oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paranemisia Mju! Hyvä että saatiin toi selville ja sait asianmukaisen lääkityksen.

Kiitos manna <3 joo eiköhän tää tästä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eilen meille tuli huonekaluja ja into piukeena niitä sitten miehen kanssa laittelin ja asentelin. Oonkin jo odotellut, että koska ne ekat harjotussupparit tulee, niin sieltähän ne eilen tuli kun reippaasti touhusin. Sen verran inhottavilta ne mun mielestä tuntuu, että lopun iltaa sitten kattelin kun rakas ukko järjesteli kämppää lapsien kanssa. Edellisessä raskaudessa olin useampaan otteeseen jo alkuraskaudesta saakka pois töistä, kun pelkkä toimistotöissä rasittuminen pisti supistelemaan. Onneks oon nyt työtön.

Tää nyt on vähän off topic, mut musta on jotenkin jännä, kun kaikilla tuntuu olevan noita vti-ongelmia. Vaikka mulla ei ole ollut ikinä noin pahoja kuin Mjulla, niin seamman kerran vuodessa kuitenkin koko aikuisiän. Tunnistan jo pissan hajusta ennen kirvelyä, millon on tulehdus päällä. Oon aina tuntenut itteni jotenkin kummalliseksi, kun kavereista suurin osa ei tunnu ikinä sairastaneen sitä.

Mä olen ymmärtänyt että vti on kauhean yleinen raskaana olevilla mutta mistä syystä niin siitä ei ole mitään käryä. Lieneekö tekemistä aineenvaihdunnan ja immuunijärjestelmän muutoksilla ?
Tämä oli kyllä niin salakavala yllättäjä ainoa oire oli se että pissasin tosi usein kun yleensä tietää sen tulleen kun tuntuu kuin pissaisin piikkilankaa :)
Mun kaverilla puolestaan toistui poskiontelotulehdus kun se oli raskaana silläkin oli taipumus niihin jo ennen raskautta.

Se on varmaan odottavilla se, kun neste imeytyy yhtäkkiä tehokkaammin kuin aikaisemmin. Pitäis lisätä juomista samassa suhteessa. Tai ainakin runsas juominen ehkäise vti:tä ei-raskaana, mun kokemukseni mukaan.

Voi olla joo tässähän saa kohta istua vesilasin kanssa pöntöllä saa soittaa töihin ettei nyt kerkee :)
Mä pidän lääkekuurin takia herkkupäivän jo tänään ja hulluttelen suklaapatukalla ja kourallisella viinikumeja juorulehteä unohtamatta :)

Noista oireista muut helpottanut mutta alusta asti lonkat ollu kipeet.. Esikoista kun odotin niin lonkat oli kipeet ja loppua kohti tulivat koko ajan kipeimmiksi. No nyt ne on jo tässä vaiheessa (rv14+3) ihan järkky kipeet että saa nähä missä kunnossa ne lopussa on. :D ja mikään ei helpota sitä kipua

Annees mäkin oon huomannu et esim selkä kivut alkanut tokassa raskaudessa paljon aikasemmin kuin ekassa. Toivottavasti sun lonkkakivut pysyis jossain tolkuissa, että sais nauttiakin raskaudesta.

Tänne on päänsärky rantautunut nyt viime päivinä. Tuntuu olevan aika yleistä näillä viikoilla! Tosin hartiat myös jumissa, et johtuu varmasti osittain siitäkin. Ja samalla parina päivänä ollu järkky väsymys. Ai mikä energinen toinen kolmannes?! Just kun neuvolantädille pääsin alkuviikolla kehumasta että alun väsymys on hellittänyt, hah :P

Yököttää ja ällöttää kaikki taas, äääääh en kestä. Ois ollu kiva syödä mut ei sit näköjään...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Jodelie koita lohduttautua sillä että tod näk vain ohimenevä häivähdys mullekin tuli laatat vielä muutamaan kertaan viikon 12 jälkeen

Tiada92, täällä kans iho kukkii! Hormonit, ihanat hormonit... Jos jotain positiivista ulkonäöstä vois sanoa, niin hiukset on ainakin paksuuntuneet ja näyttävät hyvinvoivilta. No, pakkohan sitä, kun koko pää täynnä rasvaa: iho näppyjä täynnä, mutta hiukset kiiltää :D Mä alan olla jo niiiiiiin kypsä tähän raskauteen, että... Tän lapsen on parasta olla tosi söpö! ;)

Mulla on kanssa korviksista nänneihin asti näppyä näpyn vieressä. Ja vielä tommosia vetisiä jotka tulehduttaa ihon ympäriltä, niitä ei saa edes pois. Teininäkään ollut noin pahoja.

Voin hyvällä omalla tunnolla sanoo et tän lapsen geenit on ainaki kohillaa,jos ei muuta ;) eli söpö lapsi tulossa :D

Mullaki oli jossai vaihees jatkuvasti vti, mut se johtu varmaan siitä et join liian vähän, juomisella ka c-vitamiinia sain päivässä aina pois. Mulla ne oireet kans näkyy heti, mut nyt 2 raskauden aikana tosi oireettomat näköjään. Supistukset lähinnä ja sit pissattaa mut tulee huonosti nytki kirvelyä oli tasan sillo ku kävin näytteen antamassa terveyskeskukseen :o mut sit ei enää..

Mulla nyt olla niskat jumissa pari päivää.. (saataa johtuu siitä että täällä on tuullu nii kovin että oon sen takii sit jännittäny hartioita ja niskaa) Ja ala selkä on kans kipee ja pomo kin töissä siitä mainitsi että mä notkistan selkää todella paljon taas nykyään.. sillon kun alotin salilla treenaamisen nii en pystyny tekee leveetä kyykyy enkä maasta vetoo kun ei selkä kestäny ja treenasin sit aika paljon vatsoja ja selkää että saisin keskivartalon parempaan kuntoon ja sainki.. nyt kun ei oo taas treenannu yli puoleen vuoteen nii kyllä sen huomaa että selkä on kipee kun seisoo töissä pitkää päivää ja painoo alkaa tulee lisää.. pitäis vaan alkaa taas harjottelee vatsoja ja selkää että pysyy kasassa ja että selkä kestäis koko raskauden.. onko jollain muulla samanlaisii helkä ongelmii?

Takaisin