oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään maalattu miehen kanssa ovia. En nyt pitänyt sitä erikoisen rasittavana, mutta selkä kipuili ja kohtu myös. Iltaa myöden kohtukipu vaan pahentunut, muljahtelee ja kramppaa. Tuntuu jo kun makuulla koukistaa polvet :( Mitään ei vuoda mutta aika hermostunut olo tän kivun takia :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

vauvako: Mulla meni pari viikkoa sitten kaks päivää yhtäjaksoisen kivun kanssa taistellessa. Kipu tuntui oikealla alavatsassa ja -selässä sekä samalla korkeudella oikeassa kyljessä. Kipu tuntui niin maatessa, istuessa kuin pystyssä ollessakin ja oli niin voimakas, että ihan pystyyn nouseminenkin nosti oksennuksen kurkkuun, vaikka en siinä vaiheessa enää pahoinvoinnista kärsinytkään. 1,5 vuorokauteen en saanut nukuttua enkä syötyä. Sitten kipu alkoi vähitellen itsestään hellittää.

Kävin tällä viikolla neuvolassa ja juttelin siellä tuosta kipukohtauksesta. Terkkari sanoi, että joskus jo pienikin vauva/ kasvava kohtu voi onnistua painamaan jotakin hermoa, niin että siitä aiheutuu erittäin voimakasta kipua. Voisikohan sinun kohdallasi olla kyse samasta?

Lepäile, ota mahd. rennosti ja soittele vaikka huomenissa neuvolaan, jos vielä sattuu. Toivottavasti pian helpottaa.

mulla on niin kamala flunssa, et ei mitään järkee. Harkkari supistuksia ollut myös, en muista et ois aikaisemmissa raskauksissa ollut jo näillä viikoilla, nyt 15+0. Ja pe-la yönä heräsin siihen että tuli vuotoa taas :( tällä kertaa sellaista ruskeaa, eli vanhaa verta. Ei sitä paljoo tullut, mutta soitin äippäpolille kuitenkin kun niin on ohjeistettu. Sieltä sanottiin että istukka varmaan edelleen kohdunsuun päällä, että katsovat tarkkaan sit rakenne ultrassa. Voi olla että tulee lisä ultria, ja mietitään sitten miten synnytys hoituu.. Mut se on sen ajan murhe.

Kiitos Samsam! Kipu vähän helpottanut mutta jatkuu silti. Soitin neuvolaan niin nyt pitäisi pari päivää ottaa lepoa ja jos sitten ei mene ohi niin yhteys äitipolille...

Mun oireet on aika pieniä moniin muihin verrattuna, mutta varsinki viime aikoina on vaivannu pohkeiden kireus, mikä tuntuu ajoittain ihan kipuna. Lisäks ärsyttää jokaöinen tukkoisuus - vähän väliä saa olla niistämässä, vaikka siitäkin on vaan hetkeks helpotusta.

Joha selvis syy supistuksiin ja kipuihin.. VTI sieltä taas tuli, esikoisen aikaan viimeksi ja sit sai rampata labrassa vähän väliä.

No niin, nyt on sitten kurkkukin kipeä... ja vti oireet tullu takas... pakko tästä on varmaan lääkäriin lähteä.

Masc, mutta hyvä että löydettiin syy oireisiin. Mullakin oli kolmosta odottaessa VTI ja ainoo oire oli sillon supparit.
Manna, toivottavasti pääset pian lääkäriin. Mä täällä kärvistelen kans flunssan oireissa.

Minulla myös mahan turpoamista ollut iltaisin. Niin on pinkeänä että! Teen istumatyötä ja yritän iltaisin käydä aina kävelyllä ettei kovin tukalaksi pääse olo.
Uusin vaivani on kuitenkin viikko sitten alkaneet liitoskivut. Tuntuu inhottavalta, ja herään vihlaisuun joskus yölläkin kun käännän kylkeä... toivottavasti eivät tästä pahene!

No mä päättelin että vti olis virtsatieinfektio ja aloin käyttää lyhennettä itekin :)

Pääsin heti aamusta lääkäriin. Virtsanäyte otettiin kyllä vaan 1h viimesestä vessassakäynnistä mutta näytti siis negatiivista. Oireita oli kuitenkin edelleen kunnes ostin taas karpalomehua eikä oo sen jälkeen vihlonu. Muuten kyllä kolottelee vähän jokapuolelta ja lämpökin vähän noussu. Nieluviljelyä ei kuitenkaan otettu, mutta kurkku edelleen karhea. No nyt nukkumaan ja toivottavasti olo on aamulla jo parempi :)

Ubs, en huomannu että ketju jatku jotälle sivulle ja kysymykseen olikin jo vastattu...

Ihan vinkkinä, mä saan VTI:mäisiä oireita joskus kun en oo juonu riittävästi. Virtsa väkevöityy ja aiheuttaa ainakin mulle hyvin samanlaiset oireet kun VTI. Korjautuu päivän-kahden ahkeralla juomisella. Toki raskaana ollessa kannattaa käydä mieluummin varuiksi testaamassa.

Sama kuin sulla untuva mutta mulla usein se kuivuminen johtaa myös tulehdukseen huomenna pitäis tulla viljelyn tulokset ja epävarmuudessa kärvistely loppuu tietää ainakin onko tulehdus vai mikä kiikastaa.

No mulla noi oireet ei oo kyl voinu kuivumisesta olla kun juon lähes kokoajan vettä tms... ja vessassa saakin sit juosta :)

Voi ei kuume noussut 38 asteeseen. Otin kaks panadolia, mitä laukunpohjalta löysin. En kyllä yhtään tiiä kuin vanhoja ovat. Lääkäri käski kyllä tänään ottaa yhteyttä päivystykseen jos nousee kuumetta. Aattelin nyt kuitenkin seurailla josko kuume lähtis aleneen. Vähän huono muutenkin kun en oo nyt kotipaikkakunnalla.

Manna ota yhteyttä päivystykseen lääkärin ohjeen mukaan ja kerro että olet reissussa se tulehdus ei ole leikin asia vaan pitää hoitaa pikimmiten pois.

Takaisin