Mä oon edelleen ekan raskauden jäljiltä kuin seepra vaikka siitä on tosiaan jo se reilu 9 v. Silloin pääsin ihan viimeisille viikoille ilman uusia arpia (vanhoja oli ennestään rinnoissa ja reisissä nopean naisistumisen jäljiltä) mutta sitten kesä-heinäkuun kovimmilla helteillä (yli 30 'C) iski hetkessä älytön turvotus ja iho suorastaan repesi paitsi mahasta myös lantiolta ja jopa käsivarsista. Isoimmat ja syvimmät arvet tuli nivusten alueelle ja vasta synnytyksessä.
Nyt ei oo vielä uusia arpia tullut, mutta en usko, että tulen niiltä välttymään. Varmaan taas loppuraskaudesta/ synnytyksessä niitä kertyy kiitettävästi. Öljyän itseäni kiireestä kantapäähän aamuin illoin, jotta vauriot jäisivät edes mahdollisimman pieniksi. Niin kyllä tein viime raskaudenkin aikana, joten en ole turhan toiveikas...
Ainoan toivoni laitan siihen, että arpia voisi tulla tällä kertaa vähemmän, koska a) uusille ei ole tilaa ja b) vaun sivuilla oli joku artikkeli, jossa muistaakseni kätilön/ kätilöiden empiirisiin kokemuksiin perustuen todettiin, että arpia tulee jostakin syystä keskimäärin enemmän nuorille äideille. Esikoisen syntyessä olin 21, joten lukeuduin vielä tuohon kategoriaan; nyt 31-vuotiaana en niinkään. Saa katsoa, kuinka käy.