oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli viime viikon semmosta pientä tuhru vuotoo tais olla haamumenkat kyseessä. Nyt äsken kun tein salaattia ja kanaa, nii mies laitto jotain salaatinkastiketta omaan annokseensa ja hyi olkoo mikä käry!
Siis hais niin hirveelle et oli pakko siirtyä olkkariin etten oksenna. Ja mikä väsymys kanssa.
Yhtään migreeniä ei onneks oo ollu. Ennen odotusta kärsin pari viikkoo kaameesta migreenistä. Että kaikilla kellä migreeniä nyt on nii saatte mun sympatiat.

Hirvee kanan himo vaikken oo 10 vuoteen syöny, harmi kun oli loppu kaupasta. Huono olo ollu taas melkeen koko päivän. Kaupassa alko tehä pientä sipsipussia mieli ja ostin huonolla omallatunnolla, mutta kun maistoin, niin hyi! Maistu vaan jauhoperunalta, ei ollu yhtään hyvää. Yleensä tykkään kyllä. No kotona sit ajattelin kokeilla salmiakkikarkkia, mikä toiminut muutaman kerran tähän oloon, mutta nyt sekin maku ällöttää mahassa. En enää tiiä mikä auttais. Vaniljajätskiäkin oon jo syöny. Se helpotti hetkellisesti.

Mulla on kauhee salmiakki/laku himo. Mut pakko rajottaa ettei liikaa tule syötyä. Tänään sorruin aurajuusto bageliin.. Se oli Niiiin taivaallisen hyvää. Mut saa nyt jäädä ainoaksi kerraksi tässä raskaudessa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Manna mäkin tuskailen tuon oikuttelevan maun kanssa se mikä maistui eilen ei välttämättä tänään maistu ollenkaan :p tekee kaupassa käynnistä ja ruuan laitosta haasteellista..
Ainoa ruoka-aine joka on pysynyt suosikkina on tomaatti kirpeä semmoinen, jäätelöä tekee yhdessä hetkessä mieli 5 minuuttia siitä ajatuskin jo oksettaa mitähän ne mieliteot on sitten kun on pidemmällä ??
Mä varmaan puren kipsilevyseinää tmv yhtä tervettä.. Raskaana oleminen on ihanaa..

Esikoisesta mun oudoin himo oli multa/hiekka. En tietty sitä syöny , mut nuuhkuttelin kukkaruukkuja ja kesällä hiekkarannalla hiekkaa :D olisin kyl varmaan syöny jos se ois sallittua xD haha

Vielä ei muuta vaivaa kuin tuo väsymys mutta eipä viikkojakaan ole kuin vasta 6. Aiemmissa raskauksissa huono olo alkoi muistaakseni joskus 8. viikolla, mutta aika lievää oli, taisin oksentaa kummankin kohalla vaan kerran. Niin ja onhan tuo naama lähtenyt kukkimaan ihan mukavasti että pitää lähtee apteekista hakemaan tujumpia pesuaineita ja rasvoja.

Mulla on edelleen tosi väsynyt ja surkea olo. Oltiin viikonloppuna sukuloimassa ja yrjö pysyi poissa ku oli leikittäjiä, ruoka valmiina eteen ja mies vaihtoi kaikki kakkavaipat. Olin silti tuhottoman väsynyt ja huono olo oli. Ja vilu. Nyt kun arki alkoi ja piti jaksaa pojan kanssa kotona eilen (ja tänään ja huomenna jne.), niin yrjö tuli takaisin. Tänään tehtiinkin suosiolla niin että lähdettiin ulos syömään ;) Turvotusta ja ummetusta on. Tänään on vähän selkä jomotellut, tai ei se edes satu, siellä vaan tuntuu jotain. Nyt oon parina yönä nähnyt unta vauvasta, toisena yönä se oli ihan meidän esikoisen näköinen poika. Viime yötä en enää muista. Illat on pahimpia, kun päivän on "jaksanut" ja illalla mies tulee kotiin niin se meneekin mun osalta makaamiseksi ja ruikuttamiseksi. Nyt on sellanen olo että jos tämä meneekin pieleen niin suutun kun olen niin kärsinyt ;) Mun on kans tehnyt mieli salmiakkia ja muutaman olenkin silloin tällöin syönyt, esikoisesta en koskenutkaan ;) Nyt on 9+3, to on verikoe ja 2 viikon päästä nt-ultra, iik. En muuten tiedä että onko mulla se MadH:n monesti mainitsema mieslääkäri ultraamassa, koska varasin ajan itse puhelimitse enkä sitten ruvennut kyselemään, esikoisesta pyysin eri lääkärille. Nytkin puhuttiin th:n kanssa että jollekin muulle (th:n aloitteesta vielä) mutta hän ei sitten löytänyt sopivaa aikaa ja sovittiin että itse soitan. Toivottavasti siis ei ole tämä H:lla alkava äijä kyseessä.
Muokkaus. Onkin 9+4, tickerissä eri luku, jonka luulen pitävän enemmän paikkansa mutta sen näkee sitten parin viikon päästä :) Muutan sen sitten oikeaksi.

Mulla eilisestä alkoi vti:n oireita, tai jonkun tulehduksen. Heti sit vainoharhaisena soitin kaupungin terveysneuvoon ja sain lähetteen tutkimuksiin. Ainakin on tutkittu jos mitään ei löydy :D Huomenna vasta pitäis tulokset tulla joten niitä odotellessa! Kyllä säikähdin kun valkkarin seassa oli eilen jotain ruskeeta ja tosi paksua oli valkkari. Ja tuntuu et koko ajan on vessahätä ja sit ei kunnolla oikein tule ja vähän tekee kipeetä.

Tänään ollut menkkakipumaisia tuntoja vatsassa. Juhannuksena oli pari päivää samanlainen olo ja tuli muutaman kerran pyyhkiessä vaaleanpunaista paperiin. Taas on kerran tullut. Ja just kub päätun lopetaa murehtimisen ja pelkäämisen niin taas olen ihan huolesta rullalla. Toivottavasti olis vaan jotain normaalia ja menis nopeesti ohi niinkun juhannuksenakin!

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Täällä vihloo aika napakasti myös, vasemmalle puolelle kohdistuu lyhyt terävä tuikkaus joka yllättää. Mun kipukynnyksellä en edes harkitse särkylääkettä uskon että kuuluu asiaan tää on eka kerta kun mitään alakerrassa tuntuu alun paineen tunteen jälkeen joten pidän kasvukipuina kohdusta johtuen.

Mulla muuten sillon ultrassa gynekologi sanoi kohdun suurentuneen, ja kun sitä paineli niin kyllä tuntui! Nyt 8+0 ja tulee sellaisia venymis vihlasuja lähempänä nivusia ja ylä vatsaa, sekää navan kohdalla. Tuo napa kipu vähän hämää, mikä Amazoni siellä oikein kasvaa? :D voi kyllä olla että edellisen raskauden tuhot siellä jatkaa venymistään.. :/

Mulla on kans vissii sit kasvukipuja nää kovemmat kivut. Lantioon ja lonkkiin säteilee oikeen. Ja välillä semmosii vihlomisia/venymis tuntemuksii jos tekee äkkinäisiä liikkeitä, aloin miettii et näin kovia nää varmaan just sit kun edellisestä raskaudesta kuitenki "vasta" 2 vuotta.

Esikoisesta mulla kaventu vyötärö hirmuseti ja tänään huomasin et taitaa käydä taas silleen.. Paidat/takit roikkuu entisestään, mut alavatsan ja tissien kohdalta kiristää. :D

Knyttet.. Jos yhtään lohduttaa nii mulla hävis kans viime viikolla oireet kokonaan. Enkä usko että tartteis huolia noista vuodoista, normaalia varmasti. :) jos ois joku hullusti, varmaan olis isomminkin sitten alkanut vuotamaan. Mä olin ite ihan paniikissa sunnuntaina, mut turhaa sit murehdin. Jos vaan pystyt niin positiivisella mielellä eteenpäin :) oletko menossa varhaisultraan?

Varhaisultra on vasta kahden viikon päästä.huomenna ajattelin soittaa neuvolaan jos voisivat ultrata jo nyt. Eipä tässä auta kuin toivoa parasta. Lauantaina pitäis lähteä reissuun eikä kyllä nyt yhtään huvittas...

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

knyttet: toivottavasti pääset sinne ultraan jo aiemmin, niin ei tarvi murehtia :Heartpink

Täällä oksentaminen hellittänyt parina päivänä, ei ole tarvinnut kuin kerran aamulla oksentaa. MUTTA mieluummin valitsisin useamman oksun ja niiden jälkeisen siedettävän olon kuin tämän että koko päivän kuvottaa ja väsyttää eikä huvita tehdä mitään.

Noh, jos jotain positiivista niin ruoka on alkanu maistuu paremmin, että siinä mielessä voimia oon saanu takaisin.

Miss T: Mullakin sano gyne kohdusta, että "hyvin on kasvanu", ja mietin, että mistäs se tietää, mimmonen mun kohtu on aiemmin ollu!=DD Nyt oon miettiny, että erottaako sen itekin, kun ihan tossa alavatsalla erottuu semmonen "erillinen" kumpu...? Mitään kipuja ei kyllä oo.

Eriika: Mulla ei vielä oo ollut oksuja mut just tuollainen ällö olo koko päivän. Mitään ei oikein tee mieli syödä ja kun syö niin huono olo iskee. Väsyttääkin niin et ei jaksaisi töissä :D

Mullakin ällöttää... Pari ihan ok-päivää oli tässä välissä, mutta tänään on kuvottanut aamusta asti. Heräsin aamuyöllä pahoinvointioloon, join vähän mehua ja nukahdin mutta herätessä ällötys oli taas päällä. Ei tee mieli syödä mitään, mutta syöminen auttaa hetkeksi. Aiemmin syömisen jälkeen oli pidempäänkin hyvä olo mutta nyt se hyvä olo kestää paljon pienemmän hetken. :/
Pelkään oksentamista ihan yli kaiken mutta tavallaan toivon että tulis vaan ni ei tarttis koko ajan jännittää sitä oksentamista. Pahoinvointiki väsyttää.

Mulla on kans alavatsan kipuja ja turvotusta. Rinnat kasvaa hitaasti mutta nekin on täyteläisemmät ja nännejä aristaa varsinki. Kun ottaa rintsikat pois ni tekis mieli huutaa hetken kun sattuu.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Takaisin