oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on alkanut tulee jalkoihin turvotusta, huomaa ku sukista jää painaumat nilkkoihin. Vettä oon kyllä koittanu kovasti juoda päivän mittaa (en vissii sit tarpeeksi...) :eek: ja yöllä juon aina ku herään.
Jalat oli yhessä välissä kipeet öisin, mut ei oo enää (koputtaa puuta) :grin pitää laittaa toi magnesiumm korvan taakse jos alkaa vielä kipuilee, kiitti vinkistä :wink
Kädet on kyl puutuneet jos ei yöllä ni sit aamulla :mad: auttaako se magnesium siihenki?

Nukkumisasento vaikuttaa käsien puuttumiseen, vauva saattaa esim selällään maatessa painaa isoja suonia jolloin verenkierto heikkenee. Mun kädet puutuili jo ennen raskautta kun nukun niiden päällä :) kumma juttu ...

Mulla on niin herkkä iho että kun painan sormella siihen jää jälki ja aina on vaatteista painaumat vaikka ne ei tiukat oiskaan mutta noihin turvotuksiin auttaa lentosukat/tukisukkikset ja hankalammista tapauksissa lääkinnällinen tukisukka (kallis) tehdään mittojen mukaan. Mä oon hyvin pärjännyt istumatyössä ihan kunertin 1 tukitason sukkiksilla (kevyin tuki) nilkoissa näkyy vain pieni viiva jos sukka on jäänyt ruttuun nilkan kohdalla.
Suolan välttäminen auttaa turvotuksiin myös.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt on kyllä nii raskas olo... Et jos en tietäis olevani raskaana ni nyt ainaki tietäsin :o mahaa on kiristäny koko illan ja tuntuu tosi painavalta... Niinku siellä ois räjähtämis pisteessä oleva ilmapallo. Ja tuo maha... Mieski kysyi et miten se noin isoks yhtäkkiä meni :o neiti vissii vähä puskee ittiään :)

Oi tiiän tuon olon Pikku myy :eek: Viimeks eilen päivällä ja illalla oli sama juttu. Kaupungilla piti hiljentää kovasti vauhtia kun tuli niin raskas olo ja maha meni tosi pinkeeksi. Onkohan nuo niitä harjoitussupistuksia?

Mulla on tota käsien puutumista ollu jo pitkään. Oon ainaki kuukauden verran käyttäny öisin rannetukia, ne auttaa jonkun verran. Yks ilta olin niin väsyny että nukahdin ilman niitä ja yöllä heräsin sellasiin tuskiin ku kädet oli aivan pökkelöt. Neuvolatäti sanoi, että johtuu ihan normaalista nesteiden kertymisestä käsiin, mutta en kyllä allekirjoita sitä.

Joo ja ku hautuumaalla käytii ni ärsytti ku muorit ohitteli polulla ku ei voinu normaali vauhtia liikkua :(

Mulla on sellainen olo ettei tervettä paikkaa ole... Yöllä kipuilee lonkat ja reidet, tuntuu että patjakin sattuu ja kylkeä ei pysty kääntämään irvistämättä. Liikkua ei enää pysty, pienikin kävely aiheuttaa repivää kipua alavatsaan ja sen jälkeen levossakin menkkamaista jomotusta. Tuntuu että maha on ihan koko ajan arka ja räjähtämispisteessä... Kaupan päälle vielä närästää, huoh! Raskausko ihanaa aikaa?

Onko muilla napa kipeä? Tuntuu niinku tuo kaveri vetää sitä koko ajan sisäänpäin ja sit sitä välillä kirvelee/polttelee vähän... Liekkö normaalia...? :o

Onko muilla napa kipeä? Tuntuu niinku tuo kaveri vetää sitä koko ajan sisäänpäin ja sit sitä välillä kirvelee/polttelee vähän... Liekkö normaalia...? :eek:
Mulla on ollu muutaman kerran. Alkanu aina illalla, mutta yön aikana loppunu sitten. Mitä lie meinaa...

Mulla on kans ollu tunne välillä että napaa nyitään sisään.. Siitä tulee itelle mieleen kun pienenä luulin että napanuora menee vauvan navasta äidin napaan (ja et siit äidin navasta voi syöttää vauvaa)

Nyt puhkes huuliherpes. Mulla on ollut se kaksi kertaa tähän mennessä koko elämäni aikana (niin, että olen huomannut).

Munkin napaa nyitään joskus.

Täällä ei nyi napaa, mut yrittää työntää sitä ulos :D mut tosissaa kaivautuu kylkiluihin ja on kokoajan oikealla puolella nii että vasen on iha tyhjä ja koko maha iha epämuodostunu :D

Sainpa lääkäriajan. Mä inhoan käydä lääkärissä ja nyt mua rupes kauheesti jänskättää pänskättää ku se on joku mieslääkäri... :eek:

Mulla monenlaista pikkuvaivaa raskauteen liittyen mut pahin on ehdottomasti tää unettomuus!!! Alle neljä tuntia unta viime yönä ja sekin pätkissä. Alkaa töissä jaksaminen olla kovilla...

Joo, en mäkään... Nukuin viime yönä ykstoista tuntia (sis. muistaakseni neljä vessareissua). Mentiinkin isännän kans jo ysiltä nukkumaan :)

Takaisin