oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ollaan opetettu uutta kissanpentua pihalle käymään asiolla. Kun heti aamulla herättyämme kissi alkoi kuopia hiekkalaatikkoaan, niin nappasin pennun kainaloon ja juoksin pihalle. Siinä kun kissa kaivoi ulkona viekussa pissipaikkaansa niin minä olin pää puskassa yökkimässä, kun juostessa tuli huono olo. :grin Maha oli kyllä yön jäljiltä niin tyhjä, että ei juurikaan mitään pihalle tullut. Taitaa tulla tavaksi tämä minun ja kissin aamuhetket. :grin Isäntä kysyi heti sisälle tullessani, että pissasiko kissa niin vastasin että joo ja minä laattasin. :) Oli miekkosella kyllä jännä ilme. o_O

Täällä uutena oireena on tullut, että kahvia en saata enää juoda oikeastaan ollenkaan. Muodon vuoksi pitää töissä yrittää ryystää edes yksi kupillinen kun kerran aikaisemminkin olen juonut. Kahvia olen yleensä juonut 3-4 kuppia päivässä niin nyt laskee alas vain sitruuna- tai marjateet.

Mulla ihme oireita ollu nyt, kun reilu viikko on ollu nuhaa, aivastelua ja ainakin suihkun jälkeen viluttelee. Aivasraessa sattuu mahaan hirveesti. Kuumetta ei oo. Huono olo ollu kans lähes koko ajan. En tiedä sit johtuuko "flussasta" vai raskaudesta. Välillä pää kipee ja ainakin täynnä räkää. Ei kuumetta.

Täällä pelonsekaisin oloin. Olotila josta valitin 24/7pahoinvointi on hävinny lisäksi pystyn taas polttaanja juomaan kahvia:( tänään rv 7. To ultrassa kaikki oli hyvin mutta mulla on yksi km niin että oli näillä viikoilla sydän pysähtyny ja huomatttiin vasta ultrassa

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Hei ! Mulla menossa rv8+2 ja eilen yöllä alkoi hirveet maha ja selkä kivut, pahemmat kuin menkkasäryt, kovaa polttelua vatsassa ja kipuja ja selässä hirveet säryt ja vielä niitä nyt aamullakin on ollut mut ei niin pahana ainakaan nyt. Asennon vaihdot ei auttanu. Voikohan olla kohdunkasvua? Mulla aika turvonnu maha muutenkin..

Jenska88, mulla oli kanssa tässä to-pe alko tommoset kivut. nyt vkl ollu vaan hetkittäistä, mutta ei oo ollu vuotoja kuitenkaan joten toivo elää. En tiiä onko normia, toivon kyllä et ois vaan kohdunkasvua, mulla kyllä oireetki katos samoihi aikoihin. Tosin eilen ja tänään ollu taas vähän outoa oloa, huimaa ja pientä ällötystystä. Tänää 7+1, huomenna varhaisultra nii sittenpä sen näkee onko kaikki kunnossa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on ollut nyt vajaan vikkon verran oireena kestokrapula. Väsyttää niin paljon, että tuntuu ettei herää päivään ollenkaan. Mikään uni ei riitä ja esim. kaupassakäynnin jälkeen pitää päästä vähän makaamaan (ja monesti ottaa pienet tirsat). Mahassa tuntuu päivittäin aivan samanlaista kipua, kuin kuukautiskipu. Toisinaan kipu on melko kovaakin, muttei erityisen pitkäkestoista, enintään joitain minuutteja kerrallaan. Ja sitten on sellainen vellova, kuvottava olo, joka on pahimpana kun pitäisi jotain syödä. Aamulla nieleskin hyvän tovin ajatusta, että siirtyisin viereiseen huoneeseen valmiiseen aamupalapöytään. Oksennus ei ole tullut, ei lähelläkään, mutta ällöttävä olo on enemmän tai vähemmän ollut. Joskus tulee oikein sellainen aalto, jonka tuntee kulkevan alhaalta ylös. Olen surkea oksentaja ja siksi pelkäänkin, että pahoinvointi lisääntyy. Surkea olen sen vuoksi, että pidätän oksennusta viimeiseen asti, jonka vuoksi paha olo kestää usein pidempään.

Mulla myös tuo väsymys on ylitsepääsemätöntä. Eilen aamuvuorossa meinasin nukahtaa pystyyn! Tosi kiva ajella autoa ja hoidella mummoja...

Muita oireita: tissikipu, turvotus, ilmavaivat, hajut tuntuu voimakkaammalta ja alkaa etomaan. Lisäksi tuntuu et kunto on tosi surkee, hyvä kun jaksan raput kotiin kävellä :D Ja jonkinlaisia mahatuntemuksia on jut aivastaessa ja äkkinäisissä liikkeissä.

Tänään siis 5+6 ja viikko vielä varhaisultraan :)

Täällä alkoi eilen järkky migreeni ja vieläkin jomottaa päätä kun nousee ylös! En tiedä onko oire vai tuliko migreeni muuten vaan! Ja tämä olo muuten... Jäätävää... Ihan sama mitä ruokaa ajattelenkin niin kaikesta tulee järkky olo.. Mitään ei tee mieli mutta silti on nälkä... Ja äsken ajattelin eilistä voileipä kakkua niin kyllä tuli ihan oksettava olo..

Pakko vinkata omasta kokemuksesta jos jollekin tois apua. Mulla viime päivät, erityisesti eilen oli hirveä, etova olo johon ei oikein meinannut auttaa mikään. Oltiin sukujuhlissa missä salaisuuskin haluttiin vielä pitää niin en oikein voinut linnoittautua vessaankaan odottelemaan oksennusta. Lopulta auttoi jonku verran ulkoilma, oli raikasta hengittää ja viileää. Tänään sit huomasin, että juominen on jäänyt todella vähälle ja vettä juotua meni aamuvoinnitkin ohi. Nyt äkkiä aamupalaa! Mutta ajattelin vinkata jos se vaikka jotain auttais :)

Toivotaan <3 Edellisessä km just oireet hävis eka ja sit alkoki kivut ja vuoto parin päivän päästä :( tosin se meni kyllä kesken hyvin aikaisin 4+4 muistaakseni. On vaan silti niin kiduttavaa ja kun omat fiilikset ollu koko raskauden suhteen nii skeptiset ja kummittelee mielessä keskenmenot.
Elya, tsemppiä. Eiköhän kaikki ole hyvin s<3 mulla ei esikoisesta olla tässä vaiheessa oireita juurikaan edes. Mut nyt kun kerkesi pahoinvointikin olla jo aikamoista niin väkisin huoli iskee kun häviää tuosta noin vaan. Alavatsaa nipistelee mut ei mitenkään kovasti. Samanlaisia kipuja ollu kun tähän asti, mulla pahin pelko varmaan siinä että jos tämäkin menee kesken niin miten pahasti hajoan henkisesti, kun se olis sitten jo kolmas. Henkisesti tosi raskasta tää alkuraskaus nii en tiiä jaksaisinko enää. Sit saa esikoinen jäädä ainokaiseksi ainakin useammaksi vuodeksi. Tänään kerkesin jo itkee tihrustaa aamulla huoltani ja neiti 2 vee kyyneleet silmissä halaa "äiti, kunnolla kaikki? Mikä hätänä?" Ei voi kyllä onnellisempi olla tuosta aarteesta. <3

Hirveesti jaksamisia, tiedän itse mitä käyt läpi koska täällä käydään samoja tunteita. Takana kolme km joista kaikki on pitäny lääkkellisesti tyhjentää. Yksi oli kaikkein rankin kun oli pikkuiselöa sydänäänet pysähtyneet. Tiedän nämä henkoset kärsimykset. Tuntuu että pää hajoaa ja kerkeää kaikki pahat käymään mielessä

Mulla kanssa takana km joka kaiken lisäksi oli hieman erikoinen tapaus. Todella vähäistä tuhruvuotoa oli rv 6+ sekä juuri ennen np-ultraa. Rv 6+ kävin ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Kyseessä oli kaksosraskaus josta toinen alkio sydänäänineen löytyi mutta toisessa oli vaan tyhjä pussi. Sit menin np-ultraan jossa ei löytynyt sikiöö ollenkaan! Siis vaan raskausmateriaali oli mutta ei jälkeäkään muusta. En todellakaan oo kuullut että alkio/sikiö voisi kadota noin. Koirilla oon kuullut et se voi sulautua/liueta pois jotenkin mut et ihmisellä... Noh näin kuitenkin kävi ja nyt uutta odotusta :)

Hieman tosiaan jännittää et miten menee kun ei voi sanoa mitään vuodostakaan. Pakko on toivoa parasta :)

Usein Mullakin juolahtaa mieleen vanha kokemus, mut se on vaan laitettava taka-alalle. Muuten stressaisi niin paljon tulevaa. Jotenkin yritän olla iloitsematta liikaa, vaikka välillä on vaikeeta kun tekis jo mieli miettiä tarvikkeita, kasvattaa mahaa, pohtia nimeä jne. Mut eiköhän niillekin aikaa sitten myöhemmin löydy :)

Mulla myös esikosta oli tuhruvuotoa ennen varhaisultraa ja sydänäänet löyty mutta myös tyhjä pussi ja tuolloin lääkäri epäili että oli ollut kaksosraskaus. Sen uutisen jälkeen aina positiivisen testin jälkeen on tullut vähän "pelättyäkin" että entä jos tuleekin kaksoset. :D

Voi että miten ahdistaakaan... Mulla tuli viime pe pientä rusehtavaa tuhrua, menin ultraan ja siellä oli kaikki kunnossa, sydän löi ja pieni oli juuri oikean kokoinen... No sain mielenrauhan hetkellisesti kunnes tänään aamulla alkoi taas samanmoinen rusehtava tuhruttelu ja nyt sitä tulee hieman enemmän. Järki sanoo että se on varmasti harmitonta mut sit kuitenkin olen ihan paniikissa!:S On tää yhtä piinaa... Onneks torstaina varhaisultra, toivottavasti sielläkin ois kaikki vielä kunnossa:/

Tsemppiä Femi <3 Etkö pääsisi jo aiemmin ultraan jos sanot et vuotoa tulee? Tuo kun on tosi inhottavaa odottaa! Vaik toisaalta ei torstaihin ole montaa päivää...

Toivottavasti Femi on jotakin harmitonta! Voimia paljon ja pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä ja ristissä, että kaikki on kunnossa!

Itse päätin eilen, että nyt loppuu pelkääminen ja jatkuva huoli. Jännä juttu, että sen jälkeen on tuntunut paljon vähemmän oireita. Onko oireita siis ollut enemmän kun on koko kroppa ollut kokoajan jännitystilassa ja mieli kuvitellutkin niitä varmasti lisää vai mikä on homman nimi?!? Olo on jokatapauksessa huojentunut päätöksen jälkeen, joten se on ainakin hyvä asia :)

Ei sielä kunnalla oo yhtään aikaisempaa aikaa, pitäs taas mennä yksityiselle eikä taida perse sitä ihan kestää kun just perjantaina kävin :(

Nyt alkoi Tää jäätävä migreeni. Aamulla klo 8 heräsin ja puol kroppaa ihan puuduksissa, ja puhe oli puuroa. Onneks ei kauaa kestänyt, mut päänsärky jäi ja jatkuu edelleen.. Onneks muksut leikkineet koko päivän keskenään tappelematta, ni oon saannut olla "rauhassa" :)

Miss T: Voi ei. :( Tiedän tunteen. Ihan hirveetä. Mulla oli edellisen raskauden aikana just tollaisia puutumismigreenejä. Yök. Toivottavasti pian helpottaa ja saat odottaa seuraavaa kohtausta tosi pitkän aikaa.

Nyt alkoi Tää jäätävä migreeni. Aamulla klo 8 heräsin ja puol kroppaa ihan puuduksissa, ja puhe oli puuroa. Onneks ei kauaa kestänyt, mut päänsärky jäi ja jatkuu edelleen.. Onneks muksut leikkineet koko päivän keskenään tappelematta, ni oon saannut olla "rauhassa" :)
Täällä oli eilen kanssa kova migreeni ja vieläkin jomottaa!

Takaisin