Janna nyt rupeet rauhottumaan. Itket vähän, sanot miehelle, ettei usko jos kiellät avun ja oot tooosi rauhallisesti myös töissä ja teet vain sen, mikä on pakko. Ennen kuin on pakko.
Mulla kanssa eilen illalla oli todella kovat selkäkivut. Käytiin miehen kanssa pienellä vaunulenkillä (ehkä 1km enempään en pystyny), kun esikoinen rauhoittuu hyvin siinä vauvuajelun aikana. Mut jo tolla matkalla jouduin välillä pysähtymään kun supisti niin kipeesti... Kävelyn aka etanamatelun jälkeen jouduin menee sohvalle pötköttää ja lepäämään et pahin selkäkipu helpotti. Loppu illaan supistikin oikeestaan aina kun sohvalta ylös nousi :/ alkaa huolettaa et miten nää supistukset vaikuttaa tuolla kohdunsuulla.
Mulla oli jossain vaiheessa kans tuota supistelua kun lähti ihan rauhalliselle kävelylle... Nyttemmin ei oo enää tullu mitään, kun oon ottanu toooosi rennosti! Menen päikkäreille vaikkei nukuttaiskaan ja aina tulee uni aivan hetkessä! Äskenkin paukutin kaks ja puol tuntia, niin että kuola valu. Toki ei joka päivä onnistu, jos on töitä, mut voin nukkuu puoliltapäivinkin tunninkin ja mennä sit iltavuoroon. Muistakaa mammat levätä :)
Mä kadehdin kaikkia jotka pystyy tosta noin vaan päikkäröimään, mun tarvii maata tunti et torkahtaminen 15-20 min onnistuu mä oon yrittänyt sitä opetella nyt vielä kun vauva on inessä :)
Mulla on aina ollu hyvät unenlahjat... Äiti on kertonu, että en enää kuukauden ikäisenä noussu yöllä syömään vaan vetelin vaan hirsiä :D voi kun meillekin tulis sellainen pikku-unikeko!
Eriika sama täällä edelleen yöt nukun pääsääntöisesti kuin tukki ja ihan vastasyntyneenäkään en oo herännyt ku yhdesti syömään yöllä oon ollut sitä mieltä että yöllä nukutaan eikä syödä :) nuo päikkärit vaan ei oikeen onnaa :)
mä oon tosi huono nukkumaan päikkäreitä. Mun pitää olla ihan överi väsynyt et saan nukuttua päivällä. Tosin kun esikoinen oli vauva nukuin melko usein päikkärit, eli ilmeisesti silloin oli kesto väsymys päällä :) nykyään nukun tosi harvoin vaikka periaatteessa mahikset siihen ois tytön päikkäriaikaan
Mä oon yleensä myös todella huono nukahtamaan ja etenkin nukkumaan päiväunia. Mun pitää olla joko tosi väsynyt tai tosi kipeä, että päikkärit onnistuu.
Viime aikoina oon kyllä ollut riittävän uupunut, että oon simahdellut melkein mihin aikaan vuorokaudesta tahansa; viimeeksi tänään n. klo 9.30. Johan mä silloin olin ollut hereillä reilun 2 tuntia. Ihme etten oo vielä töissä herännyt naama näppikseltä...
Minun pitäs osata nukkua oikeen verran, jos päikkäreitä meinaan. Ei siis liian pitkään, mutta riittävästi. Laitan kyllä kellon soimaan, mutta en reagoi siihen. Pyydän monesti tyttöjä, että kahtovat, että nousen ylös kun kello soi, mutta ei ne muista.. tai sit niistä on kivempaa kun minä nukun..
Mulla on nyt alkanu ne levottomat jalat iltaisin ja muutenki pakottaa ja kolottaa jalkoja. Aamulla kun heräsin nii inha pakotus pohkeissa. Kipu kyllä häipyi sit ku menin tekee esikoisen kanssa miehelle aamupalaa.. Yölläki heräsin muutamasti ku jalkoja särki
Mulla kanssa masc tuo magnesium auttaa mä oon toistaseks pärjännyt tukisukkiksilla hirveellä veden litkimisellä ja sillä että illalla nostaa jalat hetkeks ylös esim telkkua katsellessa ja venyttää varovasti pohkeita.