oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo kans pystyny pariin kuukauteen pesemään hampaita kunnolla. Toisina aamuina riittää, että vie harjan suuhun, niin enempää ei pysty. Hirveet yökkimisreaktiot. Onneks on ruvennut jo vähän helpottamaan (rv 14).

Yhdessä vaiheessa en tosiaan kans voinut yskiä tai aivastaa, kun meinasin oksentaa... :confused: Se ei onneksi kestänyt kuin pari viikkoa.

Täällä tuntuu kivasti jo tuo kohdun kasvaminen. Aamulla sängyssä venyttely jäi puolitiehen repäisykivun takia. Liian nopeasti ei voi myöskään sohvalta hypätä ylös ettei sitten tarvitse olla kaksinkerroin hetken aikaa.

Ostin tänään (12+2) nuo pahoinvointirannekkeet kun en saanut edes salaattia alas. Helpotti lähes heti! Apteekin täti neuvoi oikeessa asettelussa yms :)
Ei ollu hukkaostos vaikka pahoinvointi loppuiski kohta, oon matkapahoinvoivaa sorttia ni on olleet ostoslistalla jo aiemmin...
Kokeilussa myös levolac, josko lähtis suoli toimimaan! :D

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Mippu: Mullakin pahoinvointi häippäissyt kokonaan jo melkein pari viikkoa sitten (nyt 15+4). Oon välillä muistellut kuinka pahoinvoivana en voinut kuvitella elämää ilman väsymystä ja yökkäilyä. Nyt kyllä nautin täysillä ja toivon että muutkin pahoinvoivat pääsevät nauttimaan ns. normaali elämästä. Tosin mulla on myt ollut 2 viikkoa kova yskä ja varsinkin yöllä, kun herään yskänkohtaukseen, niin yrjö meinaa tulla vaikkei muuten paha olo olisikaan.

MinniV, ollaan aika samiksia. Tai siis täällä vasta 14+0, mutta paha olo ollut poissa viikon verran. Tilalle tuli flunssa, ja etenkin ärsyttävä kutittava yskä, joka yölläkin herättää. :/ Mutta raskausoireet on tällä hetkellä ihan kadonneet, ja kun ei liikkeitäkään tunne, eikä maha suuremmin pullota, on vähän hassut fiilikset...

Hei voiskohan munki oireet pikku hiljaa katoo? Haluuks joku oireeton tehä vaihtikset? Mul tulee maanantain 14 viikkoo täytee ja odotan koska pääsen ns. Nauttimaan tästä :)

Täällä pahoinvointi on kans ohitse, mitä nyt jos tulee liian nälkä, niin tulee ykäolo... Mut semmonen jatkuva ellotus on takanapäin. :)

Mutta tilalle on alkanut tulla muita oireita... Tässä kolmannessa raskaudessa ensimmäistä kertaa (siis aiemmissa ei oo ollu) on vasempaan jalkaan alkanut muodostua isohkoja suonikohjuja, joita kivistää seisoessa. Eli ilman tukisukkia ei pystyssä viitsi olla. Teinkin megatilauksen tukisukkien nettikauppaan, jottei koko ajan tarvitse olla nyrkkipyykkäämässä vähiä sukkapareja. :/

Suonikohjuja on kyllä aiemminkin ollut alapäässä, joiden "hoitoon" en oo keksiny/löytäny mitään ratkaisuja aikaisemmissa raskauksissa... Vinkkejä otetaan vastaan!!

Minäkin kävin eilen ostamassa nipun tukisukkia ihan Prismasta. Olin yllättyny miten hirveästi siellä oli valikoimaa. Valmistaudun ensi viikon töihin paluuseen loman jälkeen, kun tulee istuttua suurin osa päivästä. Tukisukkiahan suositellaan istumatyöläisille muutenkin käytettäväksi, ja ovat olleet ostoslistalla jo kauan, mutta vasta nyt sain aikaiseksi.

Jodelie, hyvä jos sulla autto ne rannekkeet!! :) Mulla ei oo oikeen ollu niistä, eikä edes lääkkeestä apua, joten oon koittanut kehitellä muita keinoja, kuten vichy (se helpottaa ku korjaa nestetasapainoakin samalla ku ei kittaa pelkkää vettä), mehujäät.. Mulla apuna suklaavanukas, joskus melkeen hetkeks häviää etova olo ku semmosta saa. :D

Täällä 14+5 ja nyt kohta viikko ilman oksentamista, sitä saikin tehdä kyllästymiseen asti kun tiputuksessakin vierähti se pari päivää rv13. Etova olo silti läsnä enempi tai vähempi 24/7, jota jotenkuten kestää. Tosin eilen väsyneenä kaupassa sain itkukohtauksen (ette arvaakaan kuinka nolotti) nakkien edessä kun harmitti niin vietävästi ettei tehnyt mieli syödä mitään (mietittiin mitä syödään ruuaksi), ja jos ei tee mieli, se on takuuvarmaa ettei mee alaskaan.

Määä juoksen veskissä muutaman kerran yössä. Raivostuttavaa. :D

Mulla ilmeisesti on pahoinvointi tosissaan ohi, kun ei perjantaina tullut edes huono oli, vaikka kahdeksalta syödyn aamupalan jälkeen seuraava "ateria" oli kolmelta nautittu banaani. (vähän kiirettä töissä...) Mutta ei olisi oireettomuudesta pitänyt sanoa mitään: nyt on tämä kova yskiminen ilmeisesti startannut liitoskivut. :( Ei ollut kiva nousta illalla sohvalta.

Täällä oli eka kunnollinen hormonipurkaus lentokoneessa kun tultiin kohteeseen päin. Olisin halunnu jotain muuta lentokoneruoan tilalle ku oli kanaa ja perunaa ja sanoin puolisolle siitä. No se sitte multa kysymättä pyysi lentoemännältä vaihtoa vaikka meidän lentoluokassa ei ollu sitä vaihtoehtoa. No ne vaihto sen mut se sano mulle et nää muutokset pitäis tilata ennen lentoa. No sit siin kävi sillai et se vaihtoehto oli viel kamalampaa. No mä rupesin itkee :D Ku mulle tuli semmonen tunne et ne pitää mua ihan idioottina ja sit mä en saanu perunoita vaan riisiä. No sit puoliso alko nauraa ja mäkin aloin nauraa ja siinä sitte itkin ja nauroin samaan aikaan :D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Nää on ihania, mä oon toistaiseksi ottanut vaan raivareita ilman itkua. Okei joskus on ollut liikuttunut olo kun näkee koiranpennun mutta siinä se. Eilen raivostuin kun siivosin ja huomasin että eks oli heittänyt mun uudet vain kerran käytössä olleet siivoushanskat roskiin kertomatta mulle. Kunnhuomasin hanskojen hävinneen soitin ja kysyin missä ne on (en pese vessaa ilman hanskoja) niin kaveri sanoi ettei tiedä niistä mitään sanoin älä valehtele kun tiedän jetsulleen mihin ne jätin niin seuraava vastaus oli en muista.
Otin sitten siivousämpärin, käänsin nurinpäin ja polkaisin jalan siitä läpi ja nostin ämpäriresun niine hyvineen takaisin kaappiin kun tästä tulee kysyttävää pyörittelemään päätä ja sanon en tiedä enkä muista. Grrrrrrrrr

Mulla taitaa jo harjotussupistuksia tulla....... Kolmena päivänä nyt vähän väliä tuntuu et alavatsa kovettuu ja muuttuu semmoseksi raskaaksi. Ei kipeitä kuiteskaan..Ja alaselkä tosi kipee.. Ei ollu esikoisesta tämmösii nii saas nähdä millanen raskaus tästä tuleekaan. Ei kauheesti naurata kyllä, no onneks töitä enää 2 viikkoo ja sit jään typyn kaa kotiin. Rv 14+4 tänään, et kyl nää kaikki vaivat nyt ajoissa alkaa kun esikoisesta ei ollu mitään ennen rv 36

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hormonipurkauksia täälläkin, itkut kaupassa kun mikään e maistu, itkut ku kaverit tulee käymään... Väsy :D

14+6 ja mulla varmaan lantion löystymiseen liittyvää oiretta ku pakaroihin vihloo ja nivuset kanssa aina välillä

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Mulla kans oli eilen illalla ihme itkukohtaus, kun mies ei tehnykään jotain niin kuin olisin toivonut. Vessassa on saanut tosiaan juosta, mutta muuten oon jaksanut nyt hääräillä kaikkea enemmän kuin alkuraskaudessa. Vähemmillä unilla oon ainakin selvinnyt. Eieln tosin mietin että onko virtsis, kun aamulla ja illalla vihlo jostain virsarakon seutuvilta, mutta mies kävi hakemassa karpalomehua ja tänään olo ollu hieman parempi. Mietin vaan että voiko oireettomasta/lieväoireisesta tulehduksesta olla haittaa sikiölle?

Kyllähän mulla pe-illalla oksennuskin käväisi suussa ja hieman tuli lavuaariinkin, mutta syytän siitä ylensyöntiä, jonka päälle liikaa karkkia. Onneksi eilen ja tänään oon selvinny sit vastaavasti pienemmällä ruokamäärällä. Eilen puntarikin oli hälyyttävissä lukemissa varmaan perjantaisen mässäilyn johdosta.

Mulla oli neuvolalääkäri ja kerroin, että on ollut vähän yhdyntäkipuja ja valkovuoto haisee vähän oudolta. Lääkäri sitten tarkisti tilanteen ja toteaa, että mulla on 2 tulehdusta emättimessä samaan aikaan. Koskaan ennen en ole joutunut mistään hiivoista tai muista kärsimään, mutta nyt on sitten kaksi tulehdusta samaan aikaan! Ei tarvitse enää tässä vaiheessa murehtia, kunhan hoitaa tulehduksen, mutta ensimmäisen kolmanneksen aikana voi olla vaarallista masuasukille.

Väsyttää, liitoskipuja, pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, helvetinmoisia alaselkäkipuja ja -jumituksia, turvotusta, mielialanvaihteluita, alapään tulehduksia... On tää niin ihmeellistä aikaa.

Takaisin