oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiada, miulla sama. Oon ihmetelly kans et mitä on, mut muistaakseni jostai luin et jos ois lapsivettä ni huomais et huljataa tai semmoin kuiteki ja sit haisee makeelle.. Viisammat korjatkaa

Mä soitin synnytys päivystykseen ja käski tarkkailla sitä ja sit jos yhtään epäilyttää nii soittoo uudestaan :)

mulla ollu tuollasta samanlaista vuotoo jonku aikaa... Joutuu pikkuhousunsuojaa pitää koko ajan. Aloin itekki miettii et onko lapsivettä mut sit tuli mieleen et saattaa olla virtsaa... Niin inhottavalle ja nololle ku se kuulostaaki mut musta tuntuu et oon alkanu "harrastaa" virtsan karkailua :o pitää kyl muistaa ottaa puheeksi ens viikolla neuvolassa!
toivottavasti en ala nyt kuvittelee eikä mielikuvitus ala laukkaa... Muuten menee yöunet. Ei kyllä ainakaa vaikuta yhtää et rinselillä ois mikää hätänä, samanlai potkii ja möyrii ku ennenki... Oh noh kyllä alko vaivaa

Te, joilla tihkuu (tai valuu..) jo maitoa, tuleeko jollakulla vain toisesta rinnasta vai tuleeko molemmista? Mä olen hiukan (lue erittäin) huolissani siitä kun mulla tihkuu jokunen pisara oikeasta rinnasta mut vasen on rutikuiva. Vaikka kuinka yrittäis "lypsää" ei tuu mitään. Ongelmani on se, että mulla oli vuosia sitten (mut edellisen synnytyksen ja imetyksen jälkeen) kysta vas rinnassa joka leikattiin lopulta pois. Samalla jouduttiin poistamaan puolet nännipihasta ja itse nännikin on hiukan epämuodostunut. Pahin pelkoni on että jos maitoa alkaa muodostua rinnassa mut tiehyet on jotenkin poikki niin ettei maito pääse ulos! :/ Imetys tuskin ainakaan ilman kumia tulee onnistumaan vaikka maito pääsis ulos. :(

Tosta tihkumisesta. Sillähän ei oo mitään suoranaista yhteyttä jos raskausaikana tihkuu et onnistuuko imetys vai ei (normi tilanteessa) eli ei kannata huolestua jos ei tihku tai tihkuu vaan toisesta.. Itellä aikanaan esikosta tihku mutta kahesta muusta ei ja yhtälailla onnistu kaikilta imetys. Nytkään ei tihku mutta en oo huolestunut. Erikseen on sitte tilanne niin edeltäjällä, jannalla? Et on jouduttu operoimaan tissiä.. Vaan toivottavasti kaikki menee hyvin ja tissi herää vauvan myötä eloon! :)

Täällä on kanssa pidetty pikkuhousunsuojaa lähes alkuvaiheista alkaen, koska normaali vähäinen valkovuoto muuttui raskauden myötä paljon runsaammaksi. Täällä siis välillä sitä tuntuu valuvan reilumminkin, joten josko teillä muillakin olisi sitä, eikä lapsivettä/virtsaa. Ei sen virtsan ainakaan kuulu tässä vaiheessa itsekseen ruveta lirahtelemaan, vaan liittyy yleensä sitten vasta synnytyksen jälkeiseen tilaan ja ponnistuksen yhteydessä tapahtuvaan lirahteluun. Lapsiveden pitäisi taas olla selkeästi väriltään ja hajultaan muista eritteistä tunnistettavaa.

Minulla oli myös tuossa jossain välissä hiivatulehdus ja sen myötä tuo valkovuoto lisääntyi merkittävästi, vähentyen sitten lääkkeiden alkaessa vaikuttaa.

Mulla vasen on "pahempi" tihkuja, mutta oikeakin kyllä tihkuu. Jos voi kuvailla niin vasemmasta tulee useampi pisara jotka esim. ennen suihkua valui ihan vatsaa pitkin ja oikea lähinnä kostuu vähän.

Kiitos rauhoitteluista. :) Tiedän ettei tuota vasemman rinnan tilannetta varmaan saada selville edes ennen kuin synnytyksen jälkeen kun maito nousee kunnolla. Mutta sitä just pelkään että mitä sit tehdään jos nousee mutta ei ole reikää mistä tulis ulos?!? Äh, nyt koitan vaan unohtaa koko asian, ei sille kuitenkaan voi mitään tehdä etukäteen. Rauhoittais vaan jos tulis edes pienen pieni pisara...

Janna: mulla on toi vasen tihkunu jonkin verran jo pidempään ja oikee vasta parisen päivää.

Tiada ei mullakaan! Sitä tihkumista on ollut kyllä aiemmissa raskauksissa, mutta minulla siis ihan vasta loppuraskaudessa.

Tuosta virtsan karkailusta, sekin saattaa olla yksilöllistä mä oon itse pienikokoinen ja vauva oli varsinkin alkuvaiheessa niin ikävillä hoodeilla että kun se pelasi fudismatsia mun rakolla ei ollut kaukana että housut ois kastuneet, pahimmillaan jouduin juosta yölläkin 15 min välein vessassa. Mun lantionpohjan lihakset on todella vahvat mutta ellei vessa olisi ollut pyllyn ulottuvilla en tiedä mitä ois tapahtunut..

Sitten nuo relaksiinit löysyttävät tasaisesti kudoksia jolloin pidättskyvyn kanssa voi tulla ongelmia jo reilusti ennen synnytystä, viimeisillä viikoilla joutunee varmaan miettimään yskiäkö vai ei kun vauvakin jo painaa kovin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mörri-möykky: luultavasti tuo vuoto tms onkin nimenomaan vaan lisääntynyttä valkovuotoa. Hiivasieni minulla oli jo aijemmin joku 2kk sitten ja oli kyllä niin tunnistettavat oireet, etten usko sen vaikuttavan nyt.

Tuli tässä aamusta mieleen, että tällehän voi olla hyvinkin yksinkertainen selitys: panettaa aika reilusti ja melkein koko ajan :D

Minulla myös molemmista rinnoista tihkuu maitoa. Välillä pistää toiseen rintaan ja kipu helpottaa kun saa vähän maitoa ulos, eli on vähän tukossa varmaan vielä.

Täällä ei rinnoista tihku mitään eikä tihkunut esikoista odottaessakaan kuin sitten vasta synnärillä vauvan jo ollessa tässä maailmasa.

Eilen ruokakaupassa tuli semmonen kipupiikki kylkeen, et meinas jalat lähtee alta. Ei ollut ees kärryjä mihin nojata, sain onneks toisella kädllä polvesta otettuu tukee. Muuten oli koko kylki/selkä kipsissä, ja sattu ihan saatanasti. Kesti ehkä 10 sekuntia. Muutama lähellä kävellyt nainen katsoi mua jo siihen malliin että onko kaikki ok?? No onneks pääsin liikenteeseen ku kipu lakkasi, kauhee tuskanhiki tuli ja sit hetken päästä olo oli kuin mitään ei ois tapahtunutkaan. Ihme menoo. Ja tänään töissä aamulla tuli eka kipee supistus, meni kyllä hetkessä ohi. Sanoin tossa miehelle et oisko se jo siivous avun palkkaus ajankohtainen.... (oon ihan siivoushullu!! Aina riehumassa jotain imurin kanssa) :)

Takaisin