oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en jaksanu miettiä et minne tää olis kuulunu, mut itku pääs kun tuttu linkitti mulle pari juttua.
Siis jotkut asiantuntiat kun on sitä mieltä, et nykyään odottajat on ylipainoisia saliin mennessä. Jotenkin kolahti ja kovaa toi kun nää hehkuttaa et pitää syödä vähemmän ja liikkua kahen edestä.
Mulla ainakin pelkkä kävely tekee jo tuskaa nii miten sitä sit liikkuis et olis hyvä olla?
Ja toinen et kun jokainen odotus on erillainen ja jokainen odottaja on erillainen nii miten nää kehtaa?
Noh kaippa tää on taas hormooni itkua mikä tuli tosta mut vuodatinpas kuitenkin.

Aika erikoinen linkitys tutultasi... Ei kaikkia nollatutkimuksia kannata niin tosissaan ottaa. Voihan se olla, että ylipaino on raskaana olevien keskuudessa lisääntynyt (niin kuin muutenkin), mut eihän se tarkoita mitään sen kummempaa.

Taisin kirjottaa vähän hassusti, mut siis siitä sai sen käsityksen et odotus aikana ei sais se paino nousta. Et normipainoset odottajat on saliin mennessä ylipainoisia.
Ja joo eipä noihin kannatais kiinnittää huomioo, mutta nyt on taas näköjään todella herkkä päivä taas kerran.

Normaalipainoisella paino saa ja pitääkin nousta, itsellä lähtö 52.4 kg ja mulle povattiin 10-15 kg nousua.
Ylipainoisilla painon tulisi nousta paljon maltillisemmin ja kovasti ylipainoisilla painon ei tulisi nousta 5 kg enempää.
Ylipaino raskaanaolevilla lisää raskauden riskejä eihän terveelläkään ei raskaanaolevalle ylipaino ole terveellistä sydän ja verisuonitautien riski kasvaa jne..
Eli painonnousu raskauden aikana on yksilöllistä ja siitä puhutaan neuvolassa/lääkärissä ei artikkelin juttua voi soveltaa normaalipainoiseen liikkuvaan ja terveellisesti syövään odottajaan siinä puhutaan yleisestä kehityssuunnasta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Todella outo linkitys tutulta, mä en ihan heti olis enää yhteydessä tollasen jälkeen. Ja tottakai jos väestö on keskimäärin lihonnut niin eiköhän ne synnyttäjätkin ole enemmän ylipainoisia kuin ennen. Normipainoisella kuuluu paino nousta enemmän ettei ole sitten pelkkää luuta ja nahkaa synnytyksen jälkeen ja imettäminen vaatii paljon energiaa.
Mua ärsyttää ihmiset jotka kysyy kuinka paljon raskaana oleva on lihonnut. Jos paino nousee normisti raskauden aikana se ei ole lihomista. Tottakai se on painnonnousua mutta sehän on pääasiassa vauvan, kohdun jne painoa eikä rasvaa.

Just keskusteltiin tosta mahan muodosta,se ei oikeesti kerro mitään sun mahan muoto riippuu siitä missä asennossa se maha asukki on :D Mulla on sanottu et ihan selkee poikamaha ja oikee ärsyttää ku tyttö on tulossa...

Ei se nyt ihan siitä vauvan asennosta kyllä riipu. Muussa tapauksessa minun vauvani ei olisi sitten pitänyt liikkua lainkaan, vaikka sitä se kyllä päivittäin tekee. Eli minulla tässä raskaudessa maha on kasvanut selkeästi vain eteenpäin. Edestä ja takaa ei raskautta huomaisi edelleenkään joissain vaatteissa lainkaan, sivusta kylläkin. Poika on nyt tulossa. Esikoinen on tyttö ja silloin vatsa taas levisi myös sivuille. Ja molemmat ovat kyllä asentoaan vaihdelleet reippaasti, mahan muodon tai sijainnin siitä sen kummemmin muuttumatta.

Mut ei se sama päde kaikilla odottajilla :) Itsellä ei näy takaa ja viivakin löytyy mahasta,mut kyllä siellä tyttö on.. :D

Mulla menee tää mahan kasvu just niiden "vanhan kansan uskomusten" mukaan. Huomaa selkeesti et kasvaa just eteenpäin vaan niiku pojasta sanotaan (poika tulossa) esikoisesta kasvo joka suuntaan ja sillon tuli tyttö.

Mulla ei esikoisesta ihan täysin kerenny palautua vatsanahka nii vähän roikkuu tuossa sivuilla sillee hassusti ja tää maha on semmonen munan mallinen niin huomaa et missä on menny masu esikoisesta, ennen raskautta sitä ei silleen ees huomannu kun lähinnä tunnustelemalla et löysää nahkaa on, linea negraa ei oo tullu kummastakaan.

Uskomuksiahan nuo tuommoset on, miusta ihan hauskaa arvailla niiden mukaan ja miulla sattumalta pitävät paikkaansa :)

Voin kertoo, että nyt vähän väsyttää... Tänään esitetty Opinnäytetyö yli 80 päiselle yleisölle. Sieltä suoraan iltavuoroon... Tällä hetkellä istun toimistossa, ootan vuoronvaihtoo, pidän silmiä sormillani auki... Aamulla oltava jo kaheksalta taas jossain, muualla kun sängyssä. Odotan sitä L O M A A !!!

Minä koitan tsempata, mutta tää on ihan järkyttävää koohoilua välillä... Mies sano illalla ettei mun puheesta ota mitään selvää. Kuulemma pitää poimia sana sieltä ja toinen täältä, sitten hän yhdistelee niistä mielessään lauseen :) Hirmu hyvin siis tullaan toimeen ja pelaa tuo kommunikaatio!

Mulla on sit varmaan poikatytyö tulossa, kun mahaa on selkään asti ja hennohko linea negra navasta alas ja vielä hennompi ylöspäin.
Tai sit mulle vaan on tullut läskiä vyötärön ympärille ja reilusti raskaushormoneja ;)

Selkä ihan jumissa... :mad: Pelkkä hengittäminen sattuu niskasta lannerankaan asti. Hirveä himo heittää jalat selinmakuulta pään taakse, mutta eihän se käy, kun Turbo jäisi puristuksiin.

Apuja? Miten venytätte selkäänne ja avaatte jumeja nykyään? :anyone

Sisko neuvo tämänkin: kontilleen ja siinä pyöristä selkää niinku kissa ja toisinpäin eli notkolle. Sitten pyöritä peppua/lantioo. Mulla tuo auttaa.

Takaisin