oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs lääkitystä ootte saanut hiivaan? Epäilen sitä ja mietin pitääkö mennä lääkäriltä hakeen resepti vai voisko ite hakee apteekista jonkun mikä sopii meikäläisille?

Minä hain itse apteekista canesten kombin. Tosin on ollut aijemminkin hiiva niin olin aika varma siitä.. Tuoteselosteessa sanotaan näin: " Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä raskauden tai imetyksen aikana.

Käyttökokemusten perusteella haitallisia vaikutuksia äidille tai lapselle ei ole odotettavissa, jos tätä lääkevalmistetta käytetään raskauden kahden viimeisen kolmanneksen aikana. Varotoimenpiteenä on suositeltavaa välttää klotrimatsolin käyttöä raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Jos hoitoon on tarvetta kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana, on lääkärin kanssa kuitenkin neuvoteltava ennen hoidon aloittamista. Raskauden aikana ei tule käyttää asetinta."

Mullakin ollut runsasta valkovuotoa, tai sitä sen ajattelisin olevan. Joskus tullu aivan reisille asti! :eek: Tänään meinas jo tulla työhousujen läpi ja mietinkin että mitä ihmettä tuo on :eek: Valkovuotoa vai lapsivettä..? Neuvolalääkäri sanoi kyllä, että runsas valkovuoto on normaalia raskausaikana eikä tarvisi olla huolissaan. Hajua en huomannut tarkkailla..

Mullaki valkovuoto ajoittain tosi runsasta, monesti lapsivettä aloin epäillä, mut ei se sit sitä ollu ja maitoa tihkuu rinnoista välillä. Esikoisen aikaan sain vasta ihan lopussa jotain irti tisseistä ja neki vaan jotain läpinäkyvää, nyt näköjään muistavat hommansa jo ku välillä tunnen ku yöpaita alkaa kastumaan, sillon kun ei rintsikoita niin huomaa helpommin. Sit synnytyksen jälkeen nää vuotiki ku hana heti ku maito nousi. :D

Onko kenelläkään muulla repinyt tosta rintalastan alta?

En muista, olenko tästä kirjottanut aikaisemminkin vai vaan meinannut. Mulla on nyt kaksi kertaa sohvalta noustessa tuntunut, kuin jotain repeäisi ihan tosta mahan yläreunasta, ihon alta. Edellinen oli alkukuusta, että ei ihan jatkuvasti tunnu.
Neuvola sanoi, että se voi olla jotain mitä vaan kiinnikkeitä tai muuta mikä venyy; äiti tokas, että niin niitä raskausarpia syntyy. Mitään ei näy eikä se ole kauaa kipeä mutta sillä hetkellä pitää kyllä hetkeks kivun ympärille taipua. En muista ikinä aikasemmin tommosta tunteneeni missään päin kroppaa.

Pelkään sen liityvän jotenkin tohon vatsalihasten erkanemiseen. Tai paremminkin pelkään, että se liittyy jotenkin negatiivisesti niitten lihasten palautumiseen.

Mulla tuntuu sellasta repimistä kurkotellessa. Esim. Jos nostan kädet ylös niin tuntuu ylävatsalla ja varpaille noustessa alavatsassa. Se on hetken polttavaakin se kipu.

Nyt huomasin ilokseni ettei mua oo supistellut kipeesti muutamaan viikkoon :) Torstainakin kävelin töihin yli 6km ja tein 9 tuntisen päivän jalkojen päällä eikä ees kovistellut tuo maha. Eikä se sekstailukaan enää aiheuta supistelua :)

Canesten kombia minäkin käytin hiivaan. Sitä asetinta vaan ei saa raskaana ollessa käyttää, ettei tunge puikkoa liian syvälle ja vahingoita kohdunsuuta.

Mulla on supistelut kadonneet täysin nyt kun olen levossa saikulla. :) Mutta eilen illalla käytiin IKEAssa ostamassa vauvan huoneeseen huonekaluja ja vaikka mä en nostanut tai kantanut mitään niin pelkkä se kävely kaupassa sai supistelemaan taas. :( Ja kotonakin liikun kyllä slow motionina... Kun nousen esim sohvalta seisomaan nousen hyyyyyvin hitaasti, muuten tulee supistus. Viikko vielä lepoa kotona, toivottavasti se auttaa kun ei oikeen päiväkodissa voi liikkua näin hitaasti, muuten on lapset ehtineet karata huoneesta ennen kuin mä pääsen kömpimään lattialta ylös! :D

No niin... Just kun pääsin kehumasta että kotona ollessa on supistikset kadonneet niin eikö pelkkä astianpesukoneen tyhjentäminen saanut aikaiseksi useamman supparin! :(

Voi Janna, koitahan ottaa rauhallisesti ja soittoa päivystykseen tmv jos eivät lakkaa niin saavat harkita uudelleen esim saikun pituutta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ne mun bare ass kivuttomat braxton hicksit muuten loppuivat siihen suolen tyhjennykseen kuin seinään, liekö tuo kohtu ihan yhtä kärsivällinen kuin minäkin, johan tässä on harjoiteltu noniin valmista tuli suit sait.. Nyt vasta tajusin ettei niitä ole sen jälkeen ollut.

Mulla ei oo motivaatiota mennä töihin..must tuntuu et mua vähä masentais..mistähän saisin motivaatiota mennä töihin?

Tiada, mulla on ollu vähän samaa vikaa.. Viikon olin selän takia saikulla ja mietin että vois olla saikulla äitiyslomaan asti.... Kolme työvuoroa kävin nyt tekemässä ja ihan hyvin se taas työnteko sujuu vaikka ensin ahdistiki. Jos muutaman viikon jaksais taas käydä ilman masentumisia niin alkais olla voiton puolella... kalenteria tuijotellen tosin :rolleyes:

Mua ei kyllä kanskaan kiinnosta niin tipan vertaa duunit.. Muuten kyllä hyväntuulinen ja kouluhommia teen mielelläni mutta tuo duuni ja ergonomia ja pitkä työmatka on niin hanurista että voisin tosiaan jäädä äikkärille jo huomenna :)
Tiada ja muut, jutelkaa ihmeessä neuvolan kanssa jos tuntuu että yhtäkkiä kaikki on vaan mustaa ja olo ei mene itsestään ohi, kun hoidatte itseänne hoidatte vauvojanne, tsemppiä <3

Mullon just ollu 2 vapaa päivää ja oon saanut ladata akkuja. Ihanaa seuraa, kokkailua ja leivontaa. Tiedän että kun arki koittaa, saattaa vähän morkkistaa. Et oo Tiada yksin, höpöttele vaikka tänne ;)

Mä en oo päässyt treenaamaan kunnolla koko raskauden aikana, ensin oksetti sitten ummetti, sitten nukutti ja tuli flunssa ja muut ihottumat eli oon vaan hyötyliikkunut töistä kotiin fillarilla kauppareissun kävellen jne ostosten kaa 4. Kerrokseen ei hissiä jne.
Mies on nyt nähnyt mua kotona ja se kauhistelee mun energiaa, ok nukun edelleen 12 h yössä mutta koska en käy salille kaatamassa kaikkee energiaa on mulla sit kaikkea muuta proggista se on luullut aikaisemmin mun olevan vaan flegu ja laiska kun 8 h duunipäivän jälkeen oon fillaroinut 12 km salille tehnyt puntin käynyt kaupassa ja fillaroinut himaan en oo muuta tehnyt kun ruuan suihkun ja nukkumaan niin nyt se on ihan kauhuissaan kun se jää mun jalkoihin..
En koe itseäni mitenkään energiseksi vaan väsyneeksi mutta jotain on tehtävä kun kunnon treeni puuttuu :)

Onhan tää rassaavaa kun ei meinaa jaksaa ja ei voi makaamaankaan jäädä. Ja koko ajan uusia vaivoja ilmestyy. Nyt sit alko ne pirun liitoskivut ja tuntuu että häpyluu ratkee iha justiinsa :sad001 Pitäis vaan opetella nyt vihdoinki löysäämään tahtia eikä koittaa tehä kaikkea samaa mitä ennen raskautta. Ja koittaa olla potematta huonoa omaatuntoa asiasta.

Mulla nyt oireillu jalat. Toissayönä veti suonta niin pahasti toisesta pohkeesta et luulin jo ettei lopu ikinä. No helpotti hetken päästä, mutta sit onkin ollu tänään koko päivän pohje törkeen kipee ja kova ja paisunutkin hieman. En tiiä onko vakavaa vai kuuluuko vaan raskauteen. Onko muilla ollu mitään tällästä?

En tiiä onko liitoskipuja vai mitä, mutta muutamana viime päivänä on ilmestynyt pientä kipua alakertaan... Niinku joku potkis/ois potkinut haaroihin tai tunkenu emättimeen jotain mikä sinne ei sovi. Mut ei noi pahoja kipuja oo ollut, mennyt aikalailla ohi heti kun on asentoa vaihtanut...

Takaisin