on alkanu vasta nyt nostaa päätään, pönttöä ei onneks oo tarvinnu vielä halata. Jääkaapista tulee joku hirvee haju enkä pysty selvittää mikä siellä haisee ku meinaa laatta lentää samantien ku oven aukasee :S
Pitää miehelle sanoo kunhan kotiutuu et käy sen läpi.

Muokattu viimeksi:
Onko muilla muuten ollu löysää mahaa? Tää on ihan järkkyä, kun ykskaks vaan alkaa mahassa kiertää ja vessaan pitäs päästä heti :/ aika inhottavaa..

Ihmettelen vaan tässä kun aina iltasin viimepäivät tullu niinku ovislimaa..mitä ihmettä se voi olla?ei ekas vaan tullu..

Onko muilla erityistä syömisen jälkeen (noin 20min päästä alkavaa) etomista? Kohta ei uskalla syödä enää mitää :(

Äääk.. närästys on löytänyt tiensä tänne. Ei ihan vielä oo tarvinu lääkettä siihen ottaa, mutta oon jo käyny hakeen Rennietä valmiiksi kaappiin varalle. Tekee tuo närästyski vähän sellasen huonon olon, vaikkei sinänsä pahoinvointia ookaan.

Ja juu, huoletta vaan.. Kyllä se vauva ottaa tarvittavansa, vaikka syöminen jäisikin vähälle..ja eipä se tässä vaiheessa paljon tarvikaan.

mimi. Mulla on ummetusta, ei kivaa sekään.. Piti ostaa iha kuituu et sais vähä paremmin toimimaan. Järkyttävät kivut tulee ku ei mikää tuu ulos

Mulla oli ensin maha kuralla, nyt on tullut ummetus ja närästys. Ummetukseen ei auta mulla edes ruisleipä, luumut tai juominen. Eikä närästykseen rennie tai samarin joita olen kiskonut..Olen siis vaan kärsinyt. :P Ehkä toi helpottaa itsestään.

Mulla toimi Gaviscon paremmin närästykseen. Tsemppiä närästyksen kanssa, mulla oli kakkosen kanssa myös sama vaiva koko raskauden :P Ei oo ikävä!

Just valitin toiseen ketjuun oireettomuutta, niin eiköhän taas oo yrjöt kurkussa :Heartred Vaikka eihän oireetkaan mitään takaa, vähän vaan ehkä helpottaa piinaa.

Takaisin