oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tympii.. Sain taas muutaman tunnin nukuttua alkuyöstä ja nyt oon pari tuntia pyöriny hereillä, eikä ees väsytä. Aamulla sit tietty väsyttää senki eestä eikä taas päivästä tuu mitään ):

Mä oon ruvennut nukkuun silloin, kun nukuttaa. Päivän töissä ja kotona sit ihan miten sattuu. Eilen illalla kasin jälkeen sänkyyn, sit vähän ennen kymmentä heräsin, puolen yön aikaan uudestaan valot pois ja nyt kuudelta näköjään taas ylös.

Areenan luontoillat ja historiasarjat puhelimesta pelastaa kanssa paljon, kun odottelee unta. Tulee edes levättyä eikä heiluttua muuta, eikä pyöriminen tuskastuta niin paljoo.

Tää on tietty helpompaa näin, kun asuu itekseen.

Missä asennossa sitä pitäis oikee nukkuu,ettei sattuis? :/ mahallaan en voi olla, selällään en voi olla ja kylki asento sattuu lonkkiin :(

No just nuo nukahtamisvaikeudet on täälläkin! Vaikka oon päivän touhunnut ja väsynyt niin ei tuu uni. Enkä ole edes päikkäreitä nukkunut tällä viikolla :(
Vielä oon sinnikkäästä pysyny sängyssä yöt,mutta viime yönä jo meinasin luovuttaa ja alkaa kattoo tv:tä. Just on tullu Netflixiin uudet tuotantokaudet Modern familyyn ja New girliin. Ne on varmaan kohta katottu...

Viime yönä tuli tosi kova supistus ja mietin jo että nytkö se syntyy. Vatsa meni aivan kivi kovaks ja teki kipeetä hetken aikaa. Ehkä vaihdoin asentoa liian rivakasti tai jotain, mutta sattui niin pirusti. Muutenkin alkanut supistella vähän useammin ja välillä saattuukin, ei tosin niin lujaa kuin nyt yöllä. Ens viikolla on onneks neuvola niin saa sit kysyä onko syytä huoleen. Esikoisen kohdalla supistukset alkoivat vasta synnytyksessä, tai ainakin kivuliaina, koska muistan vielä ihmeteelleeni neuvolassa kun kysyttiin, onko supistellut, että mistäs minä tietäisin, kun ei ole koskaan supistanut :)

Hyi kamala... Siis mä ymmärrän että niitä tulee rasituksen yhteydessä, mutta että levossa :( Mulle kyllä terkkari sanoi, että tulee niitä levossakin. Itellä oli viime viikolla paljon. Tällä viikolla taas ei, mutta oonkin ollut 2 pv saikulla ja nyt 2 vapaata.

Mulla tuli eilen joku hirvee vatsakramppi kun puin lenkkareita jalkaan. Sattu siis niin pirusti et oli pakko käydä lattialle makaamaan. Kipu oli pahimmilaan oikeessa kyljessä, mut tuntu myös tossa vatsalla. Kyllä Typy ihmetteli ja hoki vaan rattaissa istuessaan et äitiä sattuu ja vauvaa sattuu... yritä siinä sit rauhotella toista: "ei mitään hätää, äiti vaan vähän lepää hetken." Mielessä kävin läpi kenet saan parhaiten kiinni jos olo ei helpota. No paris minuutis meni ohi ja sit voitiin lähtee ulos. Toivottavasti ei ota tavaks :/

Tiada mulla helpottaa kyljellään nukkumista tyyny jalkojen välissä. Ja viime rakauden lopussa mulla oli alempi jalka suorana ja ylemmän jalan alla 2-3 tyynyä et sain lonkan suoraankulmaan. Ei valitettavasti auta kaikilla, mut kannattaa kokeilla. Toivottavasti helpottaa, at saat nukuttua.

Mulla oli viime yönä jalkojen välissä tyyny ja ei auttanu kauheet kivut lonkissa :/ En tiiä johtuuko siitä etten oo kotona vaan kaverin luona käymässä ja nukun hänen sängyssään,et jos oma sänky ois pehmpeempi,nimittäin tää kipuilu alko kun tulin tänne :(

Melkein toivoisi, että olisi vähän turvotusta, mutta ei: nyt kylmien säiden iskiessä näpit on niin jäässä, että pelkään hukkaavani noi sormukset kun hölskyvät sormessa.

Lonkkien naksunta on nyt ilmeisesti tullut pysyvästi kylään. Toivottavasti lakkaisi edes synnytyksen jälkeen paikkojen palautuessa, se vaan jotenkin on niin ilkeä ääni vaikkea kipua tuotakaan.

Mmm: mulla ei ole turvotusta jaloissa mut sormet on kuin nakit! Sormukset siirsin jo pari viikkoa sitten ketjuun kaulakoruksi.

Mulla menee pari kertaa päivässä tunto käsistä tai ainakin oikeasta kädestä, ja se on todella ärsyttävää! Yritän pumppailla sormilla verta kiertämään mut ei paljoa auta.
Bläääh... tietäisitte vaan kuinka monta kirjoitusvirhetta olen saanut korjata tästäkin viestistä kun ei sormet osu oikeaan kirjaimeen!

Kävin tänään työpaikkalääkärillä käsien puutumisen ja selkäkivun takia. Täti kirjoitti mulle viikon saikkua. Kyseli samalla, että onko ollu supistuksia ja kerroin että jokunen aika kipeä on ollu aina silloin tällöin. Eihän niiden kuulemma näillä viikoilla pitäis kipeetä edes tehdä. Täytyy varmaan pyytää, että tutkivat tarkemmin äitipolilla kun menen seuraavaan radi-kontrolliin.... Taas tuli uus murheen aihe siis. On tää tämmönen ensiraskaus yhtä stressaamista *huoh*

Mulla on myös noita nukkumis vaikeuksia :( Nukahdan illalla/yöllä kyllä hyvin mutta herään aina viiden tunnin päästä, enkä saa enää millän unta. Viimeisenä kahtena yönä olen heränyt niin, että joka paikkaa särkee hurjasti... yritin laittaa täkkiä jalkojen väliin kohottamaan päälimmäistä jalkaa mutta se ei tuntunut auttavan :/ Täytyy kokeilla tuota tyyny ideaa, jos se auttaisi nostamalla pääli jalkaa korkeammalle :)

Te, joilla nukkuminen on vaikeaa kun sattuu lonkat tms. kokeilkaa imetystyynyä polvien välissä! Se on yleensä tarpeeksi napakka tyyny eikä tarvitse laittaa montaa tyynyä päällekkäin. Irtopäällinen tyynyn päällä takaa sen että voi pestä tarpeen mukaan. :)

Nenä ihan tukossa jatkuvasti. Onko muilla? Todella ärsyttävä vaiva, joka vaivaa etenkin öisin. Makuulla ollessa hengitys todella raskasta enkä tykkää hengittää suun kautta.

Mama88, jep. Nyttenki aivan tukossa ja oli muuten eka raskausoire mikä mulla keväällä oli. Jos en olis eksyny apteekkiin etsimään apua nenääni niin olis jääny raskaustestiki sillo ostamatta.... :p

Takaisin